  • 1. Data: 2016-04-13 10:28:04
    Temat: Urwana(?) świeca żarowa
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    Próba wykręcenia świecy żarowej za skutkowała tym że świeca, jej łeb
    swobodnie się okręca, natomiast nie idzie jej dokręcić , ani wyjąć z
    gniazda. Pytanie do praktyków - co się stało i czy jazda z taka świecą
    nie skończy się, np. jej wpadnięciem do komory spalania? Niby wszystko
    wskazuje na to że została ukręcona, ale w takim wypadku dlaczego
    ukręcona końcówka nie chce wyjść, no i dlaczego kontrolka świec nie
    wykazuje awarii?

  • 2. Data: 2016-04-13 12:38:54
    Temat: Re: Urwana(?) świeca żarowa
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-13 o 10:28, Trybun pisze:
> [...]
    > wskazuje na to że została ukręcona, ale w takim wypadku dlaczego
    > ukręcona końcówka nie chce wyjść, no i dlaczego kontrolka świec nie

    O może powiesz nam w jakim samochodzie i jakim konkretnie silniku?
    Świece zapiekają się zazwyczaj poniżej gwintu, wpaść do cylindra raczej
    nie wpadnie, prędzej wystrzeli w maskę ale to też po wielu godzinach
    lania penetratora ;)

    Lewis

  • 3. Data: 2016-04-13 13:22:43
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-13 o 12:38, Lewis pisze:

> [...]
    > Świece zapiekają się zazwyczaj poniżej gwintu, wpaść do cylindra
    > raczej nie wpadnie, prędzej wystrzeli w maskę ale to też po wielu

    Auto to Matrix, natomiast co do silnika - trzycylindrowy CRDI, moc, o
    ile się nie mylę 90KM. Podobno jest to jednostka "żywcem" wzięta z
    Mercedesa, z obciętym jednym cylindrem. Podobno także w Smarcie używana.
    Poniżej? Ale myślisz że ona się urwała? Bo skoro gwint nadal ja trzyma w
    gnieździe to dlaczego ta urwana, sama końcówka nie wyjść?
    Co byś radził - w trybie pilnym szukać specjalisty który się tym zajmuje
    czy jeździć i zrobić jak będzie okazja?

  • 4. Data: 2016-04-13 13:37:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-13 o 13:22, Trybun pisze:

> [...]
    > gnieździe to dlaczego ta urwana, sama końcówka nie wyjść?
    > Co byś radził - w trybie pilnym szukać specjalisty który się tym zajmuje

    A próbowałeś wyciągnąć tę końcówkę?
    Do zimy możesz spokojnie jeździć, jak się zaczną mrozy będzie problem z
    odpalaniem.

    Ale z praktyki Ci powiem, że zrób to przy pierwszej możliwej okazji bo
    później Ci nie odpali w najmniej oczekiwanym momencie jak będziesz
    musiał gdzieś dojechać na gwałt ;)

    Lewis

  • 5. Data: 2016-04-13 15:03:54
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-13 o 13:37, Lewis pisze:

> [...]
    >
    > Ale z praktyki Ci powiem, że zrób to przy pierwszej możliwej okazji bo
    > później Ci nie odpali w najmniej oczekiwanym momencie jak będziesz

    Tak, próbowałem, jest w miarę luźna, ale nawet kombinerkami nie daje się
    wyciągać.. Tak w podsumowaniu - myślisz że jednak świeca jest urwana i
    nic poza wizytą w warsztacie nie da się zrobić? Nie daje mi spokoju to
    że ona, a przynajmniej ten luźny fragment, nie chce wyjść.. Może ona
    jednak dała się wykręcić, a trzyma się w gnieździe tylko na jakimś
    nagarze.. Tylko że wtedy pewnie byłby przedmuch...? Ch*ra, chyba diabeł
    mnie podkusił aby się za to zabierać..

  • 6. Data: 2016-04-13 19:17:30
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 13.04.2016 o 12:38, Lewis pisze:

    > O może powiesz nam w jakim samochodzie i jakim konkretnie silniku?

    To nic nie zmienia. Swiece zarowe wygladaja tak samo. I tak samo sie
    ukrecaja.

  • 7. Data: 2016-04-13 19:24:14
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 13.04.2016 o 15:03, Trybun pisze:
> [...]
    > jednak dała się wykręcić, a trzyma się w gnieździe tylko na jakimś
    > nagarze.. Tylko że wtedy pewnie byłby przedmuch...? Ch*ra, chyba diabeł

    Nie probuj jej przypadkiem wyrwac, bo narobisz sobie tylko problemu.
    Poki jest ukrecona, jest OK, jeszcze da sie uratowac. Jak bedziesz
    probowal wyciagnac to tylko zlamiesz pret grzewczym, a jak sie zlamie w
    zlym miejscu (tak ze bedzie wystawal z reszty elementu) to nikt ci tego
    nie wyciagnie, bo nie beda ryzykowac zepsucia sobie sprzetu. Znajdz
    warsztat, ktory ma sprzet i bez problemu ci to wyciagna. W warsztacie
    wyrwa caly pret i wtedy da sie wykrecic reszte.

  • 8. Data: 2016-04-13 19:48:01
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 13.04.2016 o 19:24, neoniusz pisze:

> [...]
    > warsztat, ktory ma sprzet i bez problemu ci to wyciagna. W warsztacie
    > wyrwa caly pret i wtedy da sie wykrecic reszte.

    Zobacz sobie

    http://player.pl/programy-online/samochod-marzen-kup
    -i-zrob-odcinki,918/odcinek-12,mercedes-w210,S07E12,
    50324.html?atpl#play

    od 16:00

  • 9. Data: 2016-04-13 21:40:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-13 o 19:17, neoniusz pisze:

    > To nic nie zmienia. Swiece zarowe wygladaja tak samo. I tak samo sie
    > ukrecaja.

    Za to problem niesygnalizowania awarii świecy żarowej już nie...

    Lewis

  • 10. Data: 2016-04-14 09:20:09
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-04-13 o 19:24, neoniusz pisze:

> [...]
    > Znajdz warsztat, ktory ma sprzet i bez problemu ci to wyciagna. W
    > warsztacie wyrwa caly pret i wtedy da sie wykrecic reszte.

    Czyli tylko warsztat.. Dziękuję za wyjaśnienie i radę.