  • 1. Data: 2009-10-16 23:19:06
    Temat: Stare radio Pionier
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Leży u mnie na strychu ten stary, kultowy radioodbiornik lampowy.
    Pamiętam, że podpinałem go do zasilania na próbę parę lat temu. Nic nie
    eksplodowało (co chyba można uznać za sukces), lampy świeciły, z
    głośnika pomimo kręcenia gałką nie było słychać żadnej stacji (tylko szum).

    Czy odbiornik do normalnej pracy wymaga zewnętrznej anteny i uziemienia?
    Jeśli tak, to jakie warunki muszą one spełniać? Do prób wystarczy KDWZO
    i kaloryfer? :)

    Jakie pierwsze kroki powinienem podjąć poza gruntownym wyczyszczeniem
    wnętrza urządzenia?

  • 2. Data: 2009-10-17 04:48:20
    Temat: Re: Stare radio Pionier
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 01:19:06 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Atlantis <m...@w...pl> nadala:

    > Czy odbiornik do normalnej pracy wymaga zewnętrznej anteny i uziemienia?
    > Jeśli tak, to jakie warunki muszą one spełniać? Do prób wystarczy KDWZO
    > i kaloryfer? :)

    Wystarczy antena, metr drutu. Pracuje na zakresach DŚK. Uważaj - chassis
    jest galwanicznie połączony z siecią.

    > Jakie pierwsze kroki powinienem podjąć poza gruntownym wyczyszczeniem
    > wnętrza urządzenia?

    Sprawdzić elektrolit na okoliczność rozformowania się i kondensator
    łączący siatkę pierwszą pentody z anodą triody na upływność. A
    najlepiej zajrzeć na moją stronę i poczytać odpowiedni rozdział,
    lub poczytać stare wątki z forum http://www.trioda.com

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 3. Data: 2009-10-17 16:34:24
    Od: "R" <n...@w...pl>

    nie chciałbyś go sprzedać?

  • 4. Data: 2009-10-17 16:43:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    R wrote:
    > nie chcia?by? go sprzedaae?

    Z czystej ciekawości: jakiego rzędu kwoty mozna sie spodziewać ? 100zł?
    1000zł ? Więcej ?

  • 5. Data: 2009-10-17 17:04:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Z czystej ciekawości: jakiego rzędu kwoty mozna sie spodziewać ? 100zł?
    > 1000zł ? Więcej ?

    Tak, ze 25000.

  • 6. Data: 2009-10-17 17:21:30
    Od: "R" <n...@w...pl>

    daj znać Atlantis jak będziesz zainteresowany, jak tak, to opisz pliz w
    jakim jest stanie, najchętniej na priv jak będziesz zainteresowany, to daj
    znać, podam adres do korespondencji.

    pozdr. r.

  • 7. Data: 2009-10-18 21:47:23
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzieciństwo mi się przypomniało i słuchanie Wolnej Europy, Londynu i Waszyngtonu z
    babcią :-))
    JaC

  • 8. Data: 2009-10-19 14:13:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    R pisze:

    > daj znać Atlantis jak będziesz zainteresowany, jak tak, to opisz pliz w
    > jakim jest stanie, najchętniej na priv jak będziesz zainteresowany, to daj
    > znać, podam adres do korespondencji.

    Nie jest na sprzedaż - sam chciałbym spróbować go uruchomić i umieścić
    na eksponowanym miejscu. ;)
    Generalnie stan zewnętrzny nie jest zły - obudowa rzecz jasna posiada
    pewne ślady nadgryzienia przez ten ładny kawał czasu, niemniej nie jest
    zmasakrowana (a takie czasem widuje się na Allegro albo giełdach
    staroci). Brakuje tylnej ścianki (jeśli uda mi się go uruchomić zrobię
    zamiennik z pilśni) oraz napisy na szybce robiącej za skalę są
    nieczytelne - dosłownie "spłynęły" przyjmując przez lata wilgoć z powietrza.

    Jest to wersja w obudowie BA-3:
    http://oldradio.pl/img/pionier/ob-BAK-3.jpg
    a nie ta bardziej popularna BA-1 lub BA-2:
    http://oldradio.pl/img/pionier/ob-BAK-2.jpg

    Aha, niestety brakuje również gałek... :/