  • 1. Data: 2009-06-15 23:24:23
    Temat: Przełącznik RGB
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    Witam,

    na jakim układzie zrobić najprostszy przełącznik
    analogowego sygnału RGB + synchronizacja
    (dwa wejścia, jedno wyjście).
    Zrobiłem na dwóch TC4066BP, ale efekt jest do d....
    Znalałem jakiś dedykowany układ Philipsa, ale
    za cenę ponad 50pln, to trochę przerost jak na moje potrzeby :)

    Marcin

  • 2. Data: 2009-06-16 14:24:18
    Temat: Re: Przełącznik RGB
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    Podlaczam sie pod kolege wyzej, tez mam problem z prostym, maly, tanim i
    skutecznym przelacznikiem sygnalu RGB. Jesli ktos zna jakies skuteczne
    rozwiazanie, to prosimy o info :)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-06-16 14:54:10
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "wnekus" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Podlaczam sie pod kolege wyzej, tez mam problem z prostym, maly, tanim i
    > skutecznym przelacznikiem sygnalu RGB. Jesli ktos zna jakies skuteczne
    > rozwiazanie, to prosimy o info :)

    Chciałem kiedyś zrobić, ale nie doczekało sie realizacji.

    http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX4545-MAX4547
    .pdf

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-06-16 16:28:56
    Od: "wnekus" <s...@t...pl>

    > Chciałem kiedyś zrobić, ale nie doczekało sie realizacji.
    >
    > http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX4545-MAX4547
    .pdf

    Uklad ciekawy, ale nigdzie nie moge go znalesc w PL. :(

  • 5. Data: 2009-06-16 18:37:10
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > Podlaczam sie pod kolege wyzej, tez mam problem z prostym, maly, tanim i
    > skutecznym przelacznikiem sygnalu RGB. Jesli ktos zna jakies skuteczne
    > rozwiazanie, to prosimy o info :)

    Znalazłem TEA5115,
    ale ja potrzebuję sterować tym max +5V
    i dodatkowo musi pracować w ujemnych temperaturach :(

    Marcin

  • 6. Data: 2009-06-16 19:50:40
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Znalałem jakiś dedykowany układ Philipsa, ale
    > za cenę ponad 50pln, to trochę przerost jak na moje potrzeby :)

    Widziałem ciekawy patent w nocie katalogowej od szybkiego opampa
    Analoga. Dwa wzmacniacze o wzm. -1 (albo +1) połączone równolegle do
    wspólnego wejścia; wybór poprzez podanie sygnału ENABLE na operacyjny.
    Myślę, że można taki układ odwrócić aby uzyskać 2in -> 1out ; taki
    operacyjny wysteruje bez problemu obciążenie 150 ohm.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-06-16 19:58:55
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    Po paru godzinach poszukiwań
    wynalazłem jeszcze takie cudo:
    BA7604N
    - zamówiłem, jak będzie działać, to dam znać :)

    Marcin

  • 8. Data: 2009-06-16 21:20:49
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marcin wrote:
    > Witam,
    >
    > na jakim układzie zrobić najprostszy przełącznik
    > analogowego sygnału RGB + synchronizacja
    > (dwa wejścia, jedno wyjście).
    > Zrobiłem na dwóch TC4066BP, ale efekt jest do d....

    Powinien byc. Rezystancja switcha przy sterowaniu z 5V to 250R. Niech
    zgadne - ani dopasowania impedancji, ani drivera na wyjsciu nie ma? To
    dobrze ze cokolwiek widac ;-)

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-06-16 22:10:22
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > Powinien byc. Rezystancja switcha przy sterowaniu z 5V to 250R. Niech
    > zgadne - ani dopasowania impedancji, ani drivera na wyjsciu nie ma? To
    > dobrze ze cokolwiek widac ;-)

    Zgadza się,
    To było rozwiązanie w sytylu 'najpierw zrobił, potem pomyślał' :)
    Mam zmnotowaną całą płykę gdzie był AD725 do konwersji na NTSC,
    ale okazało się, że jednak lepiej jest wysyłać bezpośrednio RGB,
    tylko trzeba w tym czasie drugi sygnał ociąć.

    Marcin

  • 10. Data: 2009-06-17 19:24:18
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:h192bm$hdg$1@news.onet.pl...

    > Powinien byc. Rezystancja switcha przy sterowaniu z 5V to 250R. Niech
    > zgadne - ani dopasowania impedancji, ani drivera na wyjsciu nie ma? To
    > dobrze ze cokolwiek widac ;-)

    I zwierania do masy.

    Da się zrobić na 4066. Wiele fabrycznych TV takowe posiadało.
    Po pierwsze prowadzenie ścieżek.
    Po drugie zwieranie toru do masy (trzy przełączniki na jeden drut)
    Po trzecie dopasowanie.

    Punkt drugi często jest opuszczany, ale "przebija"

    --
    Desoft