  • 1. Data: 2009-03-01 09:35:15
    Temat: Videodomofon-oświetlenie w nocy
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    W nowo zakupionym videofonie (kolor) zauważyłem że
    diody leed zamontowane przy kamerce są
    wyraźnie widoczne w nocy. Sąsiedzi mają też
    videodomofon (czarno-biały)i w czasie świecenia
    nie są widoczne.Co muszę zmienić aby nie
    było ich widać gołym okiem że świecą?
    Mam Noktowizor a w nim silą diodę leed
    oświetlającą (do 150m oświetla!) ale jak ją
    włączę to moja kamera videodomofonowa nie widzi
    że teren jest oświetlony.
    Potrzebuję oświetlić 3m terenu przed kamerą ale
    tak aby w nocy nie zwracało to uwagi.

    Rylen

  • 2. Data: 2009-03-01 09:48:40
    Temat: Re: Videodomofon-oświetlenie w nocy
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Rylen pisze:
> [...]
    > włączę to moja kamera videodomofonowa nie widzi
    > że teren jest oświetlony.
    > Potrzebuję oświetlić 3m terenu przed kamerą ale

    Pewnie maja diody IR, natomiast twoja kamerka jest z tych "lepszych" i
    ma przed matryca filtr IR i kiszka.

  • 3. Data: 2009-03-01 10:02:45
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > włączę to moja kamera videodomofonowa nie widzi
    > że teren jest oświetlony.
    > Potrzebuję oświetlić 3m terenu przed kamerą ale

    Kolorowe kamery mają zamontowany filtr odcinający podczerwień. Potrzebny
    jest on oby kolory w dzień były prawidłowe. Lepsze kamery mają specjalny
    mechanizm odsuwający ten filtr kiedy oświetlenie spada poniżej pewnego
    progu. Tańsze kamery tego nie robią. Zapewne więc w przypadku
    wymienionego urządzenia długość fali emitowanej przez diody IR jest tak
    dobrana aby przechodziła jeszcze przez filtr i jednocześnie była mało
    widoczna dla człowieka.
    Możesz spróbować zasłonić diody IR kawałkiem naświetlonej wywołanej
    kliszy pozytywowej (slajdu). W znacznym stopniu odetnie ona widoczną
    część widma. Jednak nie wiem czy dla kamery będzie to oświetlenie
    wystarczające.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-03-01 10:27:35
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > kliszy pozytywowej (slajdu). W znacznym stopniu odetnie ona widoczną
    > część widma. Jednak nie wiem czy dla kamery będzie to oświetlenie

    Spróbuje ale to niewiele da, bo nawet "w orginale" światełko jest nikłe.
    A zatem : Z jakich diod leed zrobić "niezależne " w miarę silne
    oświetlenie ? Kolega ma lampę 250W taką która podobno wysyła podczerwień
    (była używana do podgrzewania piskląt, kurcząt itp)Gdyby założyć jakiś
    filtr?

    Rylen

  • 5. Data: 2009-03-01 10:33:37
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Rylen" <r...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > oświetlenie ? Kolega ma lampę 250W taką która podobno wysyła podczerwień
    > (była używana do podgrzewania piskląt, kurcząt itp)Gdyby założyć jakiś

    nie zapomnij postawić gaśnicy gdzieś w pobliżu ;)

    @

  • 6. Data: 2009-03-01 11:00:46
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > oświetlenie ? Kolega ma lampę 250W taką która podobno wysyła podczerwień
    > (była używana do podgrzewania piskląt, kurcząt itp)Gdyby założyć jakiś

    Przyczyną problemów jest kamera a nie oświetlenie.
    Zapewne w środku wideodomofonu jest mała płytkowa kamera. Myślę, że bez
    problemu znajdziesz identycznie wyglądającą tylko cz-b o dużej czułości.
    Innym rozwiązaniem jest usuniecie filtru IR (czasami jest to możliwe).
    Jednak kolory w dzień będą mocno zafałszowane.

    Paweł

  • 7. Data: 2009-03-01 11:31:29
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > problemu znajdziesz identycznie wyglądającą tylko cz-b o dużej czułości.
    > Innym rozwiązaniem jest usuniecie filtru IR (czasami jest to możliwe)

    W moim modelu (RL-027BD )nie ma najmniejszego problemu!
    Mogę też "podmienić" z koloru na cz/b. Ale Monitor (LCD 7" panoramiczny)
    jest kolorowy. Czy nie stracę na ostrości ? Bo w końcu na tym mi zależy
    a nie na kolorze.
    rylen

    (

  • 8. Data: 2009-03-01 11:39:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Rylen wrote:
    > Mogę też "podmienić" z koloru na cz/b. Ale Monitor (LCD 7" panoramiczny)
    > jest kolorowy. Czy nie stracę na ostrości ? Bo w końcu na tym mi zależy
    > a nie na kolorze.

    W takim razie mozesz usunac filtr IR (konieczna bedzie regulacja ostrosci,
    polegajaca na odpowiednim pokreceniu obiektywem - czasem jest on
    doklejony, wtedy zastepujesz filtr IR przezroczystym tworzywem o mozliwie
    zblizonej grubosci - np. fragmentem jednej warstwy plyty DVD). Kolory
    wbrew pozorom nie beda drastycznie zmienione, za to zyskasz na czulosci, w
    szczegolnosci w nocy.

    k,

  • 9. Data: 2009-03-01 13:23:54
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > zblizonej grubosci - np. fragmentem jednej warstwy plyty DVD). Kolory
    > wbrew pozorom nie beda drastycznie zmienione, za to zyskasz na czulosci, w
    Już ostrość podregulowałem obiektywem (który posiada gwint)ustawiłem
    ostrość na 1,5m w dzień(ponieważ w takiej odległości będzie kamerka aby
    obejmowała do pasa całą osobę. Oczywiste jest że przedłużę przewód
    "przycisku włączania" oraz mikrofonu przewodem ekranowanym.
    Nadal jednak zostaje problem doświetlenia...
    Rylen

  • 10. Data: 2009-03-01 15:48:01
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > Mogę też "podmienić" z koloru na cz/b. Ale Monitor (LCD 7" panoramiczny)
    > jest kolorowy. Czy nie stracę na ostrości ? Bo w końcu na tym mi zależy

    Ostrość zależy wyłącznie od rozdzielczości kamery.
    Najlepsze rezultaty uzyskasz stosując duża kamerę z dobrym obiektywem.
    Np. taką:
    http://www.copsecurity.pl/p888-15-ca45edc-kamera-kol
    or-funkcja-dzien-noc-hi-resolution-rozdzielczosc-550
    -linii-przetwornik-13-sony-super-had-ccd-hq1-dsp-czu
    los.htm
    Jednak nie zmieści się ona do wideodomofonu.
    Są też mniejsze funkcją Dzień/Noc:
    http://www.copsecurity.pl/p190-15-cg55h-kamera-kolor
    -z-obiektywem-4-mm-hi-resolution-520-linii-tv-13-son
    y-super-had-ccd-czulosc-001-lux-funkcja-dzien-noc-ir
    -se.htm
    http://www.copsecurity.pl/p842-gl-105-kamera%20kopul
    kowa-funkcja-dzien-noc-przetwornik-13-sharp-dsp-ccd-
    obiektyw-36-mm-rozdzielczosc-420-linii-tv-czulosc-03
    -lux.htm
    Może jakaś będzie pasowała.

    Paweł