  • 1. Data: 2012-01-18 19:19:25
    Temat: Odciąg lakieru - małe stanowisko
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć.
    Ma ktoś w pracy małe stanowisko lakiernicze z odciągiem?
    Szukam w internecie czegoś takiego i nie bardzo widzę.
    Chodzi o ręczne lakierowanie drobnych elementów, obudowy małych urządzeń
    itp.
    W necie w zasadzie tylko kabiny, komory, ściany odciągowe.

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2012-01-18 20:51:38
    Temat: Re: Odciąg lakieru - małe stanowisko
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Chodzi o ręczne lakierowanie drobnych elementów, obudowy małych urządzeń
    Małe to może być "hermetyczne", obsługiwane przez rękaw, z kabelkiem
    odprowadzającym nadciśnienie. Ułatwia to uzyskanie małych wymiarów, a przy
    okazji jest "czyste".

  • 3. Data: 2012-01-20 02:07:12
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał(a):

    > CzeĹ&#65533;Ä&#65533;.
    > Ma ktoĹ&#65533; w pracy maĹ&#65533;e stanowisko lakiernicze z odciÄ&#65533;giem?
    > Szukam w internecie czegoĹ&#65533; takiego i nie bardzo widzÄ&#65533;.
    > Chodzi o rÄ&#65533;czne lakierowanie drobnych elementĂłw, obudowy maĹ&#65533;ych
    urzÄ&#65533;dzeĹ&#65533;
    > itp.
    > W necie w zasadzie tylko kabiny, komory, Ĺ&#65533;ciany odciÄ&#65533;gowe.

    Kiedyś takie coś miałem do dorywczych lakierowań. Prostopadłościan z blachy.
    Tak z metr wysoki, metr szeroki 70cm głęboki. Ścianki na zawiasach od szafy
    zrobiłem żeby można było złożyć. Wentylator był w scianie. Taki ze 30 cm
    średnicy. Z tektury prostokątną rurę skleiłem i w czasie lakierowanie
    podłączałem do wentylatora. Sprawdzało się. Piecyk do wygrzewania też miałem.
    Z kartonu po dużym telewizorze i termowentylatora. W czasie malowania farbą i
    rozcieńczalnikiem śmierdziało. Ale kurzu z farby nie było. Pomyśl o kupnie
    agregatu hydrokinetycznego do lakierowania. Albo markowego pistoletu
    elektrycznego. Miałem kiedyś taki pistolet. Prawie nie kurzy i zużycie farby
    spada o połowę. Przy niedużych elementach i dorywczym lakierowaniu żadna
    kabina przy lakierowaniu hydrokinetycznym nie będzie potrzebna. Na gazecie
    położysz detale. Potem gazetę wyrzucisz albo spalisz jak masz w czym. A może
    wałkiem byś spróbował. Jak proste detale bez zakamarków to idzie jak burza. A
    po dojściu do wprawy i dobrym wałku jakościowo wychodzi bardzo dobrze. Dzisiaj
    tak malowałem obudowę do czegoś. Farbę strukturalną wziąłem. Wyszło jak z
    najlepszej lakierni

  • 4. Data: 2012-01-20 06:16:18
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-01-20 03:07, kogutek pisze:
> [...]
    > tak malowałem obudowę do czegoś. Farbę strukturalną wziąłem. Wyszło jak z

    Potwierdzam, do dupereli jak znalazł.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-01-20 07:55:09
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-01-18 20:19, Lagod pisze:

    > Ma ktoś w pracy małe stanowisko lakiernicze z odciągiem?

    W sumie to mam coś takiego, po poprzednich lokatorach. Nie wygląda mi to
    na wyrób seryjny. Okap z wyciągiem + kanał nadmuchowy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2012-01-20 10:05:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości
    >W necie w zasadzie tylko kabiny, komory, ściany odciągowe.

    Moze zamiast odciagu malarskiego szykac wyciagu chemicznego ?

    Co prawda z tego co widze teraz sa w ofercie porzadne wyciagi dla
    porzadnych laboratiow za porzadne pieniadze ..

    http://www.ceneo.pl/14556504

    ceny nie ma :-(

    J.

  • 7. Data: 2012-01-20 14:04:08
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    A lakierowanie/farby zanurzeniowe, nie do każdego kształtu przedmiotów zapewne
    się nadaje, ale może warto sprawdzić, jeżeli obudowy w miarę proste.
    PP

  • 8. Data: 2012-01-20 19:41:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One
    > A lakierowanie/farby zanurzeniowe

    Można iść dalej. Bębnowanie. Wsypać i wlać do bębna, włączyć i zapomnieć.
    :-)
    Ale obudowa raczej się nie nadaje do bębnowania. No chyba, że obudowa wkładu
    długopisu. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2012-01-26 13:19:48
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-01-18 21:51, wt pisze:
    > Małe to może być "hermetyczne", obsługiwane przez rękaw, z kabelkiem
    > odprowadzającym nadciśnienie. Ułatwia to uzyskanie małych wymiarów, a
    > przy okazji jest "czyste".

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Z odpowiedzi wnioskuję, że specjalne filtrowanie powietrza zbędne.
    Lakierować ja nie będę. Projektuję wentylację w zakładzie, który sobie
    wymyślił takie stanowisko i zastanawialiśmy się co za odciąg zrobić.

  • 10. Data: 2012-01-26 14:06:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Lakierować ja nie będę. Projektuję wentylację w zakładzie, który
    >sobie wymyślił takie stanowisko i zastanawialiśmy się co za odciąg

    To moze jednak kupic gotowa komore lakiernicza ?
    Bo dasz za mocny wentylator i bedzie wiatr hulal i wszystkie pyly z
    okolicy zasysal ..

    J.