  • 1. Data: 2010-01-13 21:40:06
    Temat: plamy z wapna na karoserii - czym usunąć?
    Od: plusz <p...@g...com>

    obecne śniegi spowodowały, że dylatacja w suficie garażu zaczęła
    przeciekać
    na aucie pojawiło się 5 plam - prawdopodobnie wapno

    myjnia nie daje rady ich usunąć, natomiast jak dobrze podrapię
    paznokciem, to te cieńsze miejsca da sie zdrapać - te grubsze nie
    schodzą. skilka plam jest tez na szybie.

    lakier metalik. boje się czymś twardszym drapać, aby nie uszkodzić
    lakieru

    czy ktoś wie jak to usunąć skutecznie?

    --
    plusz

  • 2. Data: 2010-01-13 21:44:48
    Temat: Re: plamy z wapna na karoserii - czym usunąć?
    Od: PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le>

    W dniu 2010-01-13 21:40, plusz pisze:
> [...]
    > paznokciem, to te cieńsze miejsca da sie zdrapać - te grubsze nie
    > schodzą. skilka plam jest tez na szybie.

    Polecam Cilit kamień i rdza. Polewasz, następuje szybka reakcja,
    spłukujesz powstałą pianę, a lakier zostaje nienaruszony. Osobiście dla
    pewności, że nic lakierowi nie będzie płukałem miejsce operacji obficie.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 3. Data: 2010-01-13 21:55:45
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 13 Sty, 21:44, PepedB <adres@sygnaturka_na_do.le> wrote:
    > Polecam Cilit kamień i rdza. Polewasz, następuje szybka reakcja,
    > spłukujesz powstałą pianę, a lakier zostaje nienaruszony. Osobiście dla
    > pewności, że nic lakierowi nie będzie płukałem miejsce operacji obficie.

    jak rozumiem testowałeś na swoim i nie zostały ślady?
    żona pyta czy w żelu/płynie/proszku? w jakiej postaci?

    ile lat ma lakier i czy to metalic?

    z góry dziękuje za pomoc
    --
    plusz

  • 4. Data: 2010-01-13 22:39:45
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    cilit kamien i rdza??? a to nie zawiera kwasu fosforowego (rozcienczonego)?

  • 5. Data: 2010-01-13 23:11:55
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 13 Sty, 22:39, "Micha? Gut"
    <m...@w...pl> wrote:
    > cilit kamien i rdza??? a to nie zawiera kwasu fosforowego (rozcienczonego)?

    a nawet jeśli zawiera to zakładam, że po szybkim zmyciu wodą usunie
    tylko kamień a lakier zostawi - ma to sens
    pewnie spróbuję też octem i sokiem z cytryny

    --
    plusz

  • 6. Data: 2010-01-13 23:31:00
    Temat: Re: plamy z wapna na karoserii - czym usun?ae?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    pewnie spróbuję też octem
    ----------------------------

    Zacznij od octu - dobrze działał na "zabetonowane"
    plastikowe szybkozłączki od węży budowlano-ogrodowych.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-01-13 23:39:51
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    J_K_K pisze:
> [...]
    > ----------------------------
    >
    > Zacznij od octu - dobrze działał na "zabetonowane"
    > plastikowe szybkozłączki od węży budowlano-ogrodowych.

    Jak miałem Felkę i musiałem uszczelnić przednią szybę, to ostrzegano
    mnie, bym silikon do tego celu zakupił dość uważnie - koniecznie
    bezoctowy. Bo takim z zawartością octu tylko bym pogorszył sprawę,
    przyspieszając korozję.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 8. Data: 2010-01-14 07:51:07
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    Jak pod paznokciem schodzi to np. Pasta Tempo do starych karoserii i nikli
    powinna sobie poradzić - innej chemii bym nie staosował - odbarwienia mogą
    być....i korozja
    Pozdr

  • 9. Data: 2010-01-14 08:24:38
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J_K_K wrote:

> [...]
    >
    > Zacznij od octu - dobrze działał na "zabetonowane"
    > plastikowe szybkozłączki od węży budowlano-ogrodowych.

    Jak mi budowlańcy zasyfili chyba cekolem wannę, to NIC tego nie
    ruszało, żadne domowe i ludowe wynalazki.

    Dopiero teściu (tez budowlaniec) mi powiedział żebym kupił Atlasa
    taki płyn do czyszczenia - i zeszło od jednego pociągnięcia.

    Tylko nie wiem czy to co tam w nim jest nie wyczyści razem z lakierem
    do gołej blachy ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-01-14 10:14:29
    Temat: Re: plamy z wapna na karoserii - czym usun?a?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Dopiero teściu (tez budowlaniec) mi powiedział żebym kupił Atlasa
    > taki płyn do czyszczenia - i zeszło od jednego pociągnięcia.

    nie jestem pewien czy to samo mialem ale to tez ma kwas fosforowy (a moze
    solny? napewno kwas). ale prtzyznac trzeba ze doczyscilo to czego inne
    pierdolki nie ruszaly