  • 1. Data: 2009-03-11 08:15:25
    Temat: Trojany na www
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Witam,
    Wczoraj sobie przeglądałem stronkę z humorem, aż tu mi nagle komputer zaczął
    mulić. Antywirusa miałem wyłączonego, żeby mi procka nie wyżerał. Włączyłem
    i od razu wykrył kilka trojanów, które zostały ściągnięte i zainstalowane w
    tle przez przeglądarkę Opera na stronie otwartej w zakładce. M.in. złapało
    mi takie ustrojstwa: TR/Downloader.Gen i TR/Atraps.Gen.
    Jakim cudem można w JS pobrać na dysk użytkownika trojana i uruchomić go bez
    wiedzy użytkownika? Stronę otworzyłem w zakładce i nawet do niej nie
    przeszedłem, niczego też nie zapisywałem.

    lamer

  • 2. Data: 2009-03-11 10:05:11
    Temat: Re: Trojany na www
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 11-03-2009 o 09:15:25 lamer <l...@p...pl> napisał(a):

    > Jakim cudem można w JS pobrać na dysk użytkownika trojana i uruchomić go bez
    > wiedzy użytkownika? Stronę otworzyłem w zakładce i nawet do niej nie
    > przeszedłem, niczego też nie zapisywałem.

    To taki feature systemu windows. Poczytaj (secunia.com) o lukach w
    przeglądarkach i upewnij się, że Twoja żadnej nie ma. Jeśli ma, to
    upgrade migusiem.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-03-11 12:23:29
    Od: grafi <g...@x...poczta.onet.pl>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > To taki feature systemu windows. Poczytaj (secunia.com) o lukach w
    > przeglądarkach i upewnij się, że Twoja żadnej nie ma. Jeśli ma, to
    > upgrade migusiem.

    co ma wspolnego system windows z lukami w przegladarkach?

    grafi

  • 4. Data: 2009-03-11 12:38:55
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    grafi pisze:
    > co ma wspolnego system windows z lukami w przegladarkach?

    No jeśli korzystasz z Internet Explorer, to ma - jest ściśle związanym z
    Windows-em.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2009-03-11 16:51:52
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    Peter May pisze:

    > No jeśli korzystasz z Internet Explorer, to ma - jest ściśle związanym z
    > Windows-em.

    a widzisz w ogole, o jakiej przegladarce pisal autor watku?

    --
    grafi
    Asus P5Q Dlx|Intel Q...@...0GHz+Thermalright U-120extreme+NoctuaP112|8GB

  • 6. Data: 2009-03-11 20:20:46
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 11-03-2009 o 13:23:29 grafi <g...@x...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > co ma wspolnego system windows z lukami w przegladarkach?

    A może to, że przez *lukę w przeglądarce* (prawdopodobnie)
    dostał się robak infekujący *windowsa*.

    btw, odpuść.
    --
    Maciej Łebkowski

  • 7. Data: 2009-03-11 22:13:03
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 11 Mar 2009 08:15:25 -0000, lamer <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    > zainstalowane w tle przez przeglądarkę Opera na stronie otwartej w
    > zakładce. M.in. złapało mi takie ustrojstwa: TR/Downloader.Gen i

    Może to przez felerną kombinację Windows + Adobe Acrobat?
    http://it.slashdot.org/article.pl?sid=09/03/11/17222
    36

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2009-03-11 22:18:01
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** lamer <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    > cudem można w JS pobrać na dysk użytkownika trojana i uruchomić go bez wiedzy

    JS specjalnie nie może, najprawdopodobniej jakaś luka w systemie operacyjnym
    czy jakimś komponencie typu plugin.

    Przeskanuj sobie kompa pod względem podatności zainstalowanego oprogramowania:

    http://secunia.com/PSISetup.exe

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2009-03-12 08:17:10
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    grafi pisze:

    > a widzisz w ogole, o jakiej przegladarce pisal autor watku?

    A zauważyłeś komu i na jakie pytanie odpowiedziałem?

    --
    Peter

  • 10. Data: 2009-03-16 21:06:16
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    Maciej Łebkowski pisze:

    > A może to, że przez *lukę w przeglądarce* (prawdopodobnie)
    > dostał się robak infekujący *windowsa*.

    Jesli tak, to "feature systemu windows" jest nierozgarniety (delikatnie
    mowiac) uzytkownik, ktory wylacza wszelkie zabezpieczenia na czas
    korzystania z sieci. Czytaj, windows jest przyczynkiem do wszelkiego zla
    swiata :0