  • 1. Data: 2011-01-26 08:35:20
    Temat: Test - porownanie Olympusa XZ-1 z innymi kompaktami
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    W wolnym czasie zainteresowani niech sobie zobacza starcie najlepszych w tej
    chwili aparatow kompaktowych na rynku...

    http://www.focus-numerique.com/test-1192/compact-oly
    mpus-xz-1-bruit-electronique-12.html

  • 2. Data: 2011-01-26 14:31:11
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-26 09:35, Adameck pisze:
    > W wolnym czasie zainteresowani niech sobie zobacza starcie najlepszych w tej
    > chwili aparatow kompaktowych na rynku...
    >
    > http://www.focus-numerique.com/test-1192/compact-oly
    mpus-xz-1-bruit-electronique-12.html

    Co za czasy, żeby Samsung był lepszy od Olympusa ;)))

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 3. Data: 2011-01-26 14:39:10
    Od: mt <t...@i...pl>

    Andgro pisze:

    mpus-xz-1-bruit-electronique-12.html

    > Co za czasy, żeby Samsung był lepszy od Olympusa ;)))

    Po pierwsze nic by w tym nadzwyczajnego nie było, a po drugie to chyba
    jednak inne sample oglądałeś, bo akurat Samsung nie wypada tu najlepiej.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2011-01-26 14:57:39
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-26 15:39, mt pisze:

    > Po pierwsze nic by w tym nadzwyczajnego nie było, a po drugie to chyba
    > jednak inne sample oglądałeś, bo akurat Samsung nie wypada tu najlepiej.

    W zasadzie nic. Dziś odebrałem poczta kamerkę T10 Samsunga, która
    zawstydza swoimi parametrami liczne "markowe" w tej samej klasie. Postęp
    jaki zrobiła ta firma w ciągu ostatnich kilkunastu lat jest po prostu
    niesamowity.

    Oglądałem tylko to co na stronie, nie liki do pobrania. W Samsungu widzę
    ewidentnie lepiej przeprowadzoną kompresję na krawędziach przy małym iso
    i trochę lepiej to też wygląda przy iso 3200.

  • 5. Data: 2011-01-26 15:03:18
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    http://www.focus-numerique.com/test-1192/compact-oly
    mpus-xz-1-bruit-electronique-12.html

    > Co za czasy, żeby Samsung był lepszy od Olympusa ;)))

    Sekret w tym, ze tutaj Olympus zawalil na calej linii z algorytmem tworzenia
    plikow JPG. Zobacz sobie fotke zrobiona przez uzytkownika XZ-1 z forum Dpreview:

    http://members.casema.nl/tedv/rawooc.jpg

    Gorne zdjecie - to wywolany RAW, dolne - to co wyszlo z aparatu. To drugie dla
    mnie to masakra. Wiem, ze fachowcy zawsze wola RAW ale mam porownanie z moim
    starym IXUSem z 2005 roku, ktory JPGi produkuje bogatsze w szczegoly niz ten XZ-1.

  • 6. Data: 2011-01-26 15:33:19
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-26 16:03, Adameck pisze:

> [...]
    > starym IXUSem z 2005 roku, ktory JPGi produkuje bogatsze w szczegoly niz ten XZ-1.

    No owszem, masz rację. Ale ten marny jpeg to jest właśnie kwitesencja
    wkładu olympusa w produkt końcowy jakim jest aparat kompaktowy i
    wychodzący z niego jpeg. Za dobrą jakość obrazka w raw odpowiada w
    zasadzie wyłącznie producent matrycy (czyli niekoniecznie olympus :) ).
    Przy założeniu że optyka nie została skopana oczywiście.
    Kompakty raczej nie służą do tego, żeby nagrywać raw-y...