  • 121. Data: 2017-08-07 18:24:54
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:om9lcq$3ss$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie bardzo rozumiem jaki jest sens podwójnej konwersji energii...

    To nie jest podwojna konwersja.
    Turbina gazowa czy silnik spalinowy maja spora temperature spalin,
    wiec mozna nimi podgrzewac kociol parowy i uzyskiwac kolejna energie
    mechaniczna/elektryczna.
    Czyli taki rownolegly uklad.

    Tak sie robi, czemu nie mozna w jednej turbinie to nie wiem.

    J.

  • 122. Data: 2017-08-07 18:30:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2017 o 18:18, Pszemol pisze:

    > Nie jest powiedziane że musisz użyć gazu do generacji prądu

    Przeczytaj jeszcze raz na co odpowiadałem.

    Shrek

  • 123. Data: 2017-08-07 18:30:54
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Jakie kilka miesiecy? Agregaty pradoyworcze raczej od reki sa dostepne.
    > Moze kilka dni trzeba poczekac jak nie maja o odpowiedniej mocy i musi
    > przyjechac od producenta. Trzeba by miec niezle zryty musk zeby takie cos
    > zamontowac do ladowania akumulatorow elektryka.

    Zgadza się. Zwłaszcza że nie ma żadnych problemów z podażą elektryczności
    na horyzoncie:

    "Charging infrastructure is adequate to meet current demand, and there's no
    reason to believe it won't continue to scale in line with future demand, he
    argues. ChargePoint makes and sells charging stations to businesses,
    individuals and governments, maintains the stations and accepts payments
    for the electricity they provide.

    ChargePoint was part of an initiative in Los Angeles to put charging
    stations in lampposts, says Matt Petersen, until recently LA's chief
    sustainability officer. (The city has installed 82 so far.)"

    I potem:

    "America's often-overtaxed power grids won't be able to handle a large
    influx of new demand without careful management. This generally won't be a
    problem if cars charge at night, when the power grid is underused. But as
    EVs proliferate, drivers who can't charge them at home will want to charge
    them at work, during the day."

    "Even the regular charger found in homes and businesses could present a
    costly problem when cars charge during demand peaks. Anything that
    increases peak demand could increase the cost of electricity for everyone.

    Whether the electrical grid can handle demand may depend on whether
    consumers can be coaxed to play along." :-)

    Fajny przedruk z Wall Street Journal udostępniony przez Australijski
    serwis-
    http://www.theaustralian.com.au/business/wall-street
    -journal/electricity-grid-under-pressure-as-ecars-pl
    ug-in/news-story/dea80bae95a1bc2b9848162a874b9c05

  • 124. Data: 2017-08-07 18:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-08-07 o 06:51, J.F. pisze:
> [...]
    >>> http://glowny-mechanik.pl/2017/04/28/pge-silniki-rol
    ls-royce-ec-rzeszow-objete-3-letnim-serwisem/

    >Nie - potrzebowali elektrociepłowni zasilającej własne urządzenia.

    We Włoclawku/Płocku ? A coz tam KGHM robi ?
    A to z artykułu to w Rzeszowie.

    KGHM swego czasu argumentowalo, ze zloza miedzi sie skoncza wkrotce i
    spolka musi szukac nowej dzialalnosci, padlo m.in na telekomunikacje,
    ale im przeszlo, Plusa sprzedali, Dialog sprzedali ...

    J.

  • 125. Data: 2017-08-07 18:36:17
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Turbina gazowa czy silnik spalinowy maja spora temperature spalin,
    > wiec mozna nimi podgrzewac kociol parowy i uzyskiwac kolejna energie

    Tak, tak - już mi ignorancję wytknięto - źle zrozumiałem to jako podwójną
    konwersję a to raczej recykling energii traconej w spalinach.

    Coś jakby wykorzystać temperaturę spalin uciekających w powietrze z piecyka
    przepływowego Junkers w łazience :-) do czegoś dodatkowego niż podgrzanie
    wody na kąpiel.

