  • 21. Data: 2009-02-13 17:04:00
    Temat: Re: Sony Bravia i dekoder cyfry Philips hd
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Wiem, można jeszcze popkorn zrobić.
    > Chodziło mi raczej o jakąś automatyke.

    Da się, z wykorzystaniem pilota uniwersalnego dobrej klasy.
    Ale koszt raczej wyklucza sens.

  • 22. Data: 2009-02-14 11:10:20
    Od: "AWJ" <a...@o...pl>

    > aha, a nawiasem mówiąc też bym chciał by nad tym popracowali, ja mam 3
    > urządzenia na hdmi i muszę przełączać...
    > pawell

    Nie potrzebne będą piloty uniwersalne. Nie trzeba zmieniać kabla hdmi.
    Trzeba mieć sprzęt, który wspiera CEC (Consumer Electronic Control). W kablu
    hdmi jest obowiązkowy drucik, żeby tym sterować, w urządzeniach jest to
    opcja, która zaczyna się pojawiać. Nowy standard dla sprzętu? Chyba nie,
    wywodzi się jeszcze ze scarta.
    Jednym pilotem, np. włączamy DVD player, gdy zamykamy szufladę, TV włącza
    się na to źródło, tak samo amp., ustawienia video i audio.
    Przyciskamy stand-by, cały sprzęt jest w stand-by, itd.....
    Sprzęty mogą być różne i się ze sobą dogadają.
    Czyli ilość pilotów na stoliku zniknie, jeżeli tylko wszystko co używamy
    będzie miało HDMI-CEC.
    CEC jest w HDMI 1.3, ale wprowadzili go już w wersji 1.2a.

    AJ