  • 1. Data: 2009-01-28 11:24:16
    Temat: Syncmaster 740N plus migotanie
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Witam.
    Stoja sobie w biurze dwa LCD-ki - kolo siebie, zwrocone do siebie tylami.
    Model Syncmaster 740N plus.
    jeden ma okolo roku, drugi dwa. Oba pracowaly bez zarzutu az nagle niemal
    jednoczesnie oba zaczely swirowac.
    Zamiast stabilnego obrazu jest lekkie migotanie matrycy, takie jakby
    falowanie - nie na tyle by przez chwile mocno znieksztalcac obraz, ale
    jednak dluzsza praca przy tym powoduje bol glowy - oczy sie potwornie
    mecza.
    Sprawdzilem ustawienia - oba sa na natywnej rozdzielczosci 1280x1024x60
    Zastanawialem sie nad usterka - ale oba naraz?
    Czy cos moze wplywac na prace LCD-ka, tak jak pole magnetyczne powodowalo
    zielony obraz na CRT?

    --
    Mark

  • 2. Data: 2009-01-28 12:42:59
    Temat: Re: Syncmaster 740N plus migotanie
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009 12:24:16 +0100, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

    >Czy cos moze wplywac na prace LCD-ka, tak jak pole magnetyczne powodowalo
    >zielony obraz na CRT?

    Spróbuj z innymi kablami sygnałowymi i podłącz do innego źródła prądu.
    Mi zdarzyło się że Samsung 711MP (takie coś z tunerem TV) miała
    podobny objaw - pomogła własnei wymiana na inne kable sygnałowe.
    Pewnie pojawiło Ci sie coś co generuje jakieś zakłócenia
    elektromagnetyczne - czasami może to być nawet duperelka typu jakiś
    zasilacz od komórki i ciężko jest to namierzyć.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-01-28 14:30:39
    Od: "M" <...@d...ru>

    > Czy cos moze wplywac na prace LCD-ka, tak jak pole magnetyczne powodowalo
    > zielony obraz na CRT?

    problemy z zasilaniem, podlacz monitory do gniazdek bez uziemienia

    M<

  • 4. Data: 2009-01-28 15:18:48
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <glpq70$8aj$1@inews.gazeta.pl>, M napisał(a):

    > problemy z zasilaniem, podlacz monitory do gniazdek bez uziemienia

    Dokładnie - wszystko wskazuje na problemy z zasilaniem.
    Ponadto sprawdź (bo sam miałem takie jazdy w firmie), że komputery
    były podłączone do UPSa, a monitory nie (na zupełnie innej fazie).
    Efekt był identyczny z opisywanym.

    Problemy może powodować również przełącznik VGA (o ile taki posiadasz),
    ale są to zdecydowanie rzadsze przypadki.

    Jacek