  • 1. Data: 2009-10-27 20:43:24
    Temat: Trazystor polowy 30V @ 4A - SMD i przewlekany - co popularnego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Co moge wziąśc jako _popularny_ trazystor polowy (może być z izolowaną
    bramką) potrafiący przepuścić 5A i blokujący napięcie DS 30V (i GS/GD
    30V). Sterowanie bramką mam komfortowe, tzn mogę machać nią od 0V to
    30V. Docelowo bedzie sterowal inducyjnością silnika krokowego
    (sterowanie od strony masy, kanał N) i na cewce będzie dioda gasząca,
    ale jak bedzie odporny na przepięcia to świetnie. 4A będa przy jakiś
    parunastu kHz (a może nawet lekko powyżej progu słyszalności).

    Co moge kupić co spełnia te parametry, jesta tanie i dostepne w mięsnym
    na rogu w SMD i przewlekanym? Pytam, bo moze się okazać, że bedzie
    wymagana wymiana serwisowa w innej częsci świata i nie chce się wkopac w
    jakieś niszowe wynalazki które można kupic tylko w pl. Jakoś nie mam
    doświadczeń z tyrazystorami mocy. Idealem jest coś w rodzaju IRF540 (ale
    on ma Vgs max 20V).

  • 2. Data: 2009-10-28 14:39:17
    Od: "u" <...@w...yz>

    >Idealem jest coś w rodzaju IRF540 (ale
    > on ma Vgs max 20V).

    Daj opornik i diodę Zenera
    Prawie wszystkie pospolite wytrzymują tylko 20V na bramce

  • 3. Data: 2009-10-28 17:29:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    u wrote:
    > Daj opornik i diodę Zenera
    > Prawie wszystkie pospolite wytrzymują tylko 20V na bramce

    No własnie. Jakas bieda ;)

  • 4. Data: 2009-10-28 18:10:01
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> schrieb

    > No wlasnie. Jakas bieda ;)

    FDS4470 i jeszcze jakies z tej serii maja +30/-20 U_gs
    Ale to rzeczywiscie egzotyczna wlasnosc.

    hej