  • 1. Data: 2009-02-28 23:53:28
    Temat: Jak nazywa się "fachowo" płaska wtyczka 200V do zasilania radia i innego sprzętu RTV?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich, mam pytanko. Czy płaski wtyk zasilający, podłączany do
    sprzętu RTV po stronie urządzenia , ma jakąś nazwę? Mam nadzieję, że
    domyślacie się o co chodzi?

    Dla pewności:

    http://www.allegro.pl/item566031599_o5_nowy_kabel_za
    silajacy_do_notebooka_2_pin_f_vat.html

    Czy prawidłowa jest nazwa EURO, jak w tej aukcji?

    Maciej C.

  • 2. Data: 2009-03-01 00:22:57
    Od: mk <r...@m...remove>

    Maciek C pisze:
    > Witam wszystkich, mam pytanko. Czy płaski wtyk zasilający, podłączany
    > do sprzętu RTV po stronie urządzenia , ma jakąś nazwę? Mam nadzieję, że
    > domyślacie się o co chodzi?

    Od strony urządzenia to fachowo: IEC 60320 C7.
    Spotykałem się z nazwą "ósemka".

    Raczej chodzi o wtyk od strony sieci:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_plug

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2009-03-01 01:32:01
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    mk <r...@m...remove> wrote:

    > Od strony urządzenia to fachowo: IEC 60320 C7.
    > Spotykałem się z nazwą "ósemka".

    Ja z nazwą "wtyczka jak do radia".

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 4. Data: 2009-03-01 05:21:14
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 01:32:01 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Ja z nazwą "wtyczka jak do radia".

    Do radia na prad, czy na baterie?;)

  • 5. Data: 2009-03-01 18:19:29
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy płaski wtyk zasilający, podłączany do sprzętu RTV po stronie
    > urządzenia , ma jakąś nazwę?

    To jest wtyk typu C7 w/g normy IEC 60320. Po stronie zasilanego urządzenia
    będzie C8.

    > Dla pewności:
    >
    > http://www.allegro.pl/item566031599_o5_nowy_kabel_za
    silajacy_do_notebooka_2_pin_f_vat.html

    > Czy prawidłowa jest nazwa EURO, jak w tej aukcji?

    Wtyczka zwana europlug jest na drugim końcu tego kabla - taka wtyczka daje
    się wetknąć do gniazdek sieciowych standardu francuskiego (takich jak w
    Polsce), niemieckiego, szwajcarsjkiego, duńskiego, a przy odrobinie inwencji
    również do gniazdka w standardzie brytyjskim.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2009-03-01 19:20:05
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Do radia na prad, czy na baterie?;)
    Radio jest przecież elektryczne. Nie wiedziałeś :)