  • 1. Data: 2013-03-30 21:34:30
    Temat: żarówki diodowe do lamp cofania
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Witam

    Ślepnę, albo szyby mam za mocno przyciemnione :)
    Tak czy siak do tyłu też mi auto słabo świeci. niby żarówki 2x21 wat,
    ale zdecydowanie gorzej niż latarka rowerowa diodowa 3waty. Czy żarówki
    diodowe samochodowe w cenie niższej niz 50zł za 2 +wysyłka świecą
    wyraźnie lepiej niz klasyczne?
    jeśli tak - proszę o link do sklepu lub aukcji

    Dzięki
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-03-31 16:22:19
    Temat: Re: żarówki diodowe do lamp cofania
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-30 21:34, ToMasz pisze:
> [...]
    > ale zdecydowanie gorzej niż latarka rowerowa diodowa 3waty. Czy żarówki
    > diodowe samochodowe w cenie niższej niz 50zł za 2 +wysyłka świecą
    Nie. Wyraźniej słabiej. Sprawdzone nawet na lampkach typu ~60x 5050smd
    itp, dużo droższych. W dodatku taka żarówko-lampka nie przechodzi przez
    otwór na żarówkę 21W, trzeba rozebrać klosz, by to zmontować...

    Różnica jasności lampki rowerowej i świateł cofania wynika z kąta
    świecenia - lampka rowerowa świeci dość wąskim strumieniem (lub kilkoma
    wąskimi, rażącymi strumieniami, w kilku kierunkach), i ma być widoczna,
    a nie oświetlać. Zrób sobie test - stań np 2m od ściany, włącz wsteczny
    i zobacz jaką powierzchnię ściany oświetlają światła cofania. I zaświeć
    lampkę rowerową i porównaj.

    Dość dużo zmienia stan kloszy - dotyczy to wszystkich świateł, nie tylko
    cofania. Nawet pozornie niezbyt brudne, ale wewnątrz zakurzone,
    zmatowione odbłyśniki - i jasność może spaść o ponad połowę. Do tego
    słabe zasilanie żarówek (cienkie kable, słaby styk) i świeci blado i
    żółto...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-04-01 17:33:59
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-31 16:22, BartekK pisze:

    > Nie. Wyraźniej słabiej.

    Tez przerabiałem temat i potwierdzam. Nie warto wydawać kasy na ledy do
    wstecznego.
    Zmiana żarówek na mocniejsze halogenowe też zbytnio nie pomaga w
    kloszach które fabrycznie są przyciemnione.

    Może w przypadku zapotrzebowania na większe światło cofania rozważyć
    temat montażu dodatkowej lampy halogenowej pod zderzakiem. Gdzieś trochę
    w głębiej by nie była tak widoczna, lub w kombiaku za tylną szyba od
    wewnątrz, załączaną osobnym włącznikiem lub przy wrzuceniu wstecznego.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 4. Data: 2013-04-02 01:20:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]

    > +wysyłka świecą wyraźnie lepiej niz klasyczne?
    > jeśli tak - proszę o link do sklepu lub aukcji

    Żarówki w cofania "wzmacniane" są jeszcze odbłyśnikiem. Nie wiem
    jaka może być konktrukcja ledów, ale jeśli nie będą świecić w
    odbłyśnik, a tylko "przed siebie" - efekt może być mocno
    odwrotny od zamierzonego. Skoncentrowałbym się na wyczyszczeniu
    kloszy i odbłyśników.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90