  • 1. Data: 2012-07-06 00:10:30
    Temat: Sprzęgło... co się sypie?
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie.

    Pacjent - jakiś mały Japończyk. Przebieg 120kkm.
    Sprzęgło nie ślizga się, bierze płynnie ale wysoko przy jednoczesnym słabym
    wysprzęglaniu.
    I teraz się zastanawiam na co się nastawiać? Tarcza raczej OK. Ślizgałaby się
    gdyby się kończyła. Tak samo docisku (w kwestii sprężystości).
    Nie rozumiem wysokiego dosprzeglania przy jednoczesnym słabym wysprzęglaniu,
    nawet z pedałem w podłodze.
    Poczytałem trochę na sieci ale takiego objawu nie opisują.
    Wytarty docisk przy styku z łożyskiem czy samo łożysko się kończy? Dźwięków
    przy wciśniętym sprzęgle nie wydaje.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv

  • 2. Data: 2012-07-06 00:18:22
    Temat: Re: Sprzęgło... co się sypie?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin

    > Nie
    > rozumiem wysokiego dosprzeglania przy jednoczesnym słabym wysprzęglaniu,
    > nawet z pedałem w podłodze.

    Miałem taki objaw przy ogólnie zużytym sprzęgle (hydrauliczne z
    centralnym wysprzeglikiem). Potem zaczęło się ślizgać.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2012-07-06 00:46:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

    > Nie rozumiem wysokiego dosprzeglania

    tak jest przy zużytej tarczy prawda?

    > przy jednoczesnym słabym wysprzęglaniu

    a tak przy przegrzanym docisku prawda?

    to było przy lince

    w hydraulicznym dochodzą pewnie dodatkowe atrakcje.

    np dlaczego nie chce wysprzeglać na zimnym silniku? :/

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2012-07-06 01:51:12
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Co za różnica co się sypie? Myślę, że rozbebeszając pół samochodu warto
    wymienić wszystko i mieć spokój.

    ps. to są jakieś straszne koszty w japończyku, bo ostatnio operacja
    wymiany kompletnego sprzęgła z dociskiem i dodatkowo ślimakiem linki
    prędkościomierza to było (cena części) coś koło 300 zł

  • 5. Data: 2012-07-06 07:23:02
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poczytałem trochę na sieci ale takiego objawu nie opisują.
    > Wytarty docisk przy styku z łożyskiem czy samo łożysko się kończy?

    A co za różnica? Przecież i tak 99% wymian sprzęgła to komplet. Zwłaszcza w
    małym japończyku nie powinien to być duży koszt a pewnie zbliżony do kosztu
    robocizny więc po co kombinowac żeby zaoszćzedzić 150 zł a potem rozbierać
    ponownie.

  • 6. Data: 2012-07-06 09:32:11
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam ponownie.

    Nie chodzi o koszty, (tanio jest) tylko o wiedzę. Chciałbym rozumieć przyczynę
    drogą dedukcji. Warto takie rzeczy wiedzieć, bo to zawsze uczy.
    Linka jest, więc wysokość brania można sobie ustawić.
    Faktycznie, wraz ze zużyciem okładzin będzie brało coraz wyżej, ale co z
    wysprzęglaniem? Regulacja powinna załatwić sprawę.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv

  • 7. Data: 2012-07-06 11:29:57
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Faktycznie, wraz ze zużyciem okładzin będzie brało coraz wyżej, ale co z
    > wysprzęglaniem? Regulacja powinna załatwić sprawę.

    Jak jest linka i wysokość "brania" można ustawić to może byc tak że poszedł
    docisk więc słabo wysprzęgla i np. ktoś próbował to regulować żeby
    wysprzęglał. Efektem jest to że docisk nadal nie wysprzęgla za to bierze
    wysoko.

  • 8. Data: 2012-07-07 10:32:33
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam ponownie.

> [...]
    > docisk więc słabo wysprzęgla i np. ktoś próbował to regulować żeby
    > wysprzęglał. Efektem jest to że docisk nadal nie wysprzęgla za to bierze
    Czyli moje podejrzenia wyglądają na słuszne.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv