  • 1. Data: 2009-04-20 00:25:52
    Temat: Sportowy motocykl elektryczny RIDEMISSION
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    W nawiązaniu do wątku o elektrycznym crossie:

    Zobaczcie to: www.ridemission.com - sportowy motocykl elektryczny

    Pozdrawiam, Oniet

  • 2. Data: 2009-04-20 00:32:32
    Temat: Re: Sportowy motocykl elektryczny RIDEMISSION
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 02:25:52 +0200, Oniet <o...@o...eu> wrote:

    > W nawiązaniu do wątku o elektrycznym crossie:
    >
    > Zobaczcie to: www.ridemission.com - sportowy motocykl elektryczny

    No, jakiś czas temu widziałem stronę faceta, który przerobił
    Aprilię RS125 na elektryczny, o lepszych osiągach niż wcześniej
    miała na spalinowym. (aczkolwiek to 125, więc to w sumie nic trudnego ;-))

    http://www.jozzbikes.co.uk/PHEV/electric_motorbikes/
    conversions.php

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 3. Data: 2009-04-20 00:42:22
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

> [...]
    > Aprilię RS125 na elektryczny, o lepszych osiągach niż wcześniej
    > miała na spalinowym. (aczkolwiek to 125, więc to w sumie nic trudnego ;-))

    Przerobionych (DIY) motocykli na elektryczny jest sporo... Widziałem kilkanaście
    modeli na jednej stronie, nie pamiętam adresu jednak.

    Szwajcarska Quantya (www.quantya.eu / http://www.quantya.com/) już robi
    cross/enduro. A KTM jest w fazie testów, za dwa lata ma się pojawić kilka modeli
    na prąd.

    Quantya Strada w Wielkiej Brytwannie kosztuje 7350 funtów + 100 f. za dostawe.
    Czeka się miesiac. Trochę drogo, ale też nie wiele drożej niż Yamaha WR 250 F w
    Polsce, a to jest zupełna nowość. Fakt, że parametry są słabe w porównaniu do
    tego motocykla ZERO MOTORCYCLES.

    Oniet

  • 4. Data: 2009-04-20 07:06:04
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote

    > Aprilię RS125 na elektryczny, o lepszych osiągach niż wcześniej
    > miała na spalinowym. (aczkolwiek to 125, więc to w sumie nic trudnego ;-))

    Nie osiagi sa problemem napedu elektrycznego a zasieg i
    waga akumulatorow.
    Moment obrotowy silnika AC jest w przybliżeniu
    stały - niezależny od liczby obrotów, jednak jego
    wartość ściśle zależy od mocy nominalnej
    silnika (7,10,14 kW) - silnik 14kW dysponuje
    zatem 2x większym momentem obrotowym
    niż silnik 7kW, co powoduje iż silnik ten może
    rozpędzić pojazd szybciej i do większych prędkości.
    Niestety taki trojfazowy silnik wymaga falownika
    ktory bedzie najdrozsza czescia calego ukladu.

    Tak czy inaczej porownanie na 1/4 mili
    auta elektrycznego i spalinowego jakie widzialem
    kiedys w TV (chyba discovery) pokazalo
    bezwzgledna przewage elektryki.
    :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 5. Data: 2009-04-20 07:22:46
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Spider A.J." napisał w wiadomości

    > Tak czy inaczej porownanie na 1/4 mili
    > auta elektrycznego i spalinowego jakie widzialem
    > kiedys w TV (chyba discovery) pokazalo
    > bezwzgledna przewage elektryki.
    > :-)

    Wielka mi tam przewaga:-)

    http://www.youtube.com/watch?v=BqqtJpfZElQ

    Tomek
    BMWR1100S
    Dniepr MT10 koszowiec

  • 6. Data: 2009-04-20 09:14:06
    Od: Lama <l...@l...cc>

    Oniet pisze:
    > W nawiązaniu do wątku o elektrycznym crossie:
    >
    > Zobaczcie to: www.ridemission.com - sportowy motocykl elektryczny
    >

    > Pozdrawiam, Oniet

    Całkiem OK, 150 mil to całkiem w normie zasięg jak na moto, i fajny
    pomysł z tą wbudowaną telemetrią :). Ale amerykańce to mają przerąbane -
    8h ładowania LOL, przynajmniej się wyśpią w międzyczasie. Dla normalnego
    napięcia 230V, to już tylko 2h, ale to i tak ogranicza taką zabawkę
    tylko do latania "koło domu". Jakby ktoś chciał pojechać w trasę, to
    robiąc dziennie np 800 km miałby w sumie 8h ładowania. Czyli na razie w
    wciąż tylko na dojazdy do pracy.
    Na prawdziwy EV trzeba jeszcze poczekać długo.

