  • 1. Data: 2010-01-13 21:23:00
    Temat: Zmiana butli LPG ?
    Od: Pytajnik <z...@p...pl>

    Czy jest sens zabawic sie w zmiane butli zwyklej w bagazniku na ta w
    miejscu kola zapasowego ? Duzo to zachodu ? Duze to koszta ? Czy taka
    butle zwykla idzie pozniej sprzedac ? Ma ktos doswiadczenie w tego typu
    operacji ? :)

  • 2. Data: 2010-01-13 23:13:37
    Temat: Re: Zmiana butli LPG ?
    Od: krz <a...@g...pl>

    Pytajnik pisze:
> [...]
    > miejscu kola zapasowego ? Duzo to zachodu ? Duze to koszta ? Czy taka
    > butle zwykla idzie pozniej sprzedac ? Ma ktos doswiadczenie w tego typu

    Sens raczej mierny - oszczędzone w ten sposób miejsce (po schownaniu
    butli w miejsce koła zapasowego) stracisz na wożenie koła zapasowego lub
    dojazdówki :)

    Co do strony technicznej: Zadanie jest raczej proste, robocizna powinna
    zmieścić się poniżej 100 pln. Starą butlę możesz sprzedać, o ile
    oczywiście ma ważną homologację (i ktokolwiek zechce ją kupić)

    Nie jestem pewien, ale prawdopodobnie po zmianie butli musisz udać się
    na przegląd techniczny.

  • 3. Data: 2010-01-14 00:05:45
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiście ma ważną homologację (i ktokolwiek zechce ją kupić)
    > Nie jestem pewien, ale prawdopodobnie po zmianie butli musisz udać się na

    Ale chcąc przewieźć więcej bambetli na niedużą odległość wyjmujesz zapasówke
    i masz cały bagażnik, są też zapasówki w sprayu...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 4. Data: 2010-01-14 00:16:01
    Od: Pytajnik <z...@p...pl>

    W dniu 2010-01-13 23:13, krz pisze:

    > Sens raczej mierny - oszczędzone w ten sposób miejsce (po schownaniu
    > butli w miejsce koła zapasowego) stracisz na wożenie koła zapasowego lub
    > dojazdówki :)

    Jednak kazdy zakamarek bralbym pod uwage. W kwestii kola, nawet w
    pokrowcu mogl bym wozic za siedzeniami kiedy ladowal bym pakunek :) Aha,
    mowa o kombi ;) To jak koszta okolo 100 zl to nie bede sie nawet
    zastanawial :)

  • 5. Data: 2010-01-14 09:24:05
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Pytajnik pisze:
> [...]
    > miejscu kola zapasowego ? Duzo to zachodu ? Duze to koszta ? Czy taka
    > butle zwykla idzie pozniej sprzedac ? Ma ktos doswiadczenie w tego typu

    Jest sens i najlepiej to zrobić w momencie jak wyjdzie ci legalizacja
    zbiornika. Bo nowy zbiornik ma homologację na lat 10 a stary
    homologowany ponownie tylko na rok! - koszt homologacji starego
    zbiornika to 350zł (a nowy jest w podobnej cenie !) - więc jak Tylko
    będziesz miał okazję przełóż.
    Koło zawsze możesz położyć na siedzeniach i coś większego przewieźć
    Zawsze też możesz kupić koło w spreju jakbyś musiał faktycznie koło
    zostawić w domu bo masz dużo klamotów (tak jak ja zazwyczaj)
    poza tym bagażnik jest bardziej użyteczny. Ja tak zrobiłem w mojim
    poprzednim samochodzie i uważam że to była naprawdę jedna z lepszych
    inwestycji. Poza tym zbiornik w kole z reguły (choć oczywiście nie
    zawsze bo zależy od tego co masz teraz) większy więc nie trzeba co
    chwila latać na stację.

  • 6. Data: 2010-01-14 10:02:04
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Pytajnik" <z...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejscu kola zapasowego ? Duzo to zachodu ? Duze to koszta ? Czy taka
    > butle zwykla idzie pozniej sprzedac ? Ma ktos doswiadczenie w tego typu

    Tu masz ceny zbiornikow:
    http://www.drypa.pl/index.php

    Dolicz jeszcze nowy wielozawor, chyba, ze ten z aktualnego zbiornika
    przypasujesz po drobnych przerobkach - trzeba wiedziac jak przerobic! Jesli
    przewody nie starcza , to musisz zalozyc mufy na zewnatrz samochodu lub
    wymienic cale przewody. Stary zbiornik mozesz oddac na zlom, ewentualnie
    jesli masz od niego paszport mozesz zostawic go w rozliczeniu gaziarzowi za
    20 zl ...

    Picasso

  • 7. Data: 2010-01-14 10:51:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jednak kazdy zakamarek bralbym pod uwage. W kwestii kola, nawet w
    > pokrowcu mogl bym wozic za siedzeniami kiedy ladowal bym pakunek
    > :) Aha, mowa o kombi ;)

    Duza masz stara butle ?
    Wez pod uwage ze te w kolach sa niezbyt duze .. i tankowanie co 300
    km ..

    >To jak koszta okolo 100 zl to nie bede sie nawet zastanawial :)

    sama butla wiecej kosztuje.
    Robocizna i materialy drobne [rurki chyba trzeba bedzie nowe] to
    moze sie w 100zl zmieszcza.

    J.

  • 8. Data: 2010-01-14 13:31:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Pytajnik wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > miejscu kola zapasowego ? Duzo to zachodu ? Duze to koszta ? Czy taka
    > butle zwykla idzie pozniej sprzedac ? Ma ktos doswiadczenie w tego

    Jak miejsce w bagażniku nie jest Ci jakoś specjalnie bardzo mocno potrzebne,
    to sensu nie ma żadnego.
    Sam bede wymieniał butle z toroidalnej na walcową .. bo tankuje raz na dwa
    dni ...

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

    Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu:
    http://wykręćnumer.pl/

  • 9. Data: 2010-01-14 14:59:32
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > jesli masz od niego paszport mozesz zostawic go w rozliczeniu gaziarzowi
    > za 20 zl ...

    Jeśli zostało mu kilka lat homologacji, bez problemu sprzeda na Allegro za
    100-250zł (widziałem, że ludzie skupują nawet takie, którym zostały 2
    lata...).

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 10. Data: 2010-01-16 00:23:00
    Od: Pytajnik <z...@p...pl>

    W dniu 2010-01-14 10:51, J.F. pisze:

    > Duza masz stara butle ?
    > Wez pod uwage ze te w kolach sa niezbyt duze .. i tankowanie co 300 km ..

    He, nie aktualne ;)) Mialem na oku auto z taka duza butla w bagazniku, a
    final sie okazal ze kupilem 1.8 w dieslu ;))