    From: sas57 <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Tablice Winklera - problem
    Date: Sun, 16 Aug 2009 12:58:13 -0700 (PDT)

    Witam
    Mam dość nietypowy problem. Niestety nie do końca rozumiem metodę
    posługiwania się tablicami Winklera. Chodzi o najprostszą rzecz, a
    więc dobieranie współczynników. Szukałem w Internecie jakichś
    wskazówek niestety nic nie znalazłem.
    Problem może przedstawię na przykładzie.
    Belka czteroprzęsłowa, równo obciążona obciążeniem ciągłym. Liczę
    moment w drugim przęśle, a więc M2. Pierwszy współczynnik (od obciążeń
    stałych) jest równy 0,036. I tutaj sprawa dla mnie jest jasna. Gorzej
    wygląda sytuacja z drugim współczynnikiem, dla obciążenia użytkowego.
    Nie mam pojęcia który mam dobrać? Dlaczego niektóre współczynniki są
    pogrubione? Tak na logike zorientowałem się, że drugi współczynnik
    dobiera się dla schematu obciążeń w którym dane przęsło jest
    obciążone. Jak np. w takiej samej belce, ale przęsło pierwsze.
    Pierwszy wsp. dla M1=0,077, drugi wsp.= 0,100. Dla przęsła trzeciego
    wsp1=0,036 a wsp2=0,081. W takiej interpretacji, niestety, w przęśle
    drugim nie mam pojęcia jaki współczynnik dobrać. Chyba, że to moje
    całe rozumowanie jest błędne. Wtedy proszę o wyjaśnienie. Niestety nie
    mam możliwości aby ktoś mi to wytłumaczył. Bo zasada jest na pewno
    bardzo prosta, a nie chcę zgadywać, czy wybierać intuicyjnie. Tak więc
    proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki.
    Pozdrawiam Andrzej.