  • 1. Data: 2010-06-17 06:34:20
    Temat: Spalona sekcja zasilania, a procesor
    Od: "BreloK" <e...@g...com>

    Witam

    Na płycie prawdopodobnie została spalona sekcja zasilania, objaw brak
    reakcji na przycisk power, dopiero po odłączeniu wtyczki 12V 8pin wiatraki
    kręcą się, ale teraz mniejsza o to.
    Chodzi mi o procesor czy przez spaloną sekcje ( fizycznie nie spalona, brak
    śladów na płycie i procku) jest możliwe, żeby procesor również się spalił? i
    jeśli tak by było, to jak procesor włożę do nowej płyty, to płyta zostanie
    uszkodzona, czy tylko nie uruchomi się ?.

  • 2. Data: 2010-06-17 06:36:06
    Temat: Re: Spalona sekcja zasilania, a procesor
    Od: "BreloK" <e...@g...com>

    Sorry, zapomniałem napisać ;)

    Płyta: Gigabyte MA770T-UD3P
    Proc: Athlon II X4 620

  • 3. Data: 2010-06-17 10:11:22
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-06-2010 o 08:34 BreloK napisał na pl.comp.pecet:

    > Na płycie prawdopodobnie została spalona sekcja zasilania, objaw brak
    > reakcji na przycisk power,

    Skąd pomysł, że to płyta? Zacznij od podmiany zasilacza.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 4. Data: 2010-06-17 10:36:55
    Od: "BreloK" <e...@g...com>

> [...]
    > reakcji na przycisk power,
    >
    >Skąd pomysł, że to płyta? Zacznij od podmiany zasilacza.

    Płyta na 100%, bo tak mi w serwisie powiedzieli, a przed wysyłką do serwisu
    sprawdzałem dwoma markowymi zasilaczami ( Tagan, Antec).
    Czy przez to, że padła sekcja ( czy coś innego ) mógł też zostać uszkodzony
    procesor ? i gdy go włożę do sprawnej płyty nie uszkodzi mi jej ?.

  • 5. Data: 2010-06-17 11:47:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BreloK" <e...@g...com> napisał w
    > Chodzi mi o procesor czy przez spaloną sekcje ( fizycznie nie
    > spalona, brak śladów na płycie i procku) jest możliwe, żeby
    > procesor również się spalił?

    Taka generalna zasada - uszkodzony zasilacz moze uszkodzic zasilane
    elementy.
    Nie wiadomo co mu bylo i co zdolal zrobic.

    > jeśli tak by było, to jak procesor włożę do nowej płyty, to płyta
    > zostanie uszkodzona, czy tylko nie uruchomi się ?.

    Jest ryzyko ze sie uszkodzi.
    Aczkolwiek jest tez szansa ze przetwornice sa zabezpieczone.

    W sumie - zaryzykowalbym.

    J.