  • 1. Data: 2013-12-15 20:19:12
    Temat: Telefaks w Polsce - do jakiego kraju najblizszy standard ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    W telefaksie moge wybrać ustawienie kraju:

    France
    W. Germany
    U. K.
    Italy
    Austria
    Belgium
    Denmark
    Finland
    Ireland
    Norway
    Sweden
    Switzerland
    Portugal
    Netherlands
    Spain
    Israel
    U. S. A./Canada
    Asia
    Japan

    No i jak widać powyżej nie ma Polski :-((
    To który z powyższych krajów mam wybrać??
    Obecnie faks nie na tradycyjnej linii analogowej, lecz na "linii" UPC (poprzez modem
    kablowy Thomson).

  • 2. Data: 2013-12-15 22:42:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości
> [...]
    >U. K. [...]
    >No i jak widać powyżej nie ma Polski :-((
    >To który z powyższych krajów mam wybrać??

    Generalnie wszystkie powinny dzialac, w koncu faksy z calego swiata
    sie lacza.
    To jakies drobiazgi powinny byc, zwiazane z wybieraniem.

    Unikalbym niemieckiego, bo oni mieli pare glupich pomyslow, typu inne
    gniazdo, czarna lista. Potem im chyba przeszlo, ale czy producentom
    przeszlo ?
    Francuzi byli zdaje sie nastepni w kolejce z glupimi pomyslami.

    J.

  • 3. Data: 2013-12-15 23:18:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Wszedłem serwisowo w tablicę Bit Switches i ręcznie ustawiłem sobie wiele parametrów,
    poza tymi związanymi z wybieraniem właśnie
    (częstotliwości, poziomy sygnału, odstępy czasowe, echo, długość linii).
    Rzeczywiście w opisach Bit Switchy było najwięcej komentarzy dotyczących Niemiec, ale
    też i Austrii, Szwecji i.. Oslo (no nie
    napisali Norwegia, lecz Oslo, jakby numery w Oslo były inaczej wybierane, lub
    Japończykom się Norwegia jako stolica Niderlandów
    pomieszała ;-))
    Najbardziej neutralne wydają się UK (domyślne) oraz Francja.

    -----

  • 4. Data: 2013-12-15 23:56:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Dec 2013 23:18:38 +0100, 666 napisał(a):
> [...]
    > pomieszała ;-))
    > Najbardziej neutralne wydają się UK (domyślne) oraz Francja.

    UK mialo/ma jedna ciekawostke - kondensator dzwonka umieszczony w
    gniazdku. Dzieki czemu telefon nie potrzebuje tego kondensatora.

    http://www.wppltd.demon.co.uk/WPP/Wiring/UK_telephon
    e/uk_telephone.html

    Ale telefon/fax z wlasnym kondensatorem tez powinien dzialac.

    J.

  • 5. Data: 2013-12-16 01:17:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-12-15 23:56, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > UK mialo/ma jedna ciekawostke - kondensator dzwonka umieszczony w
    > gniazdku. Dzieki czemu telefon nie potrzebuje tego kondensatora.

    No to źle mówisz. To nie jest kondensator dzwonka, bo kondensator
    dzwonka musi być szeregowo, żeby odcinać prąd stały. Ten kondensator na
    schemacie jest równolegle i służy do tego, do czego w Polsce go kiedyś
    stosowano, tzn. próba linii.

  • 6. Data: 2013-12-16 09:08:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 01:17:09 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

> [...]
    > dzwonka musi być szeregowo, żeby odcinać prąd stały. Ten kondensator na
    > schemacie jest równolegle i służy do tego, do czego w Polsce go kiedyś

    Spojrz na wartosc opornika i na nazwy przewodow.

    To juz sprawdzono w praktyce - angielski telefon nie chce w Polsce
    dzwonic. Czy bedzie dzwonil miedzynarodowy fax przestawiony na
    angielski ... pewnie tak.

    J.

  • 7. Data: 2013-12-16 10:09:53
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Bardzo ciekawe, dzięki :-)

    1) BTW w Polsce też były kondensatory w gniazdkach, tyle że nie zawsze, nie pamiętam
    już, jaka pojemność, ale był to całkiem spory
    kondensator, równolegle z linią.
    Kiedy (z jakich przyczyn) był kondensator w naszych gniazdkach, a kiedy go nie
    musiało być? Mnie się kojarzy z usuwaniem
    inteferencji radiowych.

    2) Ten mój faks źle współpracował z terminalem Sferia (Dowtel) - po otrzymaniu
    sygnału "linii" od terminala, natychmiast się
    rozłączał. Coś mu nie pasowało. Może poziom sygnału? Obchodziłem to tak, że numer
    trzeba było wybierać ręcznie poprzez podłączony
    zewnętrzny aparat telefoniczny i przełączałem na faks dopiero po usłyszeniu sygnału
    drugiej strony. Za to jak już nawiązał
    transmisję faksową, to szła jak T-34 na Berlin, nawet kilkanascie stron. A znacznie
    nowsze faksy przez Sferię bardzo często zrywały
    przy 3-4 stronie.
    Wcześniej z faksem na tradycyjnej linii analogowej i teraz z UPC absolutnie żadnych
    problemów.

