  • 31. Data: 2020-02-16 00:59:23
    Temat: Re: TrueCrypt7.1a
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pioruns pisze tak:

    > Użyj LiveCD (czy USB) z DBAN albo polecenia dd z konsoli Linuksa, aby
    > permanentnie wymazać wszystko z dysku. Szybko, przyjemnie i pewnie.

    ile to szybko wynosi dla dysku 1TB?
    bo mam złe wspomnienia.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 32. Data: 2020-02-20 12:26:41
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Thu, 13 Feb 2020 11:16:59
    From: pioruns

    > Proszę bardzo:

    > sudo fdisk -l
    > Ta komenda Ci pokaże literkę dysku, zazwyczaj /dev/sda, np.
    > Disk /dev/sda: 250.1 GB, 250059350016 bytes, 488397168 sectors (...)

    > Potem wypełniasz go całego przypadkowymi danymi:

    > sudo dd if=/dev/urandom of=/dev/sdX bs=4096 status=progress
    > Zamieniasz /sdX odpowiednią literką np. /sda.

    > I gotowe.

    > Proces możesz powtórzyć kilka razy jak chcesz miec pewność.

    Nadpisywanie całego dysku lepiej zrobić przy pomocy dedykowanego
    narzędzia:

    sudo shred --zero --verbose /dev/sdX

    Pozdrawam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 33. Data: 2020-02-20 13:51:12
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 15/02/2020 23:59, PiteR wrote:

    > ile to szybko wynosi dla dysku 1TB?
    > bo mam złe wspomnienia.

    Zwykłe twardziele zazwyczaj zapisują 30-90 MB/s, zależy jaki dysk i
    jakiego producenta itp. Jak masz zajechany dysk bad sektorami itp. to
    oczywiście może to spaść do jednej setnej tej wartości.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 34. Data: 2020-02-20 13:52:56
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 20/02/2020 11:26, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > Date: Thu, 13 Feb 2020 11:16:59
    > From: pioruns

    > Nadpisywanie całego dysku lepiej zrobić przy pomocy dedykowanego
> [...]

    Mówiliśmy tutaj o nadpisywaniu randomowymi bajtami, a nie o zerowaniu.
    Ale dzięki za info o komendzie shred, przyda się.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 35. Data: 2020-02-20 16:55:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej szybciej, przy WD Red 5400 rpm i podłączeniu do Sata II, Win 10 zerował mi
    początkowo z prędkością 115-120 MB/s (odczytaną z
    Task Managera), później prędkość spadała do 80-70 MB/s przy końcówce (bo głowica
    idzie do środka dysku i jest mniejsza prędkość
    liniowa zapisu).

    -----

  • 36. Data: 2020-02-20 17:20:23
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 20/02/2020 15:55, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Managera), później prędkość spadała do 80-70 MB/s przy końcówce (bo
    > głowica idzie do środka dysku i jest mniejsza prędkość liniowa zapisu).

    Dokładnie, średnio można powiedzieć, że te 90 MB/s będzie, a 90 MB/s to
    by było 3 godziny aby wyzerować cały dysk. Oczywiście im starszy czy
    gorszy dysk, tym wolniej.
    Ale widziałem twardziele co piszą 50 MB/s albo i wolniej, dlatego też
    moje konserwatywne założenie 30-90 MB/s :)

    --
    pozdrawiam, pioruns