  • 1. Data: 2012-02-05 12:50:44
    Temat: Grzałka bloku silnika
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

    http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-c
    hrysler-volvo-i2074164558.html

    A co by było, jakby wstawić np. w miske olejową coś takiego?

    http://allegro.pl/grzalka-lazienkowa-600w-gw-door-to
    -door-promocja-i2096204726.html

    albo taniej:

    http://allegro.pl/grzalka-elektryczna-300w-i20735381
    77.html

    Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.

    Co Wy na to? :)
    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 2. Data: 2012-02-05 16:08:29
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.
    >
    > Co Wy na to? :)

    Bez działającej pompy oleju zagrzeje się tylko olej w misce.
    Może trochę blok, ale o głowicy zapomnij.

  • 3. Data: 2012-02-05 19:16:32
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-05 17:08, nadir pisze:

    > Bez działającej pompy oleju zagrzeje się tylko olej w misce.
    > Może trochę blok, ale o głowicy zapomnij.

    Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
    ogrzewanie dzialalo?

  • 4. Data: 2012-02-05 19:22:17
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.02.2012 20:16, v...@i...pl pisze:

    > Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
    > ogrzewanie dzialalo?

    nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
    litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
    ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne smarowanie.

  • 5. Data: 2012-02-05 20:02:29
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-05 20:22, Albercik pisze:

> [...]
    > litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
    > ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne

    W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100%
    pewien.
    No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to
    przenosi cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko pytanie,
    czy nie za duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka grzalke
    lazienkowa 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby wstawic? :)

  • 6. Data: 2012-02-05 20:16:44
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-02-05 13:50, v...@i...pl pisze:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

    Najlepsze są grzałki DEFY wstawiane w blok silnika, ja używam jednak
    grzałki na przewodzie chłodziwa miedzy chłodnicą a silnikiem ale to
    tylko z powodu wyjątkowo trudnego dostępu w moim aucie do otworu w bloku
    silnika w którym można ją zamontować. Po 2 godzinach grzania przy -20C
    głowica jest na tyle ciepła że moje stare gaźnikowe auto odpala jak przy
    dodatniej temperaturze zaś do -10C - -12C odpalam na samym LPG bez
    problemu. Parownik nie zdąży zamarznąć bo za moment napłynie do niego
    ciepła woda. Podgrzewanie oleju poprawia smarowanie i zmniejsza zużycie
    silnika ale nie pomaga w odpaleniu jest dobre do nowego auta z wtryskiem
    które do -25 odpala bez problemu, grzałki oleju są również zakładane do
    skrzyń biegów tam gdzie rano -40 nie jest niczym wyjątkowym. Wada
    grzałki w przewodzie chłodzenia jest konieczność wywiercenia w
    termostacie 3mm otworu który opóźnia nagrzanie silnika po uruchomieniu i
    w większe mrozy trzeba częściowo osłonić chłodnicę żeby przy szybkiej
    jeździe nie wychłodzić silnika poniżej optymalnej temperatury. Kiedy
    grzałka jest w bloku taki problem nie występuje.
    Wkrótce zmieniam auto i tym razem postanowiłem zainwestować w kompletny
    system DEFA z automatyczną ładowarką akumulatora i ogrzewaniem kabiny i
    grzałką w blok, z elektronicznym programatorem tylko w wersji bez pilota
    bo to moim zdaniem wydatek zbędny.

  • 7. Data: 2012-02-05 23:09:09
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
    grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania. A ze wpasowac taka
    zwykla w blok nie bedzie zbyt latwo, a w misce olejowej przewiercic
    dziure jest duzo latwiej - stad moje rozwazania. Ale chyba faktycznie
    nie warto sie bawic. Przed nastepna zima chyba sobie taka zafunduje, bo
    te -25 juz mnie wkurza ;)

  • 8. Data: 2012-02-06 01:20:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
> [...]
    > dziure jest duzo latwiej - stad moje rozwazania. Ale chyba faktycznie
    > nie warto sie bawic. Przed nastepna zima chyba sobie taka zafunduje, bo

    Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
    wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
    chyba najmniejsze zło i ingerencja.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2012-02-06 16:27:12
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 02:20, BartekK pisze:

    > Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
    > wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
    > chyba najmniejsze zło i ingerencja.

    Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do
    bloku przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
    Ale pomysl tak czy siak jakis jest. Ale wtedy ogrzewacz przeplywowy? Czy
    np. probowac dodatkowy zbiornik np.5L i w to grzalke wrzucic i pompke
    taka akwariowa. ? :)
    Moze cos ciekawego sie nam z tego "urodzi" bo im dluzszy mroz tym
    bardziej mnie kusi. :)

  • 10. Data: 2012-02-06 18:09:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
    > Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
    > grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania.

    Niby tak ale w samochodzie w komorze silnika obok paliwa nie jest zbyt
    przyjemnie montować zwykłą grzałkę w której połączenie kabla z elementem
    grzejnym jest zalane gównianym tworzywem termoplastycznym zapewne
    doskonale palnym w przypadku powstania problemów. Ja jak pisałem mam
    właśnie taką rzemieślniczą przepływowa, póki wszystko jest OK, działa
    doskonale ale wystarczy niewielkie zapowietrzenie układu chłodzenia,
    żeby nie ruszyła konwekcja, płyn zaczyna wrzeć, tworzy się bąbel gazu,
    grzałka rozgrzewa się do wysokiej temperatury i zaczyna się wytapiać
    uchwyt, dalszy scenariusz jest mało przyjemny. Grzałka DEFY jest
    wykonana z założeniem pracy w komorze silnika, złącza są z odpowiedniego
    tworzywa a kable w metalowych peszlach.