  • 21. Data: 2011-06-27 19:48:28
    Temat: Re: Uziemienie, zerowanie i układy instalacji elektrycznych
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:iu4mgd$nfo$1@news.onet.pl...

    > Jak założenie dodatkowego zabezpieczenia może się przyczynić do śmierci?
    > Dokładnie jest tak jak napisał Jacek. Może nie zadziała, ale nie zrobi
    > szkody.
    > Chociaż z tym niezadziałaniem to bajka, Jak na N pojawi się wystarczająco
    > "mocne" napięcie aby zabić to przekaźnik też załączy.
    > Plaga jakaś, czy co?
    > Elektrodę zamknęli???

    Jakiej jesteś narodowości skoro nie rozumiesz co napisłaem w języku polskim?

  • 22. Data: 2011-06-28 12:38:30
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 14:21:37 +0000, PL(N)umber_One napisał(a):

    > się przed odwróceniem fazy i N - na wejściu do budynku. Na całej ulicy
    > (stare budownictwo, segmenty) do poszczególnych segmentów, w tym mojego,
    > doprowadzone są tylko 2 przewody - faza i N. Kilka lat temu pracownicy
    > ZE, grzebiąc coś w ulicy przełaczyli omyłkowo przewody i do grupy kilku
    > segmentów poszło - faza na przewodzie N a N na fazowym.
    Jakiś czas temu sąsiad przyszedł do mnie z problemem. - kupił sobie
    monitor LCD z tunerem i mu wywalało nadprądówki. Wziąłem multimetr i
    szybki test - ekran kablówki jest uziemiony, a na bolcu pełne 230V. Takoż
    na obudowie lodówki(żona mu mówiła, że ją trochę kopie jak myje lodówkę,
    ale na 3 piętrze i są ciepłe i suche ściany, podłogi to i mało kopie) i
    na każdym bolcu. Ktoś, kto mu robił przy bezpiecznikach właśnie zamienił
    fazę z PEN. Chyba przez jakiś rok tak miał.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 23. Data: 2011-06-28 15:58:52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > wielu miejscach.
    >
    > Jest wymagane i zalecane, a wiesz może dlaczego? I dlaczego należy tego
    > unikać? Zgadzam się, że skutecznie zabezpieczy przed skutkami zamiany
    > przewodów przez monterów - palantów, ale ma niestety wiele wad.

    Wymień te wady.