  • 1. Data: 2020-04-24 19:59:57
    Temat: Szerokokątna kamera, tania, na monitor
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Elearaning pełną parą.

    Mam w domu kilka kamer ale to tania chińszczyzna z optyką typu dziurka
    od klucza. Kąt widzenia, zgaduje, rzędu 30 stopni. Pewnie takie coś
    łatwiej zrobić niż szerokokątną.

    Przy siedzieni w odległości 1m od monitora widać 2/3 głowy...

    Ma ktoś może jakiś model kamery która:
    1) jest tania
    2) nie musi być wysokorozdzielcza, HD nie ma znaczenia, 640x480 całkiem
    spoko.
    3) ale jest szerokokątna
    4) ... i łatwa do przymocowania do monitora.

    Może nie być markowa. Ba, może być marki Powasonic jeśli takie są.

    Szukanie tego po sieci kończy się albo tym że parametru "kąt" nie ma,
    albo piszą wyssane z chińskiego palca bzdury (wiem bo mam kilka modeli).
    Potrzebuje rady kogoś kto kamerę posiada i może powiedziec "tak, ten
    model ma szeroki kąt".

    Bajery jak doświetlanie, mikrofon itd sa bez znaczenia.

    PS. Używam kamery sportowej jako workaround, ale ona ma znowu bardzo
    opóźnione video względem audio z mikrofonu komputera. Wole dedykowany
    webcam.

  • 2. Data: 2020-04-24 21:05:18
    Temat: Re: Szerokokątna kamera, tania, na monitor
    Od: z <...@...pl>

    Microsoft HD 3000 wyhaczyłem na olxie za 60 zł z przesyłką.
    Nowe cholernie podrożały. Zapomnij.
    Nie wiem czy wystarczająco szeroki kąt ale w porównaniu do jakiegoś
    gówna z marketu jest szeroki.
    Syn jest zadowolony ;-)

  • 3. Data: 2020-04-24 21:22:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/04/2020 21:05, z wrote:
    > Microsoft HD 3000 wyhaczyłem na olxie za 60 zł z przesyłką.

    Dwie potrzebuje, używki odpadają :(

    Jestem przekonany że styknie taka nowa marki "warraty void if removed",
    za 40zł, byle by miała inną optykę :D

  • 4. Data: 2020-04-24 22:37:31
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Fri, 24 Apr 2020 21:22:23
    From: heby

    > Dwie potrzebuje, używki odpadają :(

    > Jestem przekonany że styknie taka nowa marki "warraty void if removed",
    > za 40zł, byle by miała inną optykę :D

    Genius WideCam F100. Kupowałem w 2018 w granicach 170zł. Niestety,
    obecnie niedostępna.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 5. Data: 2020-04-25 08:14:25
    Od: z <...@...pl>

    3 tygodnie temu sprawdzałem ceny i kamery podrożały o 100%.
    Nie wiem jaki dziś jest ten procent.
    Kupuj cokolwiek jest dostępne jak nie może być używka.

  • 6. Data: 2020-04-25 11:39:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 24.04.2020 19:59, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Elearaning pełną parą.

    [...]

    Wczoraj, jak obchodziliśmy zdalne urodziny, przykleiłem do kamerki taśmą
    nasadkę szerokokątną od starej kamery wideo. Teraz zastanawiam się, jak
    zaprojektować jakąś przejściówkę i wydrukować na drukarce 3d.

  • 7. Data: 2020-04-25 11:49:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 24.04.2020 19:59, heby wrote:
> [...]
    >
    > Mam w domu kilka kamer ale to tania chińszczyzna z optyką typu dziurka
    > od klucza. Kąt widzenia, zgaduje, rzędu 30 stopni. Pewnie takie coś

    Możesz spróbować czymś przymocować szerokokątna nasadkę do smartfona,
    jest mała, lekka i tania. Coś z takiego np. zestawu, gdzie mają nawet
    fish-eye:
    https://allegro.pl/oferta/obiektyw-3w1-makro-wide-fi
    sh-eye-telefon-smartfon-5463132875

  • 8. Data: 2020-04-25 12:07:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przy wąskim kącie masz mniej do sprzątania w chacie ;-)
    Poza tym zobacz, czy nie zmieniasz formatu, np. z kamery 4:3 na komputerowe 16:9 co
    zwykle po prostu po chamsku obcina obraz (np. w
    aplikacji Zoom).

  • 9. Data: 2020-04-25 13:09:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/04/2020 11:49, Uncle Pete wrote:
    > Możesz spróbować czymś przymocować szerokokątna nasadkę do smartfona,

    Już próbowałem. Skajnie deformuje obraz, cięzko to też przymocować do
    typowego webcama gdzie fizycznie kamera jest głęboko (w telefonie zaraz
    pod osłoną). Obawiam się że kamera szerokokątna to nie tylko wypukła
    soczewka z przodu ale troche softu prostujacego obraz w samej kamerze.
    Tak przynajmniej robią wszystkie znane mi kamery sportowe z kątem
    widzenia około 120 stopni.

  • 10. Data: 2020-04-25 13:11:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/04/2020 12:07, ąćęłńóśźż wrote:
    > Przy wąskim kącie masz mniej do sprzątania w chacie ;-)

    Nie myślisz jak rodzic. W przypadku szerokiego kąta dziecko ma więcej do
    sprzątania w pokoju. Profit!

    > Poza tym zobacz, czy nie zmieniasz formatu, np. z kamery 4:3 na
    > komputerowe 16:9 co zwykle po prostu po chamsku obcina obraz (np. w
    > aplikacji Zoom).

    Raczej nic nie zyskam, dłubie w kamerze na niskim poziomie, zarówno pod
    windowsem jak i linuxem, w obu dostaje taki sam obraz o kącie widzenia
    jak przez lunetę.