    --
    Lama
    Puzzle poskładane !

  • 7. Data: 2009-04-20 18:11:06
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Oniet" wrote...
    >W nawiązaniu do wątku o elektrycznym crossie:
    > Zobaczcie to: www.ridemission.com - sportowy motocykl elektryczny

    Fajne, technologicznie nawet bym powiedzial, ze bardzo fajne, ale....
    dlaczego takie paskudne z wygladu ;)
    No i cena... $68.995, czyli wg dzisiejszego kursu wychodzi 234.589,90zł !!!!
    Troche to sporo.
    Czas ladowania jest zupelnie przyzwoity:
    Recharge Time: Under 2 Hours @ 240V (8 Hours @ 120V)
    240V (w USA jest to napiecie miedzyfazowe - ich standard to 2 fazy i zero)
    potrzeba tylko 2 godziny. Czyli dobra ladowarka na Europe, bioraca 3 fazy i
    400V powinna to zrobic jeszcze szybciej. 1 Godzina? To bylby naprawde
    przyzwoity czas.
    Motocykl typowo na polatanie w weekendowe popoludnia. Po miescie, dookola.
    Potem na obiad, ladowania w tym czasie i znowu w miasto. W nocy ladowanie na
    full z zapasem i w niedziele znowu ognia ;) Fajnie.
    Tylko czy taki motocykl ma dalej ta "dusze"??
    No dobra, lece... bzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... hmmm ;)

    --
    pozdro
    James

  • 8. Data: 2009-04-21 16:53:41
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > Tak czy inaczej porownanie na 1/4 mili
    > auta elektrycznego i spalinowego jakie widzialem
    > kiedys w TV (chyba discovery) pokazalo
    > bezwzgledna przewage elektryki.
    > :-)

    Jest test porównawczy katamaranów: Porsche Carrera GT, Ferrari F360 i
    elektrycznego pojazdu podobnego do Ariel Atom - ten ostatni robi ich na 1/4 mili
    jak chce...

    Jest coś jak KILLACYCLE (nie pamiętam nazwy), to elektryczny dragbike który 100
    km/h osiąga w 1 sekundę, a 1/4 mili kończy z prędkością 155 MPH i poniżej 8 sekund.

    Oniet

  • 9. Data: 2009-04-21 16:54:57
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > http://www.youtube.com/watch?v=BqqtJpfZElQ

    Właśnie o tym pisałem przed chwilą...

    Oniet

  • 10. Data: 2009-04-21 17:03:20
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > "Oniet" wrote...
    >
    > Fajne, technologicznie nawet bym powiedzial, ze bardzo fajne, ale....
    > dlaczego takie paskudne z wygladu ;)

    Wygląda paskudnie, bo ogromne akumulatory. Coś za coś. Zobacz KTM-a
    elektrycznego nie różni się wyglądem od spalinowych 125, ale też ma słaby zasięg
    i marne osiągi.

    > No i cena... $68.995, czyli wg dzisiejszego kursu wychodzi 234.589,90zł !!!!
    > Troche to sporo.

    Bardzo sporo, cena z kosmosu. Ale motor ZERO MOTRCYCLES kosztuje już tylko
    10.000 $ (33.000 zł) a Quantya kosztuje w UK tylko 7300 p (czyli jakieś 35.000
    zł). Trzeba pamiętać że to dopiero początek motocykli elektrycznych, za 3-4-5
    lat będą znacznie tańsze, szczególnie że Suzuki, Yamaha i Honda już pracują nad
    takimi. A za 10 lat wszyscy prawdopodobnie będziemy na nich śmigać i tylko
    wspominać zapach benzyny :)

> [...]
    > potrzeba tylko 2 godziny. Czyli dobra ladowarka na Europe, bioraca 3 fazy i
    > 400V powinna to zrobic jeszcze szybciej. 1 Godzina? To bylby naprawde

    Poprawią akumulatory. Gdyby wkładali takie z nowych laptopów lub podobne (HP
    podaje że ma laptopy które wytrzymają chyba 8-10 godzin na jednym ładowaniu), to
    moze by sie poprawiły parametry...

    > Motocykl typowo na polatanie w weekendowe popoludnia. Po miescie, dookola.
    > Potem na obiad, ladowania w tym czasie i znowu w miasto. W nocy ladowanie na
    > full z zapasem i w niedziele znowu ognia ;) Fajnie.

    Taka jest przyszłość.

    > Tylko czy taki motocykl ma dalej ta "dusze"??

    Jak będzie benzyna po 15-20 zł za litr to nikt nie będzie pytał o dusze motocykla :)

    Oniet.