  • 1. Data: 2011-01-25 21:36:16
    Temat: jaka lampa do D90? do 600 zł
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Sporo tego np: SUNPAK PZ42X ; Sigma 530 DG ST (liczba przewodnia 53!! za
    500 zł); NISSIN Di-622 Mark II ; METZ 44 AF-1 (miałem w Olympusie ale
    zacinał się w niej zoom);
    TUMAX 383 AFZ itp...

    Chcę wydać nie więcej niż 600 zł, liczba przewodnia 44 lub ciutkę mniej bo
    aparat prawie nie szumi :)
    Zależy mi na nie zbyt dużej wadze (w olimpusie zaczęła mi chodzić na boki
    stopka aparatu od ciężaru lampy) i wielkości bo pucha duża no i żeby lampa
    dobrze dogadywała się z aparatem bez specjalnych korekcji błysku.

  • 2. Data: 2011-01-25 21:54:07
    Temat: Re: jaka lampa do D90? do 600 zł
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-01-25 22:36, . wrote:

> [...]
    > boki stopka aparatu od ciężaru lampy) i wielkości bo pucha duża no i
    > żeby lampa dobrze dogadywała się z aparatem bez specjalnych korekcji

    mam Canona 50D, Miałego tą Sigmę i jest tragiczna - może miałem jakiś
    feler egzemplarz, ale 50% zdjęc robiła niedoświetlonych (strzelała jakoś
    osobliwie i losowo, więc winię elektronikę;) , teraz mam Metza 48 AF-1 i
    jest genialny...

  • 3. Data: 2011-01-25 22:18:56
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > feler egzemplarz, ale 50% zdjęc robiła niedoświetlonych (strzelała jakoś
    > osobliwie i losowo, więc winię elektronikę;) , teraz mam Metza 48 AF-1 i

    No akurat ten Metz w Olympusie mi nie doświetlał i miałem stale korekcję
    +1-1,3 EV więcej no i te komunikaty Er na wyświetlaczu po zacięciu zooma
    lampy

  • 4. Data: 2011-01-25 22:20:33
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-01-25 22:54, Olo pisze:

    > mam Canona 50D, Miałego tą Sigmę i jest tragiczna ... teraz mam Metza 48 AF-1 i
    > jest genialny...

    D80, i ta 48AF1, bardzo fajna, ale podlamalismy z synem stopke. Bedzie
    ci fajnie chodzila w trybach zdalnych, ale jest powyzej tego limitu
    cenowego.

  • 5. Data: 2011-01-25 22:49:12
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości grup
    > D80, i ta 48AF1, bardzo fajna, ale podlamalismy z synem stopke. Bedzie ci
    > fajnie chodzila w trybach zdalnych, ale jest powyzej tego limitu cenowego.

    Mogę poszukać używki ale to chyba wielka lampa, zależy mi na dużej mocy ale
    mniejszych rozmiarach

  • 6. Data: 2011-01-25 23:37:40
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-01-25 23:49, . pisze:

    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Mogę poszukać używki ale to chyba wielka lampa, zależy mi na dużej mocy
    > ale mniejszych rozmiarach
    Moc to jedno, równiez skrecanie w dwu osiach (nie wiem czy doceniles juz
    to moc zrobic), to zwieksza wymiary lampy

  • 7. Data: 2011-01-26 16:34:46
    Od: TomekM <t...@g...com>

    On 25 Sty, 22:36,
    "
    ."
    <n...@m...pl> wrote:
    > Sporo tego np:  SUNPAK PZ42X ; Sigma 530 DG ST (liczba przewodnia 53!! za
    > 500 zł); NISSIN Di-622 Mark II ; METZ 44 AF-1 (miałem w Olympusie ale
    > zacinał się w niej zoom);
    > TUMAX 383 AFZ  itp...

    Ja bym wziął tego Metza 44 AF-1
    Mam model 36 AF-3 bodajże i z Nikonem dobrze mi naświetla.
    Daję korektę -1/3 i większość fotek jest ok.
    Inne niemarkowe lampy są chyba mniej powtarzalne.
    Np. miałem przez kilka dni Sunpaka i tam wciąż trzeba było robić
    korekcję +-1 a czesem i 2.

  • 8. Data: 2011-01-26 19:16:08
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000pre.googlegroups.com...
> [...]
    > Inne niemarkowe lampy są chyba mniej powtarzalne.
    > Np. miałem przez kilka dni Sunpaka i tam wciąż trzeba było robić

    A nie ma lampy przy której nie trzeba robić tyle korekt ?:)
    Rozumiem że lampa w trybie iTTL AUTO

  • 9. Data: 2011-01-26 19:57:34

    A ktoś testował Metz 36 AF-5 ? cena ok 330 zł, liczba przewodnia 36
    zastanawiam się czy jest dużo mniejsza niż moja stara Metz 44-AF1 dla
    Olympusa.
    Czy są Metze z sankami ?

  • 10. Data: 2011-01-26 19:59:20
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>