  • 1. Data: 2020-02-02 02:12:43
    Temat: Uwaga, ten filmik przepali niektorym obwody. Ostrzegam.
    Od: s...@g...com

    https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361

    Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
    Niektorym tu moze zaszkodzic. :)

    Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

  • 2. Data: 2020-02-02 03:00:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2020 17:12:43 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):
    > https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361
    > Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
    > Niektorym tu moze zaszkodzic. :)
    >
    > Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

    Jeszcze kwestia gdzie on jezdzi ... bo chwali to, na co grupowicze
    narzekaja :-)

    I z czym ma porownanie ... Las Vegas ?

    Bo tak jakos dziwnie chwali ... na Froga widac nie trafil ..

    A tak ogolnie ... jak nie patrzec na StopChamom, to u nas sie tak
    normalnie jezdzi.

    https://www.youtube.com/watch?v=-SB3CNnSs0c

    J.

  • 3. Data: 2020-02-02 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361
    >
    > Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
    > Niektorym tu moze zaszkodzic. :)
    >
    > Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

    wiesz, jest tyle miejsc gdzie ja obserwuje ze mozna jezdzic lepiej i
    płynniej, albo co ważniejsze - delikatnie zmienic organizacje ruchu co
    dałoby duze korzysci ze az tak bardzo nie pociesza mnie fakt ze w
    Hameryce jezdza gorzej...
    Chociaz przyznaje ze ostatnio chyba najbardziej wkurwia mnie to ze jak
    coś się na drodze stanie i mamy jakies korki giganty, to nie ma patrolu
    policji ktory by posterował ruchem i udroznil dany obszar, pomogł
    kierowcom i ogólnie spełnił zadania do których sa moim zdaniem powołani.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 4. Data: 2020-02-02 15:15:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2020 o 02:12, s...@g...com pisze:
    > https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361
    >
    > Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
    > Niektorym tu moze zaszkodzic. :)
    >
    > Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

    Nie wiem. Może jak koleś przyjechał z Las Vegas, to takie wrażenie mógł
    odnieść - nie wiem jak tam jeżdżą. Ja jak wróciłem z Indii to też
    odniosłem wrażenie, że u nas jeżdżą lepiej;) No bo bez jaj - jak mówi o
    symultanicznym ruszaniu ze świateł, to ciężko mi wziąć jego opinie na
    poważnie.

    A że u nas się jeździ stosunkowo dobrze (nie mylić z bezpiecznie) to
    raczej jest prawdą - skoro w internetowej stolicy buractwa ludzie się
    dziwią, że trzeba ustawowo suwak wprowadzać, autobusy rutynowo zmieniają
    po trzy pasy z przystanku do lewoskrętu na długości swoich trzech
    długości, nie ma problemu z wyjazdem z podporządkowanej bo zawsze ktoś
    wpuści, pasy zmienia się bez problemu jak tylko się płyn w
    kierunkowskazach nie skończy, ludziki zostawiają na głównych drogach
    miejsce dla motocykistów, filmiki z innych krajów jak to karetka nie
    może przejechać (no może z wyjątkiem autostrad i esek) budzą zdziwienie
    to z kulturą jako taką nie jest źle. Przynajmniej w stosunku
    kierowcy-kierowcy.

    Umiejętności chyba mamy niezłe, skoro się przy tym rutynowo nie
    zabijamy, kulturę generalnie też. Problemem jest to, że jeździmy z
    husarskim podejściem więc niebezpiecznie. No i mułowato ruszamy ze
    świateł wbrew temu co koleś mówi oraz mamy generalnie w dupie wszysko co
    nie ma silnika.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2020-02-02 16:24:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I blachy.

    -----

  • 6. Data: 2020-02-02 16:57:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2020-02-02 o 02:12, s...@g...com pisze:
    > https://youtu.be/KGtV2FF4syA?t=361
    >
    > Polecam obejrzec ten fragment o ruchu drogowym.
    > Niektorym tu moze zaszkodzic. :)
    >
    > Ale zawsze moga sobie wmowic ze gostek jest idiota :)

    Chwilę pojeździłem w Kaliforni, gdzie podobno i tak jest nieźle na tle
    reszty USA i faktycznie tam na drogach jest większa dzicz niż u nas.

