  • 1. Data: 2020-02-23 17:42:54
    Temat: AB=47
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    Żeby nie było że nic się już nie dzieje w numeracji...

    Poza tym coś ciekawego jeszcze? Dawno nie interesowałem się PNK.

    http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/185570,Uwaga-Z
    mieniaja-sie-numery-telefonow-do-jednostek-Policji-w
    -calym-kraju.html

    Od poniedziałku 24 lutego br. zmienią się numery telefonów do Komend Policji w całym
    kraju. Aby dodzwonić się do jednostki Policji, zamiast numeru kierunkowego będzie
    trzeba wybrać wyróżnik MSWiA - 47. Ze względu na skalę przedsięwzięcia planowany jest
    6-miesięczny okres, podczas którego równolegle będą funkcjonowały dotychczas używane
    numery lokalne.

    Efektem uruchomienia wyróżnika będzie kompleksowa zmiana sposobu wybierania oraz
    kierowania połączeń dla stacjonarnych telefonów resortowych w tym Policji, która ma
    krytyczne znaczenie dla obywateli, ale również dla samych policjantów i pracowników
    Policji.

    Wyróżnik AB=47 należy traktować jako jednolity numer kierunkowy do sieci resortowej w
    skali całego kraju. Do tej pory każda jednostka Policji zapewniała kierowanie ruchu
    pomiędzy publiczną siecią telekomunikacyjną (PSTN) a siecią resortową we własnym
    zakresie, co powodowało, że numeracja każdego z województw odzwierciedlała publiczną
    numerację opartą o podział na 49 stref numeracyjnych. Zmianie ulegnie sposób
    wybierania numeru resortowego z sieci publicznych stacjonarnych i komórkowych.

    Postać numeru resortowego w sieci publicznej jako tzw. numer KNA (Krajowy Numer
    Abonenta):

    KNA = AB SP xxx xx

    47 SP xxx xx

    Postać numeru resortowego w sieci międzynarodowej (Coutry Code dla Polski +48):

    CC AB SP xxx xx

    +48 47 SP xxx xx

    (...) tu lista obszarów SP

    Ujednolicona w ten sposób numeracja dotyczy całej policyjnej sieci telekomunikacyjnej
    na terenie kraju i obejmuje wszystkie jednostki organizacyjne Policji (KGP, KSP, KWP,
    KMP, KPP, KP oraz Szkoły Policji) oraz inne podmioty z grupy MSWiA korzystające z
    zakresu numeracyjnego Policji.

    Wdrożenie wyróżnika AB=47 planowane jest w terminie 24 lutego 2020 r.

  • 2. Data: 2020-02-23 18:13:31
    Temat: Re: AB=47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr C. napisał:

    > Od poniedziałku 24 lutego br. zmienią się numery telefonów do Komend
    > Policji w całym kraju. Aby dodzwonić się do jednostki Policji, zamiast
    > numeru kierunkowego będzie trzeba wybrać wyróżnik MSWiA - 47.

    Czyżby to był kolejny etap pozbawiania policji publicznych telefonów,
    by mogła w spokoju zajmować się swoimi wewnętrznymi sprawami? Już jakiś
    czas temu zabrano im numer 997 -- teraz przekierowany jest na 112.
    Tam zawsze może trafić się jakiś palant, który nie przełączy na linię
    policji -- bo nie. A on nie jest od tego, by przyjmować zawiadomienia
    o przestępstwie ze wszystkimi szczegółami. Numeru na komendę też nie
    poda "bo nie jest biurem numerów". Jak mi się coś takiego zadarzyło,
    to numer musiałem sobie sam wyguglać. Nie jest to normalne. Teraz
    dodatkowo może się okazać, że operator komórkowy nie routuje ruchu
    do niegeograficznej strefy AB=47, albo traktuje połączenia jako wyżej
    płatne (u mnie intencjonalnie zablokowane).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-02-23 20:03:12
    Od: w...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 18:13:32 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > do niegeograficznej strefy AB=47, albo traktuje połączenia jako wyżej
    > płatne (u mnie intencjonalnie zablokowane).

