  • 1. Data: 2009-08-01 16:58:54
    Temat: Światło na działce bez prądu
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.

    Idzie jesień, wcześniejsze wieczory....
    Nie mam prądu na działeczce a w domku altance chciałbym mieć światełko na te
    3-4 godzinki aby można było usiąść przy piwku kiedy w tle griluje się
    karczek :)

    Potrzebował bym coś co weźmie prąd z niczego (czyli pewnie bateria stu
    lampek z OBI na słońce), coś co ten prund potrzyma (butelka lejdejska za
    duża to jakiś może akumulator żelowy na przykład 7.2Ah, choć wala mi sie
    taki 18Ah 12V) oraz źródeło światła (lampa sodowa.... nie, może cos bardziej
    przyziemnego, nie wiem jak się ma oświetlenie LED do zwykłych jażeniówek 8W
    pod względem wydajności lumenów z wata mocy).
    Do tego coś inteligentnego do ładowania aku.
    Nie wiem czy dobrze myśle i to dobry kierunek.

    Bedzie używane "od świeta" więc nawet jak 2 tygodnie bedzie się ładować to
    ok.

    Jakieś pomysły?

    Irokez

  • 2. Data: 2009-08-01 17:10:46
    Temat: Re: Światło na działce bez prądu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Irokez wrote:
    > Bedzie używane "od świeta" więc nawet jak 2 tygodnie bedzie się ładować
    > to ok.
    > Jakieś pomysły?

    Latarka ze świetlówką + komplet N akumulatorów AA. Wygodniejsze chyba od
    dzwigania w kółko 18Ah z czego zjesz 2Ah.

  • 3. Data: 2009-08-01 17:14:00
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Latarka ze świetlówką + komplet N akumulatorów AA. Wygodniejsze chyba od
    > dzwigania w kółko 18Ah z czego zjesz 2Ah.

    Ale dlaczego dzwiganie?
    Niech sobie stoi i się ładuje.
    Przyjdę, na ścianie wyłacznik - klik - i świeci.

  • 4. Data: 2009-08-01 17:19:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Irokez wrote:
    > Niech sobie stoi i się ładuje.

    Z czego weźmiesz energię elektryczną? Chcesz tam bateryjkę słoneczną
    postawić? Pytam całkiem serio. Może rozwiązaniem jest mała elektrownia
    wiatrowa. Wymagasz minimalnych mocy więc w tej roli pewnie sprawdzi się
    nawet silniczek z magnesami stałymi i wiatraczek z odpustu ... ;)

  • 5. Data: 2009-08-01 17:23:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ale dlaczego dzwiganie?
    > Niech sobie stoi i się ładuje.
    > Przyjdę, na ścianie wyłacznik - klik - i świeci.

    Np.
    http://allegro.pl/item691632193_bateria_sloneczna_la
    dowarka_12v_5w_akcesoria.html

    Nie mam nic wspólnego z tą aukcją.

    zyga

  • 6. Data: 2009-08-01 17:49:38
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Irokez pisze:

> [...]
    > duża to jakiś może akumulator żelowy na przykład 7.2Ah, choć wala mi sie
    > taki 18Ah 12V) oraz źródeło światła (lampa sodowa.... nie, może cos

    A musi być elektryczne? Latarnia naftowa albo gazowa - do kupienia w
    sklepie z wyposażeniem kempingowym, bywają też w marketach budowlanych.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 7. Data: 2009-08-01 19:00:32
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > wiatrowa. Wymagasz minimalnych mocy więc w tej roli pewnie sprawdzi się
    > nawet silniczek z magnesami stałymi i wiatraczek z odpustu ... ;)

    No właśnie całkiem serio o tym myslę.
    Wiatr odpada, bo ukrztałtowanie terenu (góry) powoduje, że jest to
    zacienione miejsce i jak wszedzie "piździ" to tu na działkach jest milusio i
    spokojne.
    Ale jako wspomagacz do jakiegos panelika to może...

    Pytanie czy ktos cos takiego kiedyś i ma jakieś porady.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-08-01 19:02:41
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Bedzie używane "od świeta" więc nawet jak 2 tygodnie bedzie się ładować to

    Mam w domu lampkę LED taką z uchwytem do przenoszenia. Kupione na allegro za
    19,99.
    lampka ma dwa źródła światła. Jedno do przodu - reflektor - z 8 led i drugie
    rozproszone chyba z 15 mniejszych led.
    Przy tych 15 mniejszych skierowanych do góry masz widno w całym pokoju
    przez - na pewno 15 godzin dłużej nie świeciła.
    Waży może ze 30 dkg. W środku jest aku z ładowarką sieciową. Bierzesz na
    działkę a ładujesz w domu.
    To chyba najprostsze i najtańsze dla ciebie rozwiązanie.

    --
    Pawełj

  • 9. Data: 2009-08-01 19:04:27
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "grg12" <g...@c...at> napisał w wiadomości

    > A musi być elektryczne? Latarnia naftowa albo gazowa - do kupienia w
    > sklepie z wyposażeniem kempingowym, bywają też w marketach budowlanych.

    Mam kaganki naftowe, ale wieczorem jak coś "grzebię" w ziemi to wskakuje po
    coś do narzedziowni bez jakichkolwiek okien (wąska i głeboka) i po omacku
    szukam.
    A tak pstryk i widzę że mam siekierke w ręku a nie grabki.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-08-02 09:59:01
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Irokez wrote:

    > Pytanie czy ktos cos takiego kiedyś i ma jakieś porady.

    Jak się nie boisz, że ktoś to gwizdnie to zainwestuj w panel
    fotowoltaiczny plus regulator ładowania. Moc musisz obliczyć jaka będzie
    potrzebna, choć jak piszesz, że może się ładować 2 tygodnie, to
    wystarczy panel 5-10W

    Mirek.