  • 1. Data: 2010-01-13 21:29:46
    Temat: W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

    mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

  • 2. Data: 2010-01-13 21:38:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    fReLuZ wrote:

    > W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

    No to teraz masz fioletowy...

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-01-13 21:55:22
    Od: Pytajnik <z...@p...pl>

    W dniu 2010-01-13 21:29, fReLuZ pisze:

    > W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
    > mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

    Kolor to tylko funkcja marketingowa nic więcej...

  • 4. Data: 2010-01-13 22:03:38
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    >W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
    >
    > mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

    w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się
    gluty robią :/
    brat

  • 5. Data: 2010-01-13 22:21:32
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    >W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
    >
    > mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

    A z Texaco czerwonego po dolaniu wody zrobil sie niebieski ;P ot taka
    chemia.

    Fakt faktem ze sa rozne typy tych plynow i dobrze by bylo zalac takim co ma
    te same normy i sklad.

    PZDr
    Adam

  • 6. Data: 2010-01-13 23:22:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    >W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
    >
    > mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

    Wszystko zależy od tego, czy nie zmieszałes takiego na bazie glikolu
    etylowego z propylowym - bo te dwa po zmieszaniu daja "gluty". W płynach są
    też azotany, związki krzemionki i tez moga się wytrącać. Trzeba było przed
    zmieszaniem wziąć odrobinę oryginalnego i zmieszać np. w stosunku 1:1 z
    odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli nie
    zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić i szukać
    dalej. Albo trzeba było kupić zgodny z volkswagenowską normą G12, bo podobno
    mieszają się ze wszystkimi innymi. Ale i tak bym sprawdził ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2010-01-13 23:39:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > też azotany, związki krzemionki i tez moga się wytrącać. Trzeba było przed

    Miało być "krzemu" oczywiście, a konkretnie sole kwasu krzemowego, czyli
    krzemiany.

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2010-01-14 08:17:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Yogi(n) pisze:

> [...]
    > 1:1 z odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli
    > nie zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić

    Najprościej jak się nie wie co jest w środku, to szarpnąć się te parę
    dych, przy okazji płyn wymienić i tym razem zapamiętać/zapisać :)

  • 9. Data: 2010-01-14 08:26:17
    Od: yaro <y...@y...pl>

    > Kolor to tylko funkcja marketingowa nic więcej...

    A to akurat prawda nie jest,
    Płyn nalezy dobrac w zaleznosci od rodzaju chlodnicy.
    Zobacz jaką masz chłodnicę miedź czy alu i dopiero dobieraj płyn.
    Czerwony jest dla alu.

    --
    yaro

  • 10. Data: 2010-01-14 08:45:15
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    fReLuZ pisze:
    > W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
    >
    > mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

    Kolorem oznacza sie baze plynu. Po zmieszaniu roznych moga pojawiac sie
    reakcje chemiczne w ukladzie i wytracanie roznych dziwnych rzeczy
    Nieprawda jest natomiast, jakoby jakis kolor byl przeznaczony do
    chlodnic alu. Obecnie wszystkie chlodnice, glowice a czesto i bloki
    silnika sa aluminiowe.

    MarcinJM