    A jakieś tego typu perturbacje z wdrożeniem MON-owskiego wskaźnika 26 też
    odnotowałeś?

    Ps. Już dawno, w innym numeracyjnym wątku pojawiła się kwestia tego, dlaczego te
    resortowe wskaźniki wciśnięto w PNK "pomiędzy" wskaźniki stref stacjonarnych, podczas
    gdy np. wolny nadal jest 96 i 97 intuicyjnie wskazujący nomen omen na wskaźnik
    sieci/numeracji jakoś wyjątkowej.

    PS2. Bardzo dawno temu w PNK był przewidziany wskaźnik 27 dla sieci kolejowej, ale
    ktoś się rozmyślił i ówczesny TKTelekom musiał się natrudzić z wpasowaniem w
    numerację publiczną strefową.

  • 4. Data: 2020-02-23 22:52:52
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    > policji -- bo nie. A on nie jest od tego, by przyjmować zawiadomienia
    > o przestępstwie ze wszystkimi szczegółami.

    Hola hola, przecież 997 nie służyło do zgłaszania zawiadomień o
    przestępstwach (w dodatku ze wszystkimi szczegółami)... To był (i nadal
    jest) numer _alarmowy_.

    > Numeru na komendę też nie
    > poda "bo nie jest biurem numerów". Jak mi się coś takiego zadarzyło,
    > to numer musiałem sobie sam wyguglać. Nie jest to normalne.

    Tutaj pełna zgoda.

    > Teraz
    > dodatkowo może się okazać, że operator komórkowy nie routuje ruchu
    > do niegeograficznej strefy AB=47, albo traktuje połączenia jako wyżej
    > płatne (u mnie intencjonalnie zablokowane).

    Jeżeli tak się okaże, to pogadamy. :-)

    --
    P.

  • 5. Data: 2020-02-23 22:56:34
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 20:03, w...@g...com pisze:
> [...]
    gdy np. wolny nadal jest 96 i 97 intuicyjnie wskazujący nomen omen na wskaźnik

    I jaka była konkluzja?

    > PS2. Bardzo dawno temu w PNK był przewidziany wskaźnik 27 dla sieci kolejowej, ale
    ktoś się rozmyślił i ówczesny TKTelekom musiał się natrudzić z wpasowaniem w
    numerację publiczną strefową.

    AB=27 to było śp. Tel-Energo. PKP miało 28 (OIDP).

    --
    P.

  • 6. Data: 2020-02-23 23:24:06
    Od: w...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 22:56:57 UTC+1 użytkownik PiotRek napisał:
> [...]
    numerację publiczną strefową.

    > AB=27 to było śp. Tel-Energo. PKP miało 28 (OIDP).

    Fakt. 28 powinno być w poprzednim poście. Nigdy ten wskaźnik jednak poza wpis do PNK
    nie wyszedł, tzn. technicznie nie zafunkcjonował.

  • 7. Data: 2020-02-24 01:41:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

    > Hola hola, przecież 997 nie służyło do zgłaszania zawiadomień
    > o przestępstwach (w dodatku ze wszystkimi szczegółami)...
    > To był (i nadal jest) numer _alarmowy_.

    Co znaczy "alarmowy"? O czym alarmować policję, jak nie o zauważonych
    przestępstwach? Nie, teraz w ogóle już nie jest (został zlikwidowany,
    a wcześniej nie był "alarmowy" -- "ktokolwiek ma informacje na temat
    pobytu zaginionego, proszony jest o kontaktt z najbliższą jednostką
    policji lub numerem 997" -- nieraz takie komunikaty słyszałem albo
    czytałem. Może nawet gdzieś bywał określany jako "numer alarmowy 997",
    ale służył po prostu do kontaktu z policją.

    > Tutaj pełna zgoda.

    A jedank odpowiedzialni za ten burdel uważają, że to normalne i służy
    "usprawnieniu". Nawet nie wiem czego, ale "usprawnieniu".

    Mnie wcale nie jest do śmiechu.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2020-02-24 11:19:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A jedank odpowiedzialni za ten burdel uważają, że to normalne i służy
    > "usprawnieniu". Nawet nie wiem czego, ale "usprawnieniu".

    Pamiętam, jak lata temu się wkurzałem na likwidację numeru 913.
    Wcześniej można było zadzwonić i spytać przykładowo "jaki numer telefonu
    ma pan Jurek, który mieszka w tym czerwonym domu obok Jubilatki". Tylko
    tyle - i to wystarczało. W nowej, "ulepszonej" informacji trzeba było
    podać miasto i dokładny adres, a i tak czasami nie dostawało się numeru.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-02-24 13:12:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > tyle - i to wystarczało. W nowej, "ulepszonej" informacji trzeba było
    > podać miasto i dokładny adres, a i tak czasami nie dostawało się numeru.

    Wkurza, owszem, ale to tylko numer do pana Jurka. A w tym przypadku chodzi
    niejednokrotnie o ludzkie życie. Bo pogotowiu ratunkowemu też numer zabrali!

    Kilka miesięcy temu dzwoniłem -- i również ciepnęli mnie wprost na 112.
    Kobieta w autobusie straciła przytomność. Dzwonię. Rozmowa mniej więcej taka:

    -- Kobieta straciła przytomność w autobusie...
    -- Numer PESEL poproszę.
    -- Skąd mam wiedzieć, kobieta zasł...
    -- W jakim wieku?
    -- Nie wiem, man zgadywać... Jakie to ma znaczenie? W dwudziestym pierwszym!
    -- Adres poproszę.
    -- Autobus linia numer taki, dzielnica taka, z okna widać Biedronkę.
    -- Ale adres poproszę, ulica i numer, bo jak inaczej karetka trafi.
    -- Nie wiem, ja tu nie mieszkam, jadę autobusem, pan ma mapy, internet...
    -- Biedronek jest dużo w Warszawie.
    -- Na tej linii tylko jedna.

    I naprawdę musiałem wyjść, poszukać tabliczki z numerem tej biedronki,
    bo inaczej idiota by nie przyjął zgłoszenia. Przepychanki trwały może
    kwadrans (w razie czego mam billing), zanim poszło zlecenie wyałania
    karetki.

    Poprzednio na 999 dzwoniłem kilka lat wcześniej, gdy umierał mój Teść.
    Tak samo to wyglądało, osunął się na podłogę, tyle że w domu. Po kilku
    sekundach od połączenia na drugim końcu linii miałem kompetentną osobę,
    która zadawała *rzeczowe* pytania i udzielała instrukcji jak reanimować
    zanim przyjedzie ekipa.

    Czy tamta pani przeżyła tego nie wiem, odjechałem następnym autobusem
    zaraz po przybyciu karetki. Teść niestety nie. Ale mam pewność, że Jego
    życie nikomu z drugiej strony linii nie było obojętne.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2020-02-24 17:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    [...]
> [...]

    >-- Ale adres poproszę, ulica i numer, bo jak inaczej karetka trafi.
    >-- Nie wiem, ja tu nie mieszkam, jadę autobusem, pan ma mapy,

    Warszawa duza, ma prawo nie wiedziec jak linia jezdzi, i gdzie sa
    biedronki ...

> [...]
    >bo inaczej idiota by nie przyjął zgłoszenia. Przepychanki trwały może
    >kwadrans (w razie czego mam billing), zanim poszło zlecenie wyałania

    A kierowcy nie mozna sie bylo zapytac ? On chyba wie, gdzie stoi.
    Google maps tez pokaze, gdzie stoisz ...

> [...]
    >osobę,
    >która zadawała *rzeczowe* pytania i udzielała instrukcji jak

    Teraz mozna zobaczyc w TV takie akcje ...

    J.