  • 1. Data: 2022-10-19 12:55:54
    Temat: WD My Book
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zwykle gdy nabywam nieco używany dysk, to go zeruję poleceniem Windows 10 -> Diskpart
    -> Clean All.
    Teraz nabyłem lekko używany już w obudowie WD My Book 12TB (tymczasowo, bo potrzebuję
    zrobić backup NAS-ów, uporządkować i
    poprzekładać dyski w NAS-ach, zainstalować systemy w NAS-ach na nowo, i z powrotem
    przekopiować dane na NAS).
    Ale nie wiem, czy do tego wynalazku WD (podłączany do kompa poprzez USB 3.0) da
    się"wejść" do dysku jako takiego, czy raczej będzie
    to przez jakąś nakładkę WD?
    Jak najlepiej przeorać taki wynalazek bit za bitem (sektor za sektorem)?
    Czy WD Drive Utilities wystarczy (nie mam dobrych wspomnień z tego programu przy
    poprzednich dyskach twardych, a narzędzie MS Win
    Diskpart Clean All okazało się o niebo lepsze).
    Inna opcja zamiast żonglowania 2x6TB + 2x4TB to wyjąć HDD z obudowy, wsadzić do
    jednego NAS i mieć parunastoterabajtowy spokój na
    kilka lat (na pliki wideo, głównie domowe kino, więc jak nawet jakiś film głównie
    bajki dla dzieci się straci to trudno - gorzej
    gdyby cała kolekcja padła, bo zbieranie sporo czasu zajmuje).
    Czy z obudowy WD My Book łatwo się wyjmuje HDD bez wyłamania jakichś zatrzasków? Na
    necie niby sporo filmików ilustrujących tę
    czynność, no ale niektórzy właśnie wyłamywali (nie lubię psuć czegoś, czego psuć nie
    trzeba), a mógłbym tam włożyć z szuflady jakiś
    starszy 3TB na zapas na wszelki wypadek.

  • 2. Data: 2022-10-19 19:11:23
    Temat: Re: WD My Book
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:634fd7ba$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

> [...]
    > czegoś, czego psuć nie trzeba), a mógłbym tam włożyć z szuflady
    > jakiś starszy 3TB na zapas na wszelki wypadek.

    taki? wygląda na proste.

    https://youtu.be/EDqGqO0v_qM

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.