  • 1. Data: 2009-08-01 13:55:24
    Temat: co oznacza skrót EIA i CCIR na kamerach
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Możecie pomóc mi rozszyfrować skróty na kamerach. Na allegro kupiłem
    malą kamerkę a na niej były takie skróty
    PAL, NTSC, CCIR, EIA.
    Rozumiem, że to tylko skróty systemów i powinień być jeden dostępny,
    ale nie wiem skąd pochodzą zwłaszcza te ostatnie i co oznaczają?

  • 2. Data: 2009-08-01 14:19:24
    Temat: Re: co oznacza skrót EIA i CCIR na kamerach
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Rozumiem, że to tylko skróty systemów i powinień być jeden dostępny,
    > ale nie wiem skąd pochodzą zwłaszcza te ostatnie i co oznaczają?

    Dodatkowy bełkot marketingowy.

    Ccir to odniesienie do częstotliwości nadawania radia fm.
    Kiedyś było ccir, teraz jest itu taka organizacja.

    A eia to międzynarodowa organizacja standaryzująca proces tworzenia
    elektroniki, czy też samej elektroniki.

    zyga

  • 3. Data: 2009-08-01 15:38:26
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:
    > Ccir to odniesienie do częstotliwości nadawania radia fm.
    > Kiedyś było ccir, teraz jest itu taka organizacja.

    Przy kamerze powiedziałbym, że do sygnału wizji dodaje fonię na
    podnośnej 5,5 Mhz.
    Maciek

  • 4. Data: 2009-08-01 18:19:31
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A co ma fonia do tego skoro te kamery są bez mikrofonu, a na dodatek
    dają sygnał kompozytowy a nie modulacja na wysokich czestotliwościach
    dla tunera TV?

  • 5. Data: 2009-08-01 19:36:00
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    >"slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    qh.googlegroups.com...
    >A co ma fonia do tego skoro te kamery są bez mikrofonu, a na dodatek
    >dają sygnał kompozytowy a nie modulacja na wysokich czestotliwościach
    >dla tunera TV?

    CCIR to byla organizacja ktora zachowywala sie standaryzacja wszelakiego
    rodzaju.
    Jesli chodzi o sygnaly wizji to zobacz tutaj:

    http://www.camerasunderwater.info/engineering/tv_std
    s/tv_stds.html

    c.

  • 6. Data: 2009-08-01 19:46:20
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-08-01 21:36, Cezar napisał/a:

    h.googlegroups.com...

    > CCIR to byla organizacja ktora zachowywala sie standaryzacja wszelakiego
    > rodzaju.

    Chyba "zajmowała się" ? ;-)

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2009-08-01 20:23:46
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    >Chyba "zajmowała się" ? ;-)

    ups... coraz czesciej sie na takich pomylkach lapie. Nawet wstyd to zrzucac
    na jedyne 7lat emigracji. ;)

    c.

  • 8. Data: 2009-08-01 20:45:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

> [...]
    > Kiedyś było ccir, teraz jest itu taka organizacja.
    >
    > A eia to międzynarodowa organizacja standaryzująca proces tworzenia

    bełkoczesz conieco, niestety. CCIR to tez zbiór róznych norm dokonanych
    przez ta organizacje, miedzy innymi normy sygnału kompozytowego bazujacego
    na czestotliwości pola 50Hz. EIA to tez norma, ale dla czestotliwości
    59,94Hz. Czyli na chopski rozum masz kamera moze "produkować" obrazy
    czarno-białe w dwóch systemach i kolorowe, tez w dwoch systemach.

    Waldek

  • 9. Data: 2009-08-02 01:42:34
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    ^

> [...]
    > 59,94Hz. Czyli na chopski rozum masz kamera moze "produkować" obrazy
    > czarno-białe w dwóch systemach i kolorowe, tez w dwoch systemach.

    Doczytałem EIA to takie inne ITU, a nie jedna norma.

    zyga

  • 10. Data: 2009-08-02 07:12:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cezar,

    Saturday, August 1, 2009, 9:36:00 PM, you wrote:

> [...]
    > CCIR to byla organizacja ktora zachowywala sie standaryzacja
    > wszelakiego rodzaju. Jesli chodzi o sygnaly wizji to zobacz tutaj:

    I to jest jak na razie jedyna, poprawna odpowiedź.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl