  • 1. Data: 2009-02-28 21:06:09
    Temat: NTG. Czy w Biosie można wyłączać karte sieciową?.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Nie za bardzo problem na tą grupę ale co tam.

    Robiłem koledze formacika, no i oczywiście na 5 płytkach które dostał ze
    sklepu (parę lat do tyłu) jest kupa różnych badziewi, ale oczywiście tego co
    trzeba czyli driverów do płyty głównej nie ma.

    Płyta głowna to ASRock K7VT2:
    http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7VT2

    Ściągnąłem ze stronki wszystkie podane sterowniki.

    Pierwszy - "4 in 1" nie działa wogóle ( postanowiłem ściągnąć 3 pozostałe
    skoro jeden zbiorczy nie działa).
    Drugi - audio driver działa - głośniczki pięknie grają.

    No i 3 i 4 nie wiem jak odpalić....(zalezy mi głównie na driverze do lan-u).

    Po wypakowaniu folder z driverem do lanu wygląda tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa632224fea5ead2
    .html

    a gdy klikam na "winsetup" wyskakuje:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8aa8b2d9f6adaa0
    .html

    "Can not find proper NIC, klick OK to exit program"

    I teraz tak kombinuje, bo kolega używa jakiejś takiej dziwnej radiowej
    bezprzewodowej sieci z TPS-y, a wygląda to tak że syganał radiowy idzie z
    takiego pudłą - taki aby router, a do kompa jako odbiornik jest wpięty na
    USB taki aby pendrive (który jest zamiast kabla z wtyczką sieciową).

    Stąd tez nie wiem czasami czy aby gniazdo sieciowe które jest zintegrowane w
    płycie głównej nie jest czasami jakoś w biosie wyłączone (stąd tez moje
    pytanie czy zintegrowana kartę sieciową można wyłączać w biosie) i dlatego
    wyskakuje mi to tajemnicze "NIC" bo komp nie widzi karty sieciowej, czy może
    ten driver po prostu jest zwalony i wywala takie ostrzeżenie...

    No chyba że jeszcze inaczej jakoś się trzeba za to zabrać ....?

    Może ktoś natknął się przypadkiem na taki problem i udzieli koledze jakiejś
    porady ....

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-28 21:30:44
    Temat: Re: NTG. Czy w Biosie można wyłączać karte sieciową?.
    Od: "Ciemny" <moj.adres@lhs_pl-na.tej.stronie.pl>

    http://download.asrock.com/manual/K7VT2.pdf
    Str. 20 - Onboard LAN trzeba ustawić na enabled.

    Pozdr. TC

  • 3. Data: 2009-02-28 21:41:08
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    Endriu wrote:
    > Nie za bardzo problem na tą grupę ale co tam.
    [ciach]
    Na pytanie z tematu: zalezy od BIOSu, ale w niektorych mozna, poszukaj
    czegos zwiazanego z LAN, powinno byc "on" lub "auto".

    Sterowniki sprobuj sciagnac te:
    http://www.viaarena.com/Driver/VIA_4in1_443v.zip
    To soft bezposrednio os producenta chipsetu, i zalecany przez niego do
    Twojego czyli KT266. Ew. mozesz jeszcze poszukac pojedynczych
    sterownikow na stronie jw. (www.viaarena.com).

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

  • 4. Data: 2009-02-28 21:52:03
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > http://download.asrock.com/manual/K7VT2.pdf
    > Str. 20 - Onboard LAN trzeba ustawić na enabled.

    A skąd żeś ty tego manuala "wyczaił" :). Wielkie dzięki :).

    Znając życie to w biosie bedzie disabled. Tak przeczuwałem że pewnie z
    powodu tego pezprzewodowego pudła coś będzie nie tak ...

    Endriu