  • 21. Data: 2020-01-26 10:10:11
    Temat: Re: Usprawnienie PC
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zależy od HDD.
    Przy WD Black 7200 rpm faktycznie nie widać różnicy w porównaniu z SSD poza
    ładowaniem systemu.

    -----

  • 22. Data: 2020-01-26 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Oczywiście że wg moich, dla mnie uruchomienie w 15, a 20 sekund
    > praktycznie nie robi różnicy. Bo takie są uzyski prędkości
    > uruchamiania W-10 na laptopie na dyskach SSD vs HDD.

    A dla mnie to w ogole nie ma znaczenia bo komp właczony cały czas.
    Dlatego o uzyskach mowie na poziomie obsługi kompa (brak jakichkolwiek
    zwiech, sekundowych zamarc etc)

    > Moja praktyka wygląda następująco -  prędkość SSD pod 7ką istotnie
    > robi piorunujące wrażenie, pod 10ką przyrost prędkości jest już
    > tylko taki sobie, że warto się porządnie zastanowić nad wymianą
    > (sprawnego) HDD.

    To masz coś nie tak z tym systemem bo czy 7 czy 10 nie powinno miec
    zadnego znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 23. Data: 2020-01-26 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > A potrafisz wytłumaczyć takie w sumie dziwne zjawisko? Otóż przed
    > reinstalacją zabezpieczam na zewnętrznych nośnikach różne dane z
    > komputera, na zewnętrzny HDD i na pendrive`y. Prędkości transferu na
    > HDD to 26MB z ogonkiem, na pendrive`y 5MB z groszami. Gniazdo USB to
    > samo, i żeby nie było że jakaś wadliwa sztuka się trafiła tych kości
    > używam w trzech wersjach, różnych firm.

    USB3.0?
    Jakie to pliki? Jeden duzy czy duzo małych? Jezeli to drugie to moze
    jakis bufor w dysku sprawnia proces?

    Moze system trzymaj na SSD a dane zgrywaj na drugi dysk HDD?

    Sprawdziłem nowy pendrive - na usb 3.0 kopiuje jeden duzy plik z
    predkoscia 26-32MB/s natomiast na zwykłym usb miedzy 16-23MB/s.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 24. Data: 2020-01-26 13:26:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ostatnio MS zmienił domyślne ustawienia buforowania dla gniazd USB.
    Do niedawna domyślne było w Win 10 optymalizowanie szybkości (z włączonym buforem),
    od którejś z ostatnich poprawek domyślne jest
    szybkie usuwanie sprzętu przez suwerena (a więc wyłączone bufory).
    Pierwszą więc rzeczą, którą należy zrobić przy chęci szybkiego kopiowania na USB jest
    wejście w menedżerze urządzeń we właściwości
    konkretnego USB i *włączenie* buforowania.
    Do kompletu system plików, NTFS i exFAT na pendrajwie mogą mieć różne prędkości
    zapisu i tu można poeksperymentować.
    Poza tym istnieją wqrwiająco powolne przy zapisie USB (mam taki USB 3.0 128 GB
    brandowany HP, gdzie nawet na Smart TV wyskakuje
    komunikat "za wolny do nagrywania").
    Przy zrzucaniu danych na pendrajw szybsze może się okazać najpierw skompresowanie
    danych do *.zip czy *.rar na kompie i dopiero
    zapisanie takiego jednego dużego zipa/rara na pendrajwie.

    -----

  • 25. Data: 2020-01-28 12:20:04
    Od: Trybun <C...@y...com>

    W dniu 26.01.2020 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    >
    > Sprawdziłem nowy pendrive - na usb 3.0 kopiuje jeden duzy plik z
    > predkoscia 26-32MB/s natomiast na zwykłym usb miedzy 16-23MB/s.

    USB 2.0,. Zasadniczo na peny kopiuje niewielkie pliki, na HDD wieksze.
    No, mozliwe, przecia jakaś przyczyna musi być. Ale w sumie przeczy to
    tezie o przewadze prędkości dysków SSD.

    Od wczoraj zmieniłem lokację Win 10 na SSD, XP na HDD i jestem w trakcie
    stawiania Linucha w sąsiedztwie 10ki.  Jest to teraz trochę kłopotliwe,
    bo przy starcie trzeba wchodzić w BIOS i wybierać dysk do bootowania.
    Ale ogólnie wszystko działa.

