  • 1. Data: 2011-01-14 20:50:19
    Temat: Spirale, organizery kabli - jakie?
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Cześć.
    Chciałbym w skuteczny sposób powiązać kable komputerowe w sali z 20
    stanowiskami. Najlepiej tak, aby w łatwy sposób nie dało się na przykład
    przepiąć myszy czy kabla zasilającego do innego sprzętu. Średnice... od
    kabla mysz+klawiatura po wszystkie jakie są: 2*energetyczny+ethernet i
    reszta drobnicy. Będą na pewno rozwidlenia. Ponieważ potrzebne tego będzie
    dużo, w sumie około 80mb. cena nie jest obojętna.
    Jednym z rozwiązań są opaski zaciskowe. Jednak wydaje mi się, że spiralka
    jak na przykład ta:
    http://www.multisort.pl/product/4628.Tasma;do;krosow
    ania;wiazki;kabli;10;50mm;10m.html
    może być lepszym rozwiązaniem, ponieważ może ściślej i na całej długości
    trzymać kable razem.
    Nigdy na żywo nie przyglądałem się takiemu rozwiązaniu:
    http://www.multisort.pl/product/6934.Tuba;oslonowa;d
    o;kabli;typu;Antyplatek;15mm;50m.html
    chociaż wygląda na nowocześniejsze jest droższe.
    Ma ktoś doświadczenia z takimi systemusami i może podać zalety, wady, inne
    rozwiązania?
    Na przykład w tym drugim typie, czy łatwo jest wytargać jeden kabel z wiązki
    i na ile dostosowuje się do grubości wiązki?
    Widzę też różne nazwy na te patenty: taśmy, spirale, tuby, organizery, taśmy
    osłonowe, taśmy do krosowania. Może pominąłem jeszcze jakąś nazwę. W jakich
    sklepach np. w Krakowie szukać, żeby się temu przyglądnąć, wziąć próbkę?

    Michał

  • 2. Data: 2011-01-14 21:28:21
    Temat: Re: Spirale, organizery kabli - jakie?
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    Kto cie qrwa buraku zatrudnil ?

  • 3. Data: 2011-01-14 22:13:20
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Michał Lankosz wrote:
> [...]
    ania;wiazki;kabli;10;50mm;10m.html
    > może być lepszym rozwiązaniem, ponieważ może ściślej i na całej
    Spiralka trzyma bardzo dobrze, powiedziałbym za dobrze. Po okręceniu nią
    przewodów
    wiążka zachowuje się jak jeden gruby kabel tzn. jest sztywna, nie daje się
    łatwo odkształcać.
    Aplikacja jest żmudna ze względu na konieczność owijania po koleji
    wszystkiego lecz
    demontaż także jest pracochłonny a przy zastosowaniu na końcach opasek
    zaciskowych
    nie możliwy bez ostrego narzędzia.
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2011-01-14 22:13:34
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    W dniu 14.01.2011 21:50, Michał Lankosz pisze:
    > http://www.multisort.pl/product/4628.Tasma;do;krosow
    ania;wiazki;kabli;10;50mm;10m.html

    To rozwiązanie mam sprawdzone i nie mam zastrzeżeń.
    Kupowałem też 10m, ale na mniejszą średnicę i cena która jest podana na
    stronie wydaje się lekko przesadzona. Za 10m na średnicę 10mm zapłaciłem
    2,50zł.

  • 5. Data: 2011-01-14 22:33:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Sty, 23:13, "j.r." <j...@g...pl> wrote:
    wania;wiazki;kabli...

    > Spiralka trzyma bardzo dobrze, powiedzia bym za dobrze. Po okr ceniu ni
    > przewod w
    > wi ka zachowuje si jak jeden gruby kabel tzn. jest sztywna, nie daje si
    > atwo odkszta ca .
    > Aplikacja jest mudna ze wzgl du na konieczno owijania po koleji
    > wszystkiego lecz
    > demonta tak e jest pracoch onny a przy zastosowaniu na ko cach opasek
    > zaciskowych
    > nie mo liwy bez ostrego narz dzia.