    3) Nie umiałem odnaleźć, w jakim standardzie są transmisje faksowe w Sferii, nawet
    serwis ani infolinia nie chciały pomóc. Sferia to
    generalnie CDMA, przy czym do faksu musi być odpowiednio zaprogramowany terminal (i
    tylko jeden z modeli terminali to umożliwia) i
    osobny numer. Podejrzewam, że dla toru faksowego w Sferii otwierają znacznie szersze
    pasmo, niż dla rozmowy telefonicznej. Dodatkowo
    zapewne wywołanie obcego numeru leci już z flagą faksu, gdyż faksując ze Sferii
    bardzo często automatycznie się przebijałem na numer
    wewnętrzny faksu czyjejś centralki (ciekawa i pożyteczna funcja). Tym niemniej
    osiągana prędkość w Sferii było to co najwyżej 14400
    bps, 33600 bps nie dawało się osiągnąć.

    -----

  • 8. Data: 2013-12-16 10:35:21
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kiedy (z jakich przyczyn) był kondensator w naszych gniazdkach, a kiedy go
    > nie musiało być? Mnie się kojarzy z usuwaniem inteferencji radiowych.

    Kondensator (2 uF) w polskich gniazdkach włączał się w linię po odłączenie
    aparatu telefonicznego. Pętla była zamknięta pojemnością i dzięki temu biuro
    napraw mogło sprawdzić linię.

    R.

  • 9. Data: 2013-12-16 10:40:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 10:09:53 +0100, 666 napisał(a):
> [...]
    > Kiedy (z jakich przyczyn) był kondensator w naszych gniazdkach, a kiedy go nie
    musiało być? Mnie się kojarzy z usuwaniem

    IMO on konczyl linie jak nie byl telefon podlaczony.
    Po wsadzeniu wtyczki byl odlaczany.
    Moze do testowania ?

    > 2) Ten mój faks źle współpracował z terminalem Sferia (Dowtel) - po otrzymaniu
    sygnału "linii" od terminala, natychmiast się
    > rozłączał. Coś mu nie pasowało. Może poziom sygnału?

    Raczej czestotliwosc.

    Ja tak z praktyki - kiedys dawno, przez jakiegos operatora MN
    alternatywnego do TP, ale jeszcze nie Voip, fax(kombajn biurowy) HP
    sobie z pewnym numerem w Austrii nie radzil.
    Te trzy czynniki byly konieczne - inny fax sie laczyl, ten kombajn
    sobie radzil z wieloma innymi numerami, i laczyl sie z tym bez
    problemow przez TP.

> [...]
    > osobny numer. Podejrzewam, że dla toru faksowego w Sferii otwierają znacznie
    szersze pasmo, niż dla rozmowy telefonicznej.

    Raczej zrobione tak jak w komorkach - kodek glosowy jest za slaby aby
    przeniesc prawidlowo te piski faxu czy modemu, wiec dekoduje sie "na
    centrali", transmituje do klienta cyfrowo, i jego terminal zamienia na
    piski. Tylko w tym celu musi wiedziec ze przychodzi polaczenie do
    faksu.

> [...]
    bardzo często automatycznie się przebijałem na numer
    > wewnętrzny faksu czyjejś centralki (ciekawa i pożyteczna funcja).

    Gdyby tak zawsze bylo, to by i sferia nie potrzebowala osobnego numeru
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-12-16 17:00:48
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    > Ja tak z praktyki - kiedys dawno, przez jakiegos operatora MN alternatywnego do TP,
    ale jeszcze nie Voip, fax HP sobie z pewnym
    > numerem w Austrii nie radzil.
    > Te trzy czynniki byly konieczne - inny fax sie laczyl, ten kombajn sobie radzil z
    wieloma innymi numerami, i laczyl sie z tym bez
    > problemow przez TP.

    Ten niezawodny w innych okolicznościach telefaks Ricoh rzeczywiście przy próbie
    wysłania faksu na pewien (i tylko ten) numer, już po
    nawiązaniu połączenia, czyli po piskach faksowych (ale przez Sferię) rozłączał się.
    Nie doszedłem, o co chodzi, ale wysyłałem na ten
    numer z powodzeniem z innego faksu (właśnie z kombajnu ;-)).

    > Gdyby tak zawsze bylo, to by i Sferia nie potrzebowala osobnego numeru

    Brakuje w Polsce funkcji "distinctive ring" - o ile wiem, to żaden operator tego nie
    oferuje, a szkoda.