  • 11. Data: 2020-01-25 11:11:26
    Temat: Re: Usprawnienie PC
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 24.01.2020 o 19:22, RadoslawF pisze:

    > Na stronie producenta masz manual a w nim podane:
    > 4xSerialATA 3Gb/s ports.
    > Potem w opisie pinów masz informację o kompatybilności wstecznej
    > z SATA 1,5Gb/s.
    >

    > Pozdrawiam

    Faktycznie, także wnikliwsza lektura dokumentacji dostarczonej z płytą
    te fakty ujawniła. Dzięki.

  • 12. Data: 2020-01-25 11:14:07
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 25.01.2020 o 08:51, MF pisze:

    > Oczywiście z pełną, deklarowaną przez producenta *płyty* prędkością.
    > Najsłabsze ogniwo nadaje ograniczenie całości. W Twoim przypadku
    > możesz liczyć na prędkość właściwą dla SATA2, czyli 3 Gb/s - tyle
    > obsługuje płyta.

    W tym wypadku chodziło o deklarację producenta dysku..  Okazuje się że
    standard tej płyty to jednak SATA3.

  • 13. Data: 2020-01-25 11:14:55
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 24.01.2020 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Karty grafiki? To zalezy do czego uzywasz kompa.
    > Natomiast SSD to nobrainer i musthave :)

    Teoria. Zwracam szanowną uwagę że do jeszcze niedawna 10ka hulała na HDD
    jak baletnica. Laptop z win7 to był koszmar, montuję SSD i lapek rusza z
    kopyta, przejście na 10kę i tu w stosunku do HDD przyrost wydajności
    prawie niewidoczny.

  • 14. Data: 2020-01-25 11:35:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25.01.2020 o 11:14, Trybun pisze:
    > Okazuje się że standard tej płyty to jednak SATA3

    Nie.
    Ta płyta ma SATA II (2) o szybkości 300 MB/s i już wcześniej Ci to napisano.

    --
    Czarek

  • 16. Data: 2020-01-25 12:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

> [...]
    > HDD jak baletnica. Laptop z win7 to był koszmar, montuję SSD i lapek
    > rusza z kopyta, przejście na 10kę i tu w stosunku do HDD przyrost

    Własnie nie teoria a praktyka.
    Moze ci hulało według twoich standardów, moze obecnie ten dysk po prostu
    pada i dlatego masz takie długie czasy uruchamiania.

    Ja przesiadłem sie na wszystkich kompach na SSD i mowie ci jako praktyk
    ze kompy odzywaja. A nie posiadam jakis nowowczesnych komputerów - ot
    athlona x2 250 czy np c2d e7800 czy jakos tak...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 15. Data: 2020-01-25 12:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czarek c...@n...fm ...

    > Nie.
    > Ta płyta ma SATA II (2) o szybkości 300 MB/s i już wcześniej Ci to
    > napisano.

    Ale to i tak bez znaczenia. Najwiekszy wzrost wydajnosci ssd otrzymujesz
    dzieki minimalnym czasom dostepu, transfer tez masz wyzszy niz w hdd ale
    to czy to bedzie 200 300 czy 500MB nie ma az takiego znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 17. Data: 2020-01-25 13:59:25
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25.01.2020 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > dzieki minimalnym czasom dostepu, transfer tez masz wyzszy niz w hdd ale
    > to czy to bedzie 200 300 czy 500MB nie ma az takiego znaczenia.

    Nie musisz mi tego pisać, bo to wiem. Po prostu sprostowałem wypowiedź
    Trybuna.

    --
    Czarek

  • 18. Data: 2020-01-26 08:31:40
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 25.01.2020 o 11:35, Czarek pisze:

    > Nie.
    > Ta płyta ma SATA II (2) o szybkości 300 MB/s i już wcześniej Ci to
    > napisano.

    Oczywiście - przejęzyczenie.

  • 19. Data: 2020-01-26 08:32:38
    Od: Trybun <M...@j...ru>

> [...]
    > dzieki minimalnym czasom dostepu, transfer tez masz wyzszy niz w hdd ale
    > to czy to bedzie 200 300 czy 500MB nie ma az takiego znaczenia.

    A potrafisz wytłumaczyć takie w sumie dziwne zjawisko? Otóż przed
    reinstalacją zabezpieczam na zewnętrznych nośnikach różne dane z
    komputera, na zewnętrzny HDD i na pendrive`y. Prędkości transferu na HDD
    to 26MB z ogonkiem, na pendrive`y 5MB z groszami. Gniazdo USB to samo, i
    żeby nie było że jakaś wadliwa sztuka się trafiła tych kości używam w
    trzech wersjach, różnych firm.

  • 20. Data: 2020-01-26 08:33:10
    Od: Trybun <M...@j...ru>

> [...]
    > ze kompy odzywaja. A nie posiadam jakis nowowczesnych komputerów - ot
    > athlona x2 250 czy np c2d e7800 czy jakos tak...

    Oczywiście że wg moich, dla mnie uruchomienie w 15, a 20 sekund
    praktycznie nie robi różnicy. Bo takie są uzyski prędkości uruchamiania
    W-10 na laptopie na dyskach SSD vs HDD.

    Moja praktyka wygląda następująco -  prędkość SSD pod 7ką istotnie robi
    piorunujące wrażenie, pod 10ką przyrost prędkości jest już tylko taki
    sobie, że warto się porządnie zastanowić nad wymianą (sprawnego) HDD.