  • 1. Data: 2012-01-30 21:24:46
    Temat: Uszczelnianie, co zamiast taśmy teflonowej ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Na potrzeby własne składam sprężarkę - agregat od lodówki plus osprzęt. Osprzęt
    stary, odczyszczony z korozji, ale na zwojach gwintów pozostały ubytki. W
    przypadku gwintów nowych wykonanych w miarę dokładnie, taśma teflonowa spełnia
    swoje zadanie, ale w w/w przypadku to teflonu wychodzi zawyczaj dużo i zdarzało
    mi się, że połaczenie dalej nieszczelne. Pakułów i pasty nie chcę. Ze względu
    na rodzaj połączeń, stosowanie uszczelek odpada.

    Czy jest inne szczeliwo, które sprawdza się w takich przypadkach ?
    Cisnienie to kilka atm. Średnice połaczeń gwintowych od 1/4 - 1 cala.
    PP

  • 2. Data: 2012-01-30 23:28:46
    Temat: Re: Uszczelnianie, co zamiast taśmy teflonowej ?
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jest inne szczeliwo, które sprawdza się w takich przypadkach ?
    > Cisnienie to kilka atm. Średnice połaczeń gwintowych od 1/4 - 1 cala.

    Dlaczego nie chcesz pakułów i pasty - pytam z ciekawości .
    Oprócz taśmy teflonowej masz nic telfonową Loctite - pomimo tego co piszą o
    niej, to też lepiej się ją stosuje z pastą
    Taśmy też są różne i generalnie należałoby kupować te najgrubsze, np
    profesjonalną szeroką jumbo (0,2 mm grubości) lub conajmniej do gazu (0,1
    mm)
    A oprócz tego wszystkiego są jeszcze kleje anaerobowe - cholernie mocno
    wiążą i ewentualny demontaż jest bardzo trudny i grozi uszkodzeniem
    połączenia. Tanie też nie są. Nie wiem jak przy uszkodzonych gwintach bo
    klej do zadziałania wymaga dwóch czynników: dobrego kontaktu z metalem i
    braku (odcięcia od) tlenu

  • 3. Data: 2012-01-31 07:15:47
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-01-31 00:28, Jackare pisze:

    > Dlaczego nie chcesz pakułów i pasty - pytam z ciekawości .

    Ja też jestem ciekaw.

    > A oprócz tego wszystkiego są jeszcze kleje anaerobowe - cholernie mocno
    > wiążą i ewentualny demontaż jest bardzo trudny i grozi uszkodzeniem
    > połączenia. Tanie też nie są.

    Ale są też i w małych opakowaniach.

    > Nie wiem jak przy uszkodzonych gwintach bo
    > klej do zadziałania wymaga dwóch czynników: dobrego kontaktu z metalem i
    > braku (odcięcia od) tlenu

    Wypadało by użyć kleju do *dużych* szczelin.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2012-02-02 14:04:15
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    PeJot <P...@m...pl> napisał(a):

    > Ja też jestem ciekaw.

    Nie chcę pakułów i pasty, bo z moich doświadczeń wynika, że "produkują"
    zanieczyszczenia w postaci drobinek pasty, czy pakułów. W przypadku
    instalacji wodnych, to te zanieczyszczenia po prostu się wypłukują. Tu mam
    miejscowo bardzo małe przekroje połaczeń, jak np. doprowadzenie do regulatora
    ciśnienia, czy manometru - ok. 2,5 mm i boję się, że może się zatkać.
    PP

  • 5. Data: 2012-02-02 16:07:04
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PL(N)umber_One <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ciśnienia, czy manometru - ok. 2,5 mm i boję się, że może się zatkać.

    W przypadku pakułów tak by było jak piszesz. Ale oni radzili żebyś na pakuły
    skręcił.