  • 1. Data: 2009-06-15 13:28:09
    Temat: UPS - jak dlugo?
    Od: "TomOnet" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dla niektorych pewnie proste, dla mnie raczej nieee...
    Jest urzadzenie, ktore przy 48 VDC pobiera 15 W. Czyli pradu bedzie ok. 0,31
    A.
    Urzadzenie zasilane jest z przetwornicy 230AC / 48DC o sprawnosci ??? (
    zalozylem 100%).
    Jaka bedzie moc pobierana po stronie pierwotnej przetwornicy???
    15 W / 230 V = 0,065 A ????

    Czyli dobierajac:
    APC Back-UPS ES 400VA to mi wytrzyma :

    400 VA / 230 V = 1,74 A
    1,74A / 0,065A = 26 h

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-15 13:35:17
    Temat: Re: UPS - jak dlugo?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomOnet" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h15id5$hkd$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zalozylem 100%).
    > Jaka bedzie moc pobierana po stronie pierwotnej przetwornicy???

    A masz gdzies zapewnienie ze 400VA ten UPS podtrzymuje przez
    godzine, a nie np 15 minut ?

    A i tak sie okaze ze nieobciazony UPS pochodzi pare godzin i sie
    wylaczy.

    J.

  • 3. Data: 2009-06-15 14:29:39
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > zalozylem 100%).
    > Jaka bedzie moc pobierana po stronie pierwotnej przetwornicy???

    Namieszałeś w jednostkach W =/= VA w tym przypadku i załozyłeś 400VA przez
    godzinę :)
    A UPS tyle da w 5 minut a sprawność jednego i drugiego jest daaleka od tych
    100%

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-06-15 16:42:22
    Od: Konop <k...@g...pl>

    TomOnet pisze:
> [...]
    > zalozylem 100%).
    > Jaka bedzie moc pobierana po stronie pierwotnej przetwornicy???

    A skąd wziąłeś godziny?? :P... A/A = 1, brak jednostki ;P... i słusznie,
    oznacza to tyle, że UPS powinien działać (w idealnym przypadku) 26x
    dłużej niż gdyby działał na pełne obciążenie...

  • 5. Data: 2009-06-15 18:15:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > zalozylem 100%).
    > Jaka bedzie moc pobierana po stronie pierwotnej przetwornicy???

    jest prostrza metoda. Wlaczasz UPS, podlaczsz sie z amperomierzem w obwod
    baterii. Obciazasz go docelowym obciazeniem, odlaczasz zasilanie sieciowe i
    mierzysz pobor pradu z baterii.

    To bedzie pobor juz z uwzglednieniem strat na wszystkim co masz podlaczone.
    Zerkasz na statystyke twojego aku i juz wiesz jak dlugo on wytrzyma

    Z grubsza jak masz aku 7,3Ah i bedziesz pobieram 730mA to wytrzyma 10h

    Icek

  • 6. Data: 2009-06-15 18:43:03
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 15:28:09 +0200, TomOnet napisał(a):

    > Czyli dobierajac:
    > APC Back-UPS ES 400VA to mi wytrzyma :
    Nie lepiej dac zasilacz buforowy?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2009-06-15 19:40:52
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Nie lepiej dac zasilacz buforowy?

    Również polecam zastanowić się nad zasilaczem buforowym - może być
    taniej i bardziej fachowo.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 8. Data: 2009-06-16 07:09:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > zalozylem 100%).
    > Jaka bedzie moc pobierana po stronie pierwotnej przetwornicy???
    Przy sprawności 100% moc pobierana po stronie pierwotnej jest taka sama
    czyli 15W.

    > 15 W / 230 V = 0,065 A ????
    A prąd (nie moc) przy tych założeniach wyliczyłeś dobrze.

    > Czyli dobierajac:
    > APC Back-UPS ES 400VA to mi wytrzyma :
    >
    > 400 VA / 230 V = 1,74 A
    Taki max prąd może dać ten UPS, ale nic nie wiemy jak długo.

    > 1,74A / 0,065A = 26 h

    Jak się dzieli ampery przez ampery to nie wychodzą godziny.
    Wyliczyłeś, że przy założonych 100% sprawności możesz do UPSa podłączyć
    jednocześnie 26 takich urządzeń.
    P.G.