    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: netx <n...@g...pl>
    Subject: TV i podłączenie anteny od skanera
    Date: Thu, 9 Jul 2020 11:57:33 +0200

    Mam TV LG 32LM6300 z DVB-T z standardowym gniazdem antenowym i mam
    antenę biurkową taką:
    https://www.ercomer.pl/pl/p/Antena-szerokopasmowa-Sk
    yscan-Desktop/2740
    (antena nie była kupiona z myślą o TV).
    Antena ma przewód zakończony wtykiem BNC. Pytanie czy mogę podłączyć tą
    antenę do TV używając przejściówki:
    https://allegro.pl/oferta/adapter-rtv-metalowy-wtyk-
    tv-gniazdo-bnc-vitalco-7016708519
    Czy jak podłączę tą antenę to TV to nic się nie uszkodzi w TV? Pytam bo
    gdzieś mi się obiło o uszy że wtyk BNC to 50ohm, a w manualu do TV piszą
    o 75ohm: zacytuję instrukcję TV:
    "Antena/Kabel
    Telewizor należy podłączyć do ściennego gniazdka antenowego za
    pomocą przewodu antenowego RF (75 ?)."
    Więc czy jest możliwość że TV się uszkodzi od tej anteny ze względu na
    inną rezystancję niż 75ohm? Pytanie może trywialne ale nie znam się na
    tyle aby to wiedzieć.