  • 1. Data: 2013-03-30 11:50:50
    Temat: Straż miejska - niebieskie koguty
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Czy jest jakaś ustawa zezwalająca strasznikom używania niebieskich kogutów?
    Doooobrych kilka lat temu w Szczecinie strasznicy mieli pomarańczowe, potem
    zmienili na niebieskie ale okazało się że nieprawnie używają niebieskich i
    wrócili do pomarańczowych. Ostatnio zauważyłem, że znów mają niebieskie (nie
    wiem od jak dawna bo nie zwracałem uwagi wcześniej).
    Noż kuźwa, strasznik pędzący na interwencję jest tak ważny, żeby mu z drogi
    zjeżdżać? Co to musiałaby być za interwencja żeby na kogucie jeździli?

  • 2. Data: 2013-03-30 12:12:41
    Temat: Re: Straż miejska - niebieskie koguty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 11:50:50 +0100, frank drebin napisał(a):
    > Noż kuźwa, strasznik pędzący na interwencję jest tak ważny, żeby mu z drogi
    > zjeżdżać? Co to musiałaby być za interwencja żeby na kogucie jeździli?

    Nic nie zabrania gonic im do napadu, bojki. Albo np biegajacego na wolnosci
    tygrysa.

    No i przyznasz ze np 300 ludzi w tramwajach ma prawo oczekiwac szybkiego
    odholowania pojazdu blokujacego przejazd.

    A chocby nawet kwiaciarke szybko usunac z pobocza - gdyby to nie zagrazalo
    bezpieczenstwu, to by nie bylo zabronione :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-03-30 12:45:54
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > A chocby nawet kwiaciarke szybko usunac z pobocza - gdyby to nie zagrazalo
    > bezpieczenstwu, to by nie bylo zabronione :-)

    Wszystko jasne.
    Tylko powiedz mi, po co w takim razie są pomarańczowe "koguty"?

  • 4. Data: 2013-03-30 13:40:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Mar, 12:45, "frank drebin" <b...@v...pl> wrote:

    > Wszystko jasne.
    > Tylko powiedz mi, po co w takim razie są pomarańczowe "koguty"?

    ;)

    wszystko (?) jest w PORD:

    Art. 53.

    1. Pojazdem uprzywilejowanym w ruchu drogowym może być pojazd
    samochodowy:

    jednostek ochrony przeciwpożarowej;
    zespołu ratownictwa medycznego;
    Policji;
    jednostki ratownictwa chemicznego;
    Straży Granicznej;
    Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
    Agencji Wywiadu;
    Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
    Służby Kontrwywiadu Wojskowego;
    Służby Wywiadu Wojskowego;
    Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
    Służby Więziennej;
    Biura Ochrony Rządu;
    kontroli skarbowej;
    Służby Celnej;
    straży gminnych (miejskich);
    podmiotów uprawnionych do wykonywania zadań z zakresu ratownictwa
    górskiego;
    Służby Parku Narodowego;
    podmiotów uprawnionych do wykonywania zadań z zakresu ratownictwa
    wodnego;
    Inspekcji Transportu Drogowego;
    jednostki niewymienionej w pkt 1-11, jeżeli jest używany w związku
    z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego - na podstawie zezwolenia
    ministra właściwego do spraw wewnętrznych.

    Art. 54.

    1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub
    modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

    2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem
    zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o
    obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o
    zatrzymaniu i postoju, z tym że:

    na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas
    oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy lewej
    krawędzi jezdni;
    jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu
    bezpieczeństwa pieszych.

    2a. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może korzystać z
    autostrady lub drogi ekspresowej nawet wtedy, gdy pojazd ten nie jest
    pojazdem samochodowym lub jego konstrukcja uniemożliwia rozwinięcie
    prędkości co najmniej 40 km/h.

    3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe
    zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym,
    powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

    4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania
    żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3

    WS

  • 5. Data: 2013-03-30 13:51:17
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > 4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania
    > żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3

    no tak, z mundurowych to brakuje jeszcze listonoszy, leśników,ochroniarzy i
    kurierów UPS ;)

  • 6. Data: 2013-03-30 14:39:42
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.03.2013 11:50, frank drebin pisze:
    > Czy jest jakaś ustawa zezwalająca strasznikom używania niebieskich kogutów?
    JA bym im nakazał używania kogutów, gdy łoją mandaty za parkowanie, bo
    bądź co bądź sami parkują.
    ToMasz

  • 7. Data: 2013-04-02 13:51:28
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-03-30 13:51, frank drebin pisze:

    > no tak, z mundurowych to brakuje jeszcze listonoszy,
    > leśników,ochroniarzy i kurierów UPS ;)

    Ty leśników tak pochopnie nie skreślaj:

    "Służby Parku Narodowego"
    ;)