    Dodatkowo specyfika takiego organizowania jest to ze dosyc upierdliwe
    jest sledzenie kabla w takiej wiazce.
    Nawet jak sa tylko upiete drutem w drucianym koszyku w szafie to
    sprawdzenie ktory kabel idzie do ktorego portu w switchu/panelu jest
    dosyc niewygodne.
    Dlatego ja bym wolal z tych dwu ten patent "tuba oslonowa" Latwiej go
    zdjac i zalozyc.

    A osobiscie wole zapinki rzepowe. Ale tam gdzie widac to jednak bym
    dal tube lub spiralke (bo zazwyczaj nie jest tam duzo kabli). Tak wiec
    bez info o konkretnym uzyciu trudno jednoznacznie stwirdzic ktora
    metoda lepsza...

  • 6. Data: 2011-01-15 01:52:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-14 21:50, Michał Lankosz pisze:
    > Nigdy na żywo nie przyglądałem się takiemu rozwiązaniu:
    > http://www.multisort.pl/product/6934.Tuba;oslonowa;d
    o;kabli;typu;Antyplatek;15mm;50m.html
    Ja stosuje zwykłe peszle elektryczne (byle nie te
    przeźroczysto-bezbarwne, bo są nie-odporne na uv i się rozlatują
    strasznie szybko), nacięte tak ze zakłada się je jak taką tubę, a na
    końcach spinam trytytką jeśli wykazuje tendencję do spadania/przesuwania
    się.
    Plusy - tanie jak barszcz, dostępne w przeróżnych średnicach od paru mm
    do kilku cm, różne kolory (choć czarny najgustowniejszy, bo
    wyszczupla)... Dostępne są już nacięte wzdłuż, oraz nienacięte - nożem
    do tapet przerabia się na nacięte w sekundę ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2011-01-15 10:23:10
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-01-14 23:33, ptoki pisze:
> [...]
    [...]
> [...]
    > Nawet jak sa tylko upiete drutem w drucianym koszyku w szafie to
    > sprawdzenie ktory kabel idzie do ktorego portu w switchu/panelu jest

    Chodzi o uporządkowanie kabli między klawiaturą/myszą/przejściówką
    RS232, PCtem, monitorem i gniazdami (230V,Eth.)w ścianie. Tak więc z
    rozróżnieniem kabli nie ma problemu. Reszta okablowania strukturalnego
    jest w korytkach do szaf, a tam wszystko ładnie opisane.

    Michał

  • 8. Data: 2011-01-15 10:31:44
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-01-14 22:28, Rysio pisze:
    > Kto cie qrwa buraku zatrudnil ?

    Totalny brak kultury i próba podważania kompetencji bez podstawowej
    wiedzy o zajmowanym przeze mnie stanowisku.

    Michał

  • 9. Data: 2011-01-15 10:31:58
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-01-15 02:52, BartekK pisze:
> [...]
    > wyszczupla)... Dostępne są już nacięte wzdłuż, oraz nienacięte - nożem
    > do tapet przerabia się na nacięte w sekundę ;)

    Spotkałem się też z takimi rozwiązaniami. Wydaje mi się, że plusem jest
    też mniejsza podatność na gromadzenie się kurzu.

    Michał

  • 10. Data: 2011-01-15 12:22:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-14 21:50, Michał Lankosz pisze:
    > Chciałbym w skuteczny sposób powiązać kable komputerowe w sali z 20
    > stanowiskami.
    Tak btw: w Lidlu od 2011-01-20 będzie
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _15969.htm?offerdate=&ERR=noservice
    Akcesoria do prowadzenia kabli 8.99zł 1 opak
    * 15 uchwytów, 10 łączników (trytytek), 6 taśm (rzepów)
    http://www.lidl.pl/static_content/lidl_pl/images/PL/
    PL_56736_01_b.jpg

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski