  • 1. Data: 2012-02-26 13:17:29
    Temat: USB2 -- więcej czadu amperowego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    USB2 nie daje więcej na 5V niż 100mA, o ile urządzenie
    podłączone do tego USB2 nie zażąda większego prądu.
    Zatem jest jakiś sposób na softowe zwiększenie
    maksymalnego prądu dawanego przez USB2.

    W jaki sposób pod WXP softowo podwyższyć maksymalny prąd dawany przez USB2?

    -=-

    I skąd ewentualnie pociągnąć takie 5V/1A w notebooku?
    Czy jest tam jakaś ,,magistrala'' 5V?
    Czy może różne notebooki są różnie zbudowane?
    Czy pociągnięcie tego spod zasilania notebookowego
    HDD czy notebookowej nagrywarki CDRW jest jakoś niedobre?

    -=-

    Czy można jakoś (poprzez szlifowanie?) podłączyć wtyczkę SATA do gniazdka eSATA?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-02-26 14:02:33
    Temat: Re: USB2 -- więcej czadu amperowego
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Czy można jakoś (poprzez szlifowanie?) podłączyć wtyczkę SATA do

    W Wiekszosci plyt glownych z najnizeszej polki przypuszcam ze u ciebie
    tez bo nie sadze zeby bylo cie stac na cos dobrego. Nie ma zadnego
    ogranicxzenia pradowego i na 5V leci tyle ile poda zasilacz.

  • 3. Data: 2012-02-26 14:29:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zenek" jide1l$6o1$...@n...dialog.net.pl

    > W Wiekszosci plyt glownych z najnizeszej polki przypuszcam ze u ciebie tez bo nie
    sadze zeby bylo cie stac na cos dobrego. Nie ma
    > zadnego ogranicxzenia pradowego i na 5V leci tyle ile poda zasilacz.

    Wiesz, to było tak... Idę sobie chodnikiem... Znaczy -- rynsztokiem,
    bo z chodnika mnie wygonili... Nieważne... Idę sobie i modlę się...
    Patrzę o notebook, aż tu nade mną otwiera się okno z łomotem i jakiś
    gościu wywala coś... Złapałem, patrzę, a to notebook... No i chyba
    jakiś z wyższej półki mi spadł w ręce, bo ogranicza.

    Jeśli podłączę dysk bezsyganłowo via USB2 -- dyskiem nie kręci.

    -=-

    BTW... To nie Tobie przypadkiem wyjaśniłem, że w lepszych
    notebookach jest inaczej niż u Ciebie? To qwertemu?

    -=-

    Mnie spadł przez to okno Fujitsu-Siemens (ESPRIMO Mobile) wyprodukowany
    w Niemczech. Tak przynajmniej jest na naklejce -- i o taki modliłem się.
    Później jeszcze inny gościu wyrzucał dyski Seagate na 7200 rpm. A całkiem
    niedawno komuś znudziła się przejściówka ExprsssCard<-->USB3&eSATA -- więc
    też ją wyrzucił przez okno, gdy byłem w pobliżu... No, i teraz szukam
    możliwości zasilania urządzeń podłączanych przez tę przejściówkę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2012-02-26 14:35:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jidfki$kng$...@i...gazeta.pl

    > Patrzę o notebook, aż tu nade mną otwiera się okno z łomotem i jakiś
    + Proszę o notebook, aż tu nade mną otwiera się okno z łomotem i jakiś

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-02-26 15:43:51
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > też ją wyrzucił przez okno, gdy byłem w pobliżu... No, i teraz szukam
    > możliwości zasilania urządzeń podłączanych przez tę przejściówkę.

    Faktycznie chyba z rynsztoka masz ten dysk albo notebooka bo u mnie np
    bez problemu jedno USB daje rade z dyskiem podpioetym pod USB a
    dodatkowo masz tez obudowy z 2 wtyczkami USB coby prad pociagnac z 2 gniazd.

  • 6. Data: 2012-02-26 15:49:47
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" jidfki$kng$...@i...gazeta.pl

    > + Proszę o notebook, aż tu nade mną otwiera się okno z łomotem i jakiś

    Bezbronny, wbity plonkami w grunt,
    Błagam o notebook jak Time Warner o ACTĘ...

    ktoś kiedyś taki wiersz napisał, dotyczył Powstania Warszawskiego, czy
    cuś...

  • 7. Data: 2012-02-26 15:52:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > bo nie sadze zeby bylo cie stac na cos dobrego. Nie ma zadnego
    > ogranicxzenia pradowego i na 5V leci tyle ile poda zasilacz.

    Uważam, że założenie jest błędne, gdyż:

    1) Skąd wtedy by się brały problemy typu hub i problem z zasilaniem z niego
    kilku urządzeń?
    2) Nie trudno wyobrazić sobie zwarcie, które w tym momencie powinno bez
    problemu
    upalić ścieżki.

    Pomijając tą kwestię (gdyż wg mnie jakieś zabezpieczenie prądowe choćby
    w postaci rezystora tam jest) to można założyć, że pomimo specyfikacji z
    gniazda USB da się pociągnąć te 0,5A. Ja mam np. kabel do modemu 3G, który
    się podłącza do dwóch gniazd USB i to jest chyba najprostszy sposób, aby 1A
    z USB w miarę pewnie pociągnąć.

  • 8. Data: 2012-02-26 16:08:09
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-26 16:52, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > który się podłącza do dwóch gniazd USB i to jest chyba najprostszy
    > sposób, aby 1A z USB w miarę pewnie pociągnąć.

    Zalozenie nie jest zalozeniem tylko praktyka stosowana w tanim sprzecie,
    mialem przyjemnosc serwisowac kilka plyt glownych i niestety ale
    ogranicznik byl ze tak powiem opcjonalny do wlutowania.

    W wie4kszosci plyt glownych zasilanie USB leci prosto z zasilacza,
    ogranicznik jest opcjonalny i czesto producenci plyt glownych poprostu
    go nie lutuja bo to zawsze 1$ w kieszeni.

  • 9. Data: 2012-02-26 16:20:56
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Zenek <t...@p...pl> napisał(a):
    > W wie4kszosci plyt glownych zasilanie USB leci prosto z zasilacza,
    > ogranicznik jest opcjonalny i czesto producenci plyt glownych poprostu
    > go nie lutuja bo to zawsze 1$ w kieszeni.

    Witam
    Z ciekawości, co to za ogranicznik ?
    PP

  • 10. Data: 2012-02-26 17:32:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    PL(N)umber_One wrote:

    > Witam
    > Z ciekawości, co to za ogranicznik ?
    > PP

    Polyswitch. Ale na ogół nie jest to 1$ tylko 20c. Ale też czasem oszczędzają
    i lutują na jego miejsce słynne tutaj 0 ohmy :-).

    Waldek