    Myślisz że to wersja USB sprawia że osiąga aż takie prędkości obsługi
    pendrive w stosunku do mojego kompa?

  • 26. Data: 2020-01-28 12:21:09
    Od: Trybun <C...@y...com>

> [...]
    >>
    > A dla mnie to w ogole nie ma znaczenia bo komp właczony cały czas.
    > Dlatego o uzyskach mowie na poziomie obsługi kompa (brak jakichkolwiek

    Myślę że biorąc pod uwagę takie okoliczności to 10ce wisi na jakim dysku
    siedzi, SSD czy HDD.  Jest to dobrze dopracowany system który po prostu
    nie wie co to zawieszanie.

    > To masz coś nie tak z tym systemem bo czy 7 czy 10 nie powinno miec
    > zadnego znaczenia.

    Możliwe że chodzi o komputery, 7ka to system z laptopa z całą górą
    programowego szajsu od Asusa, 10ka to czysty system na kompie
    stacjonarnym. Niby co tylko możliwe pousuwałem, ale możliwe że nie
    wszystko. Dopiero aktualizacja do 10ki sprawiła że lapek odżył.

  • 27. Data: 2020-01-28 14:18:01
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-01-24 o 17:06, Trybun pisze:

    > To "ciach" co znaczy?

    To cięcie cytatów, z zachowaniem istotnej treści

    > Mam nawet upatrzoną - Nv GT 1030. Parametry trochę lepsze niż u obecnej
    > (GT-240) i najważniejsza sprawa - chłodzenie pasywne, pytanie tylko czy
    > da się podłączyć i czy te oferowane parametry da się w pełni
    > wykorzystać...

    Swego czasu używałem C2D E8400 na płycie G31 z nieco wydajniejszą kartą
    od tej, którą zamierzasz kupić (GTX 750Ti) i miało to sens: taki Skyrim
    działał przekozacko.

    Jeśli zależy Ci na pasywnym chłodzeniu, to 1030 będzie dobrym wyborem.

    Uwaga: niektóre płyty w komputerach poleasingowych bywają kapryśne i np
    taki wynalazek, jak jakiś Medion pod procesory i5/i7 Ivy Bridge nie
    współpracował z kartami nowszymi, niż GTX 650

  • 28. Data: 2020-01-28 14:27:17
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 08:33, Trybun pisze:

    > Moja praktyka wygląda następująco -  prędkość SSD pod 7ką istotnie robi
    > piorunujące wrażenie, pod 10ką przyrost prędkości jest już tylko taki
    > sobie, że warto się porządnie zastanowić nad wymianą (sprawnego) HDD.

    Zauważ, że 7ka włącza się od zera a 10ka wybudza z uśpienia (chociaż
    wszystkie znaki na niebie i ziemi każą Użytkownikowi myśleć, że
    uruchamia komputer a nie go wybudza)

  • 29. Data: 2020-01-28 14:57:11
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 28 Jan 2020 12:20:04 +0100, Trybun wrote:

> [...]
    > stawiania Linucha w sąsiedztwie 10ki.  Jest to teraz trochę kłopotliwe,
    > bo przy starcie trzeba wchodzić w BIOS i wybierać dysk do bootowania.

    Wiele biosów ma funcję wyboru boota z przycisku, czasem jest to F11,
    sprawdź. Wtedy przy starcie wciskasz i wskazujesz, bez wchodzenia w
    ustawienia.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 30. Data: 2020-01-28 16:57:10
    Od: Trybun <C...@y...com>

    W dniu 28.01.2020 o 14:18, zhbick pisze:

> [...]
    > np taki wynalazek, jak jakiś Medion pod procesory i5/i7 Ivy Bridge nie
    > współpracował z kartami nowszymi, niż GTX 650

    Zależy mi właśnie na tym aby nie było wentylatora. 1030ka jest po prostu
    na dzień dzisiejszy chyba jedyną opcją,. Trochę słaba ale tych
    wydajniejszych nie ma z chłodzeniem pasywnym. Dotyczy to także kart
    używanych.. Po jakichś 20 latach użytkowania komputerów wniosek nasuwa
    się jeden - najsłabszy i najmniej trwały element komputera to
    wentylatory na karcie grafiki.