  • 21. Data: 2020-02-13 11:16:59
    Temat: Re: TrueCrypt7.1a
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 12/02/2020 22:34, anna wrote:

    > Wkładam do napędu płytkę z linuksem live z gazety, odpalam konsolę i teraz
    > co mam wpisać po tym dd? Jak wyglądają te magiczne zaklęcia by nadpisać
    > zerami albo jakimś random cały dysk (tj partycję hda2), a jak jeśli chcę
    > nadpisać tylko wolny obszar w obszarze tej partycji? Mogę prosić o ściągę?

    Proszę bardzo:

    sudo fdisk -l
    Ta komenda Ci pokaże literkę dysku, zazwyczaj /dev/sda, np.
    Disk /dev/sda: 250.1 GB, 250059350016 bytes, 488397168 sectors (...)

    Potem wypełniasz go całego przypadkowymi danymi:

    sudo dd if=/dev/urandom of=/dev/sdX bs=4096 status=progress
    Zamieniasz /sdX odpowiednią literką np. /sda.

    I gotowe.

    Proces możesz powtórzyć kilka razy jak chcesz miec pewność.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 22. Data: 2020-02-13 12:32:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-13 o 10:49, m4rkiz pisze:

    > bzdura

    Niekoniecznie.
    Zdaje się, że w dyskach MFM można było bezpośrednio sterować serwem.
    Tyle, że w 1990 dyski MFM już raczej rzadko bywały w użyciu.

    Ciekawych programów było wtedy sporo, sam np. używałem programu do
    ustawiania sektorów na dyskietce jako uszkodzonych celem prymitywnego
    zabezpieczenia przed kopiowaniem.

    Aktualnie elektronika dysku zamienia rozkazy na swoje wewnętrzne. A po
    wprowadzeniu systemu zapisu wgłębnego wszelkie informacje na temat
    odkodowania skasowanych danych przez zmianę pozycjonowania głowicy to mit.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2020-02-13 13:12:31
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Feb 2020 18:09:51 +0100
    doszła do mnie wiadomość <1...@t...com>
    od Roman Tyczka <n...@b...no> :

    >Tylko, że dyski w '93 były "delikatnie" inne, ścieżki "delikatnie" szersze,
    >głowice "delikatnie" mniej precyzyjne", itd.

    Nawet jak odczyta wszystko precyzyjnie i odfiltruje sygnał ostatniego zapisu, to
    dostanie
    szum, który będzie dekodować(o ile to możliwe) przez całe eony na jakimś
    superkomputerze.

  • 24. Data: 2020-02-14 04:59:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-02-12, anna <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > co mam wpisać po tym dd? Jak wyglądają te magiczne zaklęcia by nadpisać
    > zerami albo jakimś random cały dysk (tj partycję hda2), a jak jeśli chcę

    Zerami, przy tym stopniu paranoi, to zdecydowanie nie powinnaś chcieć
    nadpisywać.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2020-02-14 08:18:43
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 14 Feb 2020 03:59:57 GMT
    doszła do mnie wiadomość <1Xo1G.10569$6Y5.9712@fx06.dcg>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >Zerami, przy tym stopniu paranoi, to zdecydowanie nie powinnaś chcieć
    >nadpisywać.

    W tym wypadku najlepsze będzie nadpisanie danych młotkiem.

  • 26. Data: 2020-02-14 09:00:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.lifewire.com/use-the-format-command-to-write-zer
    os-to-a-hard-drive-2626162

  • 27. Data: 2020-02-14 10:12:33
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 14/02/2020 07:18, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 14 Feb 2020 03:59:57 GMT
    > doszła do mnie wiadomość <1Xo1G.10569$6Y5.9712@fx06.dcg>
    > od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :
    > W tym wypadku najlepsze będzie nadpisanie danych młotkiem.

    Można też kupić pasujący dysk i zastąpić nim ten oryginalny z laptopa.
    Oryginalny dysk wrzucić do mocnego worka, zaplombować i wsadzić do
    szafki. Albo lepiej do domowego sejfu. Od czasu do czasu sprawdzać, czy
    dysk dalej tam jest i czy plomba na nim jest nienaruszona (przy tym
    stopniu paranoi co najmniej 3× dziennie).

    --
    MF

  • 28. Data: 2020-02-14 13:26:35
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 14 Feb 2020 09:00:01 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e465382$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >www.lifewire.com/use-the-format-command-to-write-ze
    ros-to-a-hard-drive-2626162

    To samo zrobi Sdelete lub Eraser odpalony z działająego systemu(wiele szybciej niż
    porada
    z LifeWire), w ostateczności backup Clonezillą, Secure Erase i restore
    Clonezillą(chodzi
    o zachowanie partycji odzyskiwania, dodatkowo to nam powinno wyczyściś slack space i
    skompaktować MFT).

  • 29. Data: 2020-02-14 16:15:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To i tak będą długie godziny dla terabajtowych HDD.
    Około 2h/TB trzeba liczyć.
    Po różnych innych próbach ostatecznie najsprawniej mi się zerowało HDD (oczywiście
    nie systemowy, lecz zewnętrzny podpięty przez
    eSata lub USB) komendą diskpart -> clean all z windowsowego shella:
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/admi
    nistration/windows-commands/clean

    -----

  • 30. Data: 2020-02-14 19:01:41
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 14 Feb 2020 16:15:27 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e46b991$1$537$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    nie systemowy, lecz zewnętrzny podpięty przez
    >eSata lub USB) komendą diskpart -> clean all z windowsowego shella:

    Te programy, sdelete i Eraser(Heidi) zerują tylko wolne miejsce, oszczędzając system,
    chyba o to chodziło w tym przypadku.