  • 1. Data: 2023-08-14 12:37:51
    Temat: Szukam: smart socket z rejestrowaniem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Mam kilka gniazdek Smart Socket gadających ze SmartLife lub Tuya.
    Pokazują chwilowy pobór mocy oraz statystyki dzienne i miesięczne.

    Czy są tego typu urządzenia (nie Zigbee), które rejestrują pobór mocy co
    jakiś czas?
    Wystarczyła by mi rodzielczość 10 minut, aczkolwiek 5 minutami też bym nie
    pogardził.
    Chodzi mi o monitorowanie poborów w taryfach I i II.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-08-15 03:04:38
    Temat: Re: Szukam: smart socket z rejestrowaniem
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 August 2023 at 12:37:54 UTC+2, Adam wrote:
> [...]
    > pogardził.
    > Chodzi mi o monitorowanie poborów w taryfach I i II.

    Są są, kolega właśnie takie kupił.
    \Nie są to gniazdka stricte, bo mają wejścia na przewody, ale rejestrują moc, prąd,
    napięcie, zuzyta energie i przesyłają dane do aplikacji wykresowej na smartfonie.

    Są tanie gniazdka z wyświetlaczem i podobnymi funkcjami, ale bez Wifi

    Zapytam znajomego, aby wyrwac środek i wstawić bebechy z wifi do środka.

    Jedyny problem że to standard mimiecki, czyli bezbolcowe gniazdo

    Cena symboliczna , 10 zł, ale dla wifi warto pokombinować

  • 3. Data: 2023-08-15 17:21:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/08/2023 12:37, Adam wrote:
    > Czy są tego typu urządzenia (nie Zigbee), które rejestrują pobór mocy co
    > jakiś czas?

    Sonoff produkuje mierniki mocy pracujace na Wifi.

    https://www.kristronik.com/sonoff-pow-r2/
    https://www.smartnydom.pl/sonoff-pow-origin/

    Można je przerobić tak, aby posługiwały się innym oprogramowaniem z
    protokołem mqtt w wewnętrzej sieci, a dalej możesz zrobic co chcesz (np.
    zagladać tam przez stronę www).

    > Wystarczyła by mi rodzielczość 10 minut, aczkolwiek 5 minutami też bym nie
    > pogardził.

    Po przeróbce masz odczyt nawet co sekundę, jesli chcesz.

    > Chodzi mi o monitorowanie poborów w taryfach I i II.

    W celu sterowania czymś, czy tylko gapienia się w wykresy?

  • 4. Data: 2023-08-15 19:58:23
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 8/15/23 11:21, heby wrote:

> [...]
    > Można je przerobić tak, aby posługiwały się innym oprogramowaniem z
    > protokołem mqtt w wewnętrzej sieci, a dalej możesz zrobic co chcesz (np.

    Ja używam wtyczek Shelly. Robią też moduły do zamontowania w puszkach.
    Shelly ma jakąś swoją chmurę, ale MQTT i wsparcie dla HA są wbudowane w
    standardowy firmware. Integracja w HA Nie ma potrzeby przeflashowywać. W
    miarę nieźle sobie radzą z obciążeniami rzędu pojedynczych watów.

    Z tego co zauważyłem, uaktualnienia są wysyłane kiedy zmienia się stan
    (zmiana poboru mocy, albo właczenie/wyłączenie lokalnie).
    Do zbierania danych mam swoje pythonowe skrypty, które zapisują w bazie
    danych informacje odebrane po MQTT.

    Jacek