  • 1. Data: 2009-07-08 16:46:01
    Temat: Świetlówki do naświetlarki - zwykłe, czy UV?
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    Witam,

    Na pewien czas idea składania naświetlarki mi przeszła, ale żelazko
    znowu poległo i definitywnie zapragnąłem naświetlarki. Poprzedni
    pomysł, z diodami LED UV porzuciłem, ale nadal potrzebuję jakiegoś
    źródła światła.

    Znajomy może mi dać palnik z lampy ulicznej, którym kiedyś kasował
    EPROMY, ale podejrzewam, że to pociągnie mnóstwo prądu. Na elektrodzie
    wyczytałem, że można zastosować zwykłe świetlówki, ale zdania uczonych
    są podzielone.

    Czy można użyć najzwyklejszych świetlówek 8W, czy muszą być koniecznie
    UV? Prawdopodobnie będą cztery sztuki, ale nie wiem, czy kupować
    zwykłe, czy UV.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-07-08 17:21:26
    Temat: Re: Świetlówki do naświetlarki - zwykłe, czy UV?
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-08 18:46:01 +0200, Gusioo <f...@g...com> said:

    > żelazko znowu poległo

    A próbowałeś laminator?

    > i definitywnie zapragnąłem naświetlarki.

    Jak już ją będziesz miał, to poznasz wady metody, i zapragniesz czegoś innego.

    > Czy można użyć najzwyklejszych świetlówek 8W,
    nie

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-07-08 17:41:55
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 8 Lip, 19:21, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A próbowałeś laminator?

    Nie, ale:

    1. Nowy to około 70 zł (a trzeba go zepsuć)
    2. Kiedyś były w TESCO za 40 zł, ale już nie ma.
    3. Nie mam konta na Allegro i nie chcę mieć.
    4. Nikt ze znajomych nie ma uszkodzonego laminatora.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-07-08 17:47:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Gusioo wrote:
    > 1. Nowy to około 70 zł (a trzeba go zepsuć)

    Nie. Możesz mieć normalny laminator + ficzer grzania do 170. Ja tak mam
    z tym "z tesko".

  • 5. Data: 2009-07-08 17:54:44
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-08 19:47:46 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Sebastian_Bia=B3y?=
    <h...@p...onet.pl> said:

    > Nie. Możesz mieć normalny laminator + ficzer grzania do 170. Ja tak mam
    > z tym "z tesko".

    A to już mocno zależy od modelu. Są takie z grzałką PTC, gdzie
    temperatury nie przekroczysz, bo grzałka więcej jak 130-140 nie da.
    Wtedy trzeba go mechanicznie zbałamucić na nasze cele.

    --
    DJ

  • 6. Data: 2009-07-08 17:56:19
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-08 19:41:55 +0200, Gusioo <f...@g...com> said:

> [...]
    > 2. Kiedyś były w TESCO za 40 zł, ale już nie ma.
    > 3. Nie mam konta na Allegro i nie chcę mieć.
    > 4. Nikt ze znajomych nie ma uszkodzonego laminatora.

    No to do kompletu wylicz znane Ci problemy z metodą fotochemiczną, i
    będzie git.

    --
    DJ

  • 7. Data: 2009-07-08 20:01:43
    Od: "Dino" <din0@[spamerownielubie]gazeta.pl>

    Gusioo napisawszy:
    > 4. Nikt ze znajomych nie ma uszkodzonego laminatora.

    Jak interesuje Cie taki, który wymaga złożenia (z przerabianych "na
    warsztacie"
    skończyłem szybciej inny, i tego mi się nie chce już nawet poskręcać dla
    przyzwoitości), to daj znak na priva.

    pozdro
    Dino

  • 8. Data: 2009-07-08 20:12:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik DJ napisał:

    > nie

    Dlaczego? Oczywiście można - jak się ich da dużo i ma się odpowiednio
    dużo czasu.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2009-07-08 20:37:48
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 8 Jul 2009 09:46:01 -0700 (PDT) Gusioo <f...@g...com>
    napisał:

    >Czy można użyć najzwyklejszych świetlówek 8W, czy muszą być koniecznie
    >UV? Prawdopodobnie będą cztery sztuki, ale nie wiem, czy kupować
    >zwykłe, czy UV.

    Muszą być UV, no chyba że masz duuużo czasu. Ja naświetlam świetlówką
    8W UV firmy Sylvania, kupioną wieki temu za chyba 40zł. Czas
    naświetlania 15 minut. Odległość 8cm. Nie robię za dużych
    płytek/formatek więc jedną świetlówką spokojnie się da oblecieć. Pod
    spód pod płytkę daję płaską gąbkę i nakrywam wszystko grubą (6,5mm),
    ciężką szybą. Klisze z naświetlarni. Wołanie - 600ml wody + 8ml
    (odmierzam zlewką) granulek NaOH (grubych lub drobnych - te i te
    działają :-) ). Czas wołania - kilkanaście sekund.

    A termotransfer sobie daruj. Kiedyś się w to bawiłem, ale metodą
    fotolitograficzną da się robić o niebo lepsze płytki. Jest to co
    prawda bardziej pracochłonne, ale efekt jest tego zdecydowanie wart.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 10. Data: 2009-07-09 07:59:11
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 8 Lip, 19:56, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On 2009-07-08 19:41:55 +0200, Gusioo <f...@g...com> said:

    > No to do kompletu wylicz znane Ci problemy z metodą fotochemiczną, i
    > będzie git.

    Jedyne co przychodzi mi na myśl to nierównomierne nałożenie Positivu,
    konieczność zabawy z kilkoma pojemnikami (trawienie, wywoływanie) no i
    problem konstrukcji naświetlarki.

    Nie bawiłem się tym sposobem, żelazkiem i owszem. U mnie w Tarnowskich
    Górach jest problem żeby kupić papier kredowy gładki (wszędzie mają
    taki "szorstki"), o folii do drukarki laserowej nie wspomnę.

    Poza tym 200ml Positivu powinno wystarczyć na kilka miesięcy -- widzę
    to po Plastik70, którym zabezpieczam płytki. Psikam i psikam i
    wykończyć nie mogę.