    Może trochę bardziej szanują ograniczenia prędkości, ale reszty zasad -
    zupełnie nie, w tym przejść dla pieszych.

    Zresztą w USA mimo że infrastruktura wspaniała, pojazdy raczej
    bezpieczne, ruch pieszy separowany gdzie się tylko da - statystyki
    wypadków nawet gorsze niż w Polsce.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 7. Data: 2020-02-02 17:26:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-02-02 o 16:57, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Zresztą w USA mimo że infrastruktura wspaniała, pojazdy raczej
    > bezpieczne, ruch pieszy separowany gdzie się tylko da - statystyki

    USA ładnie wygląda na reklamach i filmach z Hollywoodu, tak jak Polska
    ładnie wygląda na reklamach i serialach z TVNu.

  • 8. Data: 2020-02-02 17:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2020 16:57:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    >
    > Może trochę bardziej szanują ograniczenia prędkości, ale reszty zasad -
    > zupełnie nie, w tym przejść dla pieszych.

    Moze nie maja tych innych zasad :-)

    > Zresztą w USA mimo że infrastruktura wspaniała, pojazdy raczej
    > bezpieczne, ruch pieszy separowany gdzie się tylko da - statystyki
    > wypadków nawet gorsze niż w Polsce.

    Czesto tego ruchu pieszych nie ma - kazdy ma samochod :-)

    Statystyki ... o ile pamietam, to na obywatela wychodzilo podobnie jak
    u nas. Czyli ryzyko smierci w wypadku takie same.

    Na samochodo-km juz byli lepsi.

    J.

  • 9. Data: 2020-02-02 18:33:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2020 o 17:27, J.F. pisze:

    > Statystyki ... o ile pamietam, to na obywatela wychodzilo podobnie jak
    > u nas. Czyli ryzyko smierci w wypadku takie same.

    Biorąc pod uwagę infrę i praktyczną separację od pieszych to raczej
    słaby wynik.

    > Na samochodo-km juz byli lepsi.

    Z ciekawości - znacznie? No i raczej cieżko "jakość" kierowców porówywać
    1-1, bo jednak mają zupełnie inną specyfikę - choćby jak już się coś
    zdarzy, to na ogół wszyscy za blachami i to w amerykańskim stylu. No i
    zdecydowanie wolniej jeżdżą - kiedyś odwoziłem jednego na lotnisko, to
    jak pojechałem 140@120 na S8 to szukał uchwytu nad drzwiami;)

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-02-02 18:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2020 18:33:34 +0100, Shrek napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę infrę i praktyczną separację od pieszych to raczej
    > słaby wynik.

    W zasadzie tak.
    Ale dodaj brak szkol nauki jazdy ... efekty widzimy ?

    > Z ciekawości - znacznie?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Road_traffic_safety

    Ofiar smiertelnych:
    Polska 87 / mln mieszkancow, brak danych na 10 mld km - a kiedys IMO
    widzialem, 14 / 100k zarejestrowanych pojazdow

    USA 103, 68, 12
    Niemcy 41, 46, 6
    UK 28, 35, 5

    ale tak zakladajac ze zarejestrowany pojazd przejezdza u nas 10kkm,
    to bysmy mieli 87

> [...]
    > zdarzy, to na ogół wszyscy za blachami i to w amerykańskim stylu. No i
    > zdecydowanie wolniej jeżdżą - kiedyś odwoziłem jednego na lotnisko, to

    Oni chyba masowo sobie podniesli te limity i teraz 70mph to ~110km/h.
    A w dodatku wszyscy przekraczaja, wiec wiec raczej 130.

    Albo jakis starej daty, albo wiozles w stylu Froga :-)

    J.