  • Data: 2009-01-27 15:36:52
    Temat: WD My Book Home i "S.M.A.R.T."
    Od: "Netx" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie czy ten dysk zewnętrzny (WD My Book Home
    USB/eSata/FireWire) pozwala na odczyt parametrów SMART jak np.
    - reallocated sectors count
    - ultraAta CRC error rate
    - temperature
    - power on hours count
    itp. ?

    W tej chwili zakupiłem Seagate FreeAgent Xtreme i jestem
    zdziwiony że dysk nie pozwala na odczyt wymienionych parametrów
    SMART ani przez eSata ani przez USB. Biorąc pod uwagę
    przeznaczenie dysku (kopia zapasowa) uważam że parametry SMART
    powinien pokazywać wszystkie - bo jak zaufać dyskowi który ich
    nie podaje?
    Praktycznie jestem zmuszony do zakupu jakiegoś programu który
    pozwoli porównywać skopiowane katalogi z oryginalnymi *z odczytem
    i porównaniem zawartości plików* abym wiedział że dysk zewn.
    działa. i pozwala na rzeczywisty odczyt tego co zostało na nim
    zapisane.
    Ale może źle do tego podchodzę. Poproszę o opinie czy w ogóle i
    ewentualnie jak sprawdzać dysk zewnętrzny używany do kopii
    zapasowej?
    Kopię całościową robie raz na miesiąc, a na bieżąco kopiuje
    projekty na drugi dysk wewnętrzny.

    Pozdrawiam,
    Marek