  • 1. Data: 2010-08-24 10:20:41
    Temat: Uniwersalne style CSS dla wszystkich przycisków
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Chcę nadać wszystkim przyciskom typu SUBMIT kolor niebieski, a zwykłym
    przyciskom pomarańczowy. Jak to zrobić? Na razie przychodzi mi kilka
    idei:

    1. Klasy z atrybutami

    input[type=submit]
    input[type=button]

    Nie zadziała w IE 6 i pojawią się zwykłe przyciski

    2. <button> zamiast <input>

    Cwany jestem, co? Jednak w IE 6 istnieje inny bug

    <button name="x" value="y">z</button>
    <button name="a" value="b">c</button>

    IE 6 nie uznaje atrybutu VALUE w <button> - to można przeboleć.
    Niestety, do serwera trafią wszystkie przyciski <button> z formularza,
    a nie tylko ten, który został naciśnięty!

    3. Nazwać kontenery nadrzędne

    <input type="submit" />
    <input type="button" />

    Sposób mniej uniwersalny, ale to jest jakieś wyjście

    4. Klasy dla konkretnych przycisków

    <input type="submit" class="submit" />
    <input type="button" class="normalButton" />

    Najmniej uniwersalny, trzeba pamiętać o klasach.

    5. Inny sposób? Jaki?

    Za bardzo kombinuję.

    Który sposób najlepszy? Znacie lepszy? Zależy mi na szybkości
    renderowania strony w przeglądarkach. Może powinienem zrezygnować z
    ustawianiem obrazka dla wszystkich buttonów i submitów?

  • 2. Data: 2010-08-24 10:59:20
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-08-24 12:20, WebCM wrote:
    > Chcę nadać wszystkim przyciskom typu SUBMIT kolor niebieski, a zwykłym
    > przyciskom pomarańczowy. Jak to zrobić? Na razie przychodzi mi kilka
    > idei:

    5. Olać IE6 i skorzystać z pktu 1.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2010-08-25 17:05:57
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    WebCM pisze:
    > Chcę nadać wszystkim przyciskom typu SUBMIT kolor niebieski, a zwykłym
    > przyciskom pomarańczowy. Jak to zrobić? Na razie przychodzi mi kilka
> [...]

    Tak jak i 150 innych rzeczy. Nie warto się tą przeglądarką przejmować.
    Ja dbam tylko o to żeby strony były w IE6 możliwe do
    zobaczenia/przeczytania, nie ważne w jakim układzie - byle nie było
    sytuacji że jakiś element wyjechał za ekran i nie da się go zobaczyć.

    > 5. Inny sposób? Jaki?

    <script src='http://code.jquery.com/jquery-1.4.2.min.js'
    type='text/javascript'></script>
    <script type='text/javascript'>
    $(document).ready(function(){

    if($.browser.msie && $.browser.version<8)
    $("input[type=submit]").addClass('nazwaklasy');

    });
    </script>

    No i oczywiscie dodac zdefiniowac style dla input.nazwaklasy.
    O ile dobrze pamietam, ten selektor nie dziala rowniez w IE7, dlatego
    $.browser.version<8, ale moze sie myle.

    > Który sposób najlepszy? Znacie lepszy? Zależy mi na szybkości
    > renderowania strony w przeglądarkach. Może powinienem zrezygnować z
    > ustawianiem obrazka dla wszystkich buttonów i submitów?

    Sporo zaoszczedzisz poprzez nie wlaczanie do strony hackow na IE6.

    --
    Zadam Latajacego Potwora Spaghetti obok kazdego krzyza w szkolach!

    http://www.listatima.pl/