    > Tak sie robi, czemu nie mozna w jednej turbinie to nie wiem.

    Interesujące.

  • 126. Data: 2017-08-07 19:44:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >piecyka
    >przepływowego Junkers w łazience :-) do czegoś dodatkowego niż

    Z tym, ze do piecyka doplywa woda zimna, i w przeciwpradzie mozna
    schlodzic spaliny to 20C.
    I nie bardzo juz jest co odzyskiwac.

    Teoretycznie 20C, bo w praktyce bedzie znacznie wiecej ... i sa
    robione male TEG.

    No i ... woda podgrzana ma miec np 50C, plomien ma 1000C, to trzeba
    odwrotnie - silnik cieplny miedzy plomieniem a woda.
    Taka mala domowa EC, albo jak kto woli CHP :)

    J.

  • 127. Data: 2017-08-07 19:58:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Prąd trzeba najpierw zrobić i potocznie
    przyjęło się, że miejsce gdzie robi się prąd to elektrownia. Nie żadna
    bateria (a tak naprawdę to akumulator).
    ---
    Bateria to zestaw ... akumulatorów, ogniw galwanicznych, rakiet pocisków

  • 128. Data: 2017-08-07 20:29:00
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tym, ze do piecyka doplywa woda zimna, i w przeciwpradzie mozna
    > schlodzic spaliny to 20C.
    > I nie bardzo juz jest co odzyskiwac.

    Chyba w Twoim nie ma - bo u mnie w łazience rura wydechowa z Junkersa robi
    się wyraźnie gorąca po użyciu pieca. Nie jest to możliwe gdyby spaliny
    miałyby mieć 20C.

    > Teoretycznie 20C, bo w praktyce bedzie znacznie wiecej ... i sa
    > robione male TEG.

    Czyli mój pomysł niezbyt oryginalny? :-)

    > No i ... woda podgrzana ma miec np 50C, plomien ma 1000C, to trzeba
    > odwrotnie - silnik cieplny miedzy plomieniem a woda.
    > Taka mala domowa EC, albo jak kto woli CHP :)

    Ale duża różnica temperatur jest tu niezbędna do szybkiego grzania i
    sprawnego transferu ciepła. Nie chcesz tego gradientu temperatury między
    płomieniem i wodą redukować.

  • 129. Data: 2017-08-07 23:08:30
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, August 8, 2017 at 2:22:57 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Problem większy mają mieszkańcy apartamentów bez własnego domu, np ja -
    > skazany jestem na taką energię jaka będzie dostarczona do gniazdka którego
    > użyję. W moich okolicach będzie to mieszanina węgla, atomu i wiatru.

    Niezle sie nakreciles na tego elektryka. Przyznam, ze nawet mieszkajac w domu nie
    chcialoby mi sie co chwile podlaczac kabli do somochodu. A juz w Twojej sytuacji
    gdzie wynajmujesz mieszkanie w zimnym klimacie (wiec sobie gniazka na podworku nie
    zrobisz i bedziesz latal w sniegu z kablem), kupno elektryka jawi mi sie jako
    koszmar :) Chyba, ze mieszkasz w kompleksie z dedykowana ladowarka?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 130. Data: 2017-08-07 23:21:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Iguan_007 <i...@g...com> wrote:

    > Niezle sie nakreciles na tego elektryka.

    Trochę mi przeszło jak zobaczyłem kiedy będzie wersja z AWD.

> [...]
    > i bedziesz latal w sniegu z kablem), kupno elektryka jawi mi sie jako
    > koszmar :) Chyba, ze mieszkasz w kompleksie z dedykowana ladowarka?

    Nie, nie ma tak dobrze.

    I chyba brakuje mi Twojej wyobraźni bo nie sądzę aby to był "koszmar" - ale
    może się mylę, kto wie...