  • 1. Data: 2009-02-16 21:36:52
    Temat: Telefon z Net monitorem
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    Jako hobbysta chcialem zakupic sluchawke z net monitorem. Kiedys uzywalem
    czegos takiego jeszcze na nokii 3310 o ile dobrze pamietam. Czy net monitor
    mozna jeszcze włączyć na nowych sluchawkach? czy polepszyla sie troche
    ergonomia jego obslugi? Czy inni producenci poza Nokią takze oferuja takie
    oprogramowanie?
    Którą z nowych sluchawek z net monitorem polecilibyscie zakupic?

    Pozdr,

    Miki

  • 2. Data: 2009-02-16 21:58:07
    Temat: Re: Telefon z Net monitorem
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gncmp6$p7l$1@nemesis.news.neostrada.pl, *Miki* wrote:
> [...]
    > poza Nokią takze oferuja takie oprogramowanie?
    > Którą z nowych sluchawek z net monitorem polecilibyscie zakupic?

    Z zalozenia to nie jest/nie ma byc soft ergomonomiczny jesli to prawdziwy
    netmonitor.
    Ergonomiczne to sa CellTracki i PyNetMony - ale praktycznie to sie nie
    nadaja do niczego powaznego.

    Z powyzszego wynika ze potrzebujesz Symbianowy telefon.

    Ogolnie to zalezy do czego ci to potrzebne.
    W niektorych SE mozna bardzo prosty netmon uruchomic (uzywalem w k770i)/

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-02-16 23:12:23
    Od: "r." <n...@n...com>

    > Ergonomiczne to sa CellTracki i PyNetMony - ale praktycznie to sie nie
    > nadaja do niczego powaznego.
    >
    > Z powyzszego wynika ze potrzebujesz Symbianowy telefon.

    Poważnie działa FieldTest na Symbianie, np. na E51 lub N95.

    pozdrawiam
    r.

  • 4. Data: 2009-02-17 07:49:08
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > oferuja takie oprogramowanie?
    > Którą z nowych sluchawek z net monitorem polecilibyscie zakupic?

    Jeśli zdecydujesz się an WM to rewelacyjny jest CellMobileSwitcher.

    JA

  • 5. Data: 2009-02-17 19:06:06
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    To pozwole sobie podsumować, mamy:

    - NetMonitor (nadal można uruchomić na prawie każdej nowej Nokii, czy tak?)
    - Cell Track
    - PyNetMon
    - FieldTest - wymaga Symbiana60

    Tak jak pisałem wcześniej kiedyś używałem trochę netmonitora na nokii 3210.
    Pytając o ergonomiczność miałem na mysli wyglad, obsluge takiego monitora.
    Teraz przy wyskiej rozdzielczosci ekranów wszystkie parametry powinny byc
    wyswietlane na "jednes stronie" a nie tak jak kiedys na 40 :) Poza tym mozna
    by sie pokusic o elementy graficzne, jakies bajery, wprowadzania bazy danych
    BTSów itd itp...
    Poniewaz ostatni raz widzialem netmonitor z 7 lat temu, nie wiem czy takie
    rzeczy sa mozliwe.

    Czyli, generalnie do monitorowania sieci polecacie oprogramowanie które
    działa na Symbian60, czy tak?

    A, i jeszcze wazna rzecz :) Czy taki nowoczesny netmonitor potrafi
    monitorowac pasmo Wi-Fi / bluetooth?

    Pzdr,

    Miki

  • 6. Data: 2009-02-17 19:39:56
    Od: "r." <n...@n...com>

    > - NetMonitor (nadal można uruchomić na prawie każdej nowej Nokii, czy tak?)

    Nie wiem. Działał na 6230i - bylo wgrywane jakis specjalne
    oprogramowanie - nie dalo sie kabelkiem jak w DCT3.

    > - Cell Track

    Ma element graficzny - kolorowy wskaznik mocy sygnalu... I to w sumie
    wszystko - 1 przydatna strona, bez widocznych sąsiednich komórek. Jest
    współpraca z GPS i jakaś baza - nie testowałem.

    > - PyNetMon

    U mnie nie działa na E51.

    > - FieldTest - wymaga Symbiana60

    Wg. mnie do zastosowan profesjonalnych. Najbardziej przypomina ten
    sprzed lat.

    Ma możliwość obserwacji sąsiednich komórek, blokowanie pojedyńczego
    kanału i wiele innych, których nie zmieścisz na pojedyńczym ekranie.

    pozdrawiam
    r.

  • 7. Data: 2009-02-17 21:40:41
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Ma element graficzny - kolorowy wskaznik mocy sygnalu... I to w sumie
    > wszystko - 1 przydatna strona, bez widocznych sąsiednich komórek. Jest
    > współpraca z GPS i jakaś baza - nie testowałem.

    gps + celtrack i juz masz przydatne narzedzie
    loguje zmiany nadajnikow z polozeniem gps

    > U mnie nie działa na E51.

    prawie jak cletrack, ale loguje zmiany co sekunde
    dodatkowo skanowanie wlana ;)
    i fajne miedzymordzie ze zmian nadajnikow

> [...]
    > Ma możliwość obserwacji sąsiednich komórek, blokowanie pojedyńczego kanału
    > i wiele innych, których nie zmieścisz na pojedyńczym ekranie.

    ale ustawienie "bared" moze wymagac twardego resetu sluchawki
    mozna tez opomiarowac sygnal 3g, bez kanalow ale z rssi
    i zobaczyc jakie sa roznice w roznych sieciach nadajacych z tej samej
    lokalizacji
    zeby zainstalowac ftd wymagane jest "obejscie" systemu

    --
    Jean

  • 8. Data: 2009-02-18 08:18:32
    Od: Leszek Zur <t...@t...eu.org.USUNTO>

    Jeremiasz pisze:
    > Jeśli zdecydujesz się an WM to rewelacyjny jest CellMobileSwitcher.

    A co to takiego ? Link ?
    Chyba, że miałeś na myśli CellProfileSwitcher
    http://maniac.fschreiner.de/content/view/9/18/

    Nieco info na temat monitoringu jest na http://www.btsearch.pl/tutorial.php

    Leszek

  • 9. Data: 2009-02-18 08:28:15
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > A co to takiego ? Link ?
    > Chyba, że miałeś na myśli CellProfileSwitcher
    > http://maniac.fschreiner.de/content/view/9/18/

    Tak, własnie to. Pokazuje BTS-y w otoczeniu, wraz z siłą sygnału, rodzajem
    czestotliwosci (900/1880). Po konwersji bazy BTS-ów z btsearch.org zrobiłem
    sobie nawet wyświetlanie (w tym - na wygaszaczu ekranu) nazwy lokalizacji.
    Aczkowliek, jeśli chodzi o 'nawigację' w oparciu o BTS-y to testuję ostatnio
    Navizon.

    JA