    From: Gusioo <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Świetlówki do naświetlarki - zwykłe, czy UV?
    Date: Wed, 8 Jul 2009 09:46:01 -0700 (PDT)

    Witam,

    Na pewien czas idea składania naświetlarki mi przeszła, ale żelazko
    znowu poległo i definitywnie zapragnąłem naświetlarki. Poprzedni
    pomysł, z diodami LED UV porzuciłem, ale nadal potrzebuję jakiegoś
    źródła światła.

    Znajomy może mi dać palnik z lampy ulicznej, którym kiedyś kasował
    EPROMY, ale podejrzewam, że to pociągnie mnóstwo prądu. Na elektrodzie
    wyczytałem, że można zastosować zwykłe świetlówki, ale zdania uczonych
    są podzielone.

    Czy można użyć najzwyklejszych świetlówek 8W, czy muszą być koniecznie
    UV? Prawdopodobnie będą cztery sztuki, ale nie wiem, czy kupować
    zwykłe, czy UV.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam.