  • 1. Data: 2010-09-22 08:02:15
    Temat: Termometr "douszny" w roli pirometru?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Pojawiła mi się potrzeba w miarę dokładnego zmierzenia temperatury
    kilku elementów elektronicznych. Spodziewane temperatury są dość
    "ludzkie" (20-40stopni). Czy jest możliwe wykorzystanie do tego celu
    typowego termometry douszno/doczołowego? Teoretycznie wychodzi mi, że
    tak, ale z drugiej strony, pomiar temperatury ciała tym termometrem
    jest silnie zależny np. od tego, jak blisko skóry się go trzyma, więc
    może będzie to również uzależnione nie wiem, od koloru, czy gładkości
    powierzchni mierzonej? Nie mam w tej chwili termometru w ręku, więc
    nie mam jak sprawdzić, natomiast muszę sobie zaplanować dalsze
    postępowanie, stąd pytanie tutaj, na grupie.

    J.

  • 2. Data: 2010-09-22 08:25:20
    Temat: Re: Termometr "douszny" w roli pirometru?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-09-2010 o 10:02:15 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > nie mam jak sprawdzić, natomiast muszę sobie zaplanować dalsze
    > postępowanie, stąd pytanie tutaj, na grupie.

    Zależy jaki pirometr, ja jak kupowałem douszny to kupiłem w zakresie
    do 100st i mierzę nim wszystko, np temp w pokoju, ale trzeba go skierować
    na ścianę wew a nie na okno bo pokaże temp szyby, itd.
    Także da się szkoda tylko że taki wolny bo można by bardziej automatycznie
    go wykorzystać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-09-22 08:36:58
    Temat: Re: Termometr
    Od: "Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    Mój termometr douszny oprócz pomiaru w uchu, na czole, przy których wprowadza
    poprawki przeliczające na temperaturę wewnętrzną ciała, ma opcję pomiaru
    temperatury dowolnej powierzchni.
    Wierzę (oczywiście nie do 1/10 stopnia) w te wyniki.
    Mierzyłem temperaturę pionów CO, porównywałem z termometrem termistorowym i
    rtęciowym przytkniętymi do rury i zaizolowanymi termicznie.
    Zgadza się z wystarczającą, także dla pomiarów temperatury elementów
    elektronicznych, dokładnością.
    Wmak

  • 4. Data: 2010-09-22 09:13:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Wrz, 10:36, "Wmak" <w...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Mój termometr douszny oprócz pomiaru w uchu, na czole, przy których wprowadza
    > poprawki przeliczające na temperaturę wewnętrzną ciała, ma opcję pomiaru
    > temperatury dowolnej powierzchni.

    O to moj takich bajerow nie ma i juz widze w zwiazku z tym problem: to
    przeliczanie.

    A swoja droga, o ile przy pomiarze na czole mozna mierzyc tak szybko
    raz za razem, jak sie tylko zdazy, tak przy pomiarze dousznym nie
    pozwala na nastepny pomiar przed uplywem kilkunastosekundowego czasu.
    O co chodzi? O sama fizjologie ucha, czy termometr w trybie dousznym
    cos przez ten czas robi (nie wiem, stygnie na przyklad)?

    J.

  • 5. Data: 2010-09-24 07:54:49
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    > O to moj takich bajerow nie ma i juz widze w zwiazku z tym problem: to
    > przeliczanie.

    Sprawdź w instrukcji, bo w moim uruchamianie funkcji pomiaru temperatury
    dowolnej powierzchni jest dosyć skomplikowane.
    Wmak