  • 1. Data: 2009-02-05 11:06:54
    Temat: Spuchnięte kondensatory czy walnięta pamięć
    Od: ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl>

    Asrock P4I45E, działał działał i przestał po przenosinach i kilkunastu
    dniach przerwy. Po włączeniu po 3 sekundach wyłącza się na chwilę i sam
    znów sie włącza. Po wyjęciu lub przełożeniu do drugiego gniazda pamięci
    trzy sygnały (błąd w pierwszych 64KB pamięci RAM), chociaż się nie
    wyłącza. Niestety nie mam pod ręką innego RAMu DDR aby to sprawdzić. W
    dodatku zauważyłem, że kilka kondensatorów wokół gniazd pamięci jest
    lekko spuchniętych (nie widać pęknięcia, ale na tym nacięciu na ich
    górze pojawiły się jasnobrązowe plamki). Teraz dwa pytania: czy taki
    stan kondensatorów może mieć na takie zachowanie się komputera wpływ,
    oraz czy włożenie tam na próbę innej, kompatybilnej pamięci może np ją
    uszkodzić? Wolałbym nie ryzykować jeśli i tak to by nie miało pomóc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-05 13:34:56
    Temat: Re: Spuchnięte kondensatory czy walnięta pamięć
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 05 Feb 2009 12:06:54 +0100, ikov napisał(a):

> [...]
    > górze pojawiły się jasnobrązowe plamki). Teraz dwa pytania: czy taki
    > stan kondensatorów może mieć na takie zachowanie się komputera wpływ,
    Może
    > oraz czy włożenie tam na próbę innej, kompatybilnej pamięci może np ją
    > uszkodzić?
    Raczej nie.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-05 13:50:45
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    ikov pisze:
> [...]
    > oraz czy włożenie tam na próbę innej, kompatybilnej pamięci może np ją
    > uszkodzić? Wolałbym nie ryzykować jeśli i tak to by nie miało pomóc.

    Tak czy siak zacznij od kondensatorów
    |TOMASZEK - antysemita, homofob, rasista |
    |e-mail: d...@g...com |