  • 1. Data: 2009-01-27 15:36:52
    Temat: WD My Book Home i "S.M.A.R.T."
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Mam pytanie czy ten dysk zewnętrzny (WD My Book Home
    USB/eSata/FireWire) pozwala na odczyt parametrów SMART jak np.
    - reallocated sectors count
    - ultraAta CRC error rate
    - temperature
    - power on hours count
    itp. ?

    W tej chwili zakupiłem Seagate FreeAgent Xtreme i jestem
    zdziwiony że dysk nie pozwala na odczyt wymienionych parametrów
    SMART ani przez eSata ani przez USB. Biorąc pod uwagę
    przeznaczenie dysku (kopia zapasowa) uważam że parametry SMART
    powinien pokazywać wszystkie - bo jak zaufać dyskowi który ich
    nie podaje?
    Praktycznie jestem zmuszony do zakupu jakiegoś programu który
    pozwoli porównywać skopiowane katalogi z oryginalnymi *z odczytem
    i porównaniem zawartości plików* abym wiedział że dysk zewn.
    działa. i pozwala na rzeczywisty odczyt tego co zostało na nim
    zapisane.
    Ale może źle do tego podchodzę. Poproszę o opinie czy w ogóle i
    ewentualnie jak sprawdzać dysk zewnętrzny używany do kopii
    zapasowej?
    Kopię całościową robie raz na miesiąc, a na bieżąco kopiuje
    projekty na drugi dysk wewnętrzny.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-27 17:28:23
    Temat: Re: WD My Book Home i "S.M.A.R.T."
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > USB/eSata/FireWire) pozwala na odczyt parametrów SMART jak np.
    > - reallocated sectors count
    > - ultraAta CRC error rate
    > - temperature
    Po USB się nie da sterowniki tego nie obsługują, jedynie pod kontrolerem
    płyty głównej

  • 3. Data: 2009-01-27 17:51:42
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Marek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po USB się nie da sterowniki tego nie obsługują, jedynie pod kontrolerem płyty
    > głównej

    nie wiem jak w tym konkretnym modelu, ale ogolnie sie da, sam sie zdziwilem
    http://hddscan.com/

  • 4. Data: 2009-01-27 19:20:55
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > nie wiem jak w tym konkretnym modelu, ale ogolnie sie da, sam sie
    > zdziwilem
    > http://hddscan.com/
    Rzeczywiście czyta kieszonki po USB
    super programik :)

  • 5. Data: 2009-01-28 15:48:55
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > tg pisze:
    > nie wiem jak w tym konkretnym modelu, ale ogolnie sie da, sam sie zdziwilem
    > http://hddscan.com/

    Niestety nie wszystkie, mam dwa dyski zewnętrznie na USB i jeden czyta a
    drugi nie.
    --
    Janusz

  • 6. Data: 2009-01-28 22:53:17
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 16:48:55 +0100, Janusz Pabłocki napisał(a):

    > Niestety nie wszystkie, mam dwa dyski zewnętrznie na USB i jeden czyta a
    > drugi nie.

    Moze od razu podajcie ktore modele pokazuja takie info, to cenna wiadomosc.
    Moja (jakis noname) na ukladzie Prolifica 3507 nie pokazuje nic :(

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2009-01-29 02:47:36
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Netx wrote:
    > Mam pytanie czy ten dysk zewnętrzny (WD My Book Home
    > USB/eSata/FireWire) pozwala na odczyt parametrów SMART jak np.
> [...]

    Ja na moim widzę tylko:
    * Drive Name [Volumes]: WD My Book IEEE 1394 SBP2 Device 1394 HDD [X:]
    * Used: X%
    * Temp. OK

    Ale może się źle zabieram do tego...

    --
    tbr

  • 8. Data: 2009-01-29 05:47:54
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:glr5c9$o12$1@news.onet.pl...

    > Ja na moim widzę tylko:
    > * Drive Name [Volumes]: WD My Book IEEE 1394 SBP2 Device 1394
    > HDD [X:]
    > * Used: X%
    > * Temp. OK
    Seagate Xtreme pokazuje natomiast tylko "fitness" i
    "performance".

    > Ale może się źle zabieram do tego...
    Połączenie USB czy eSata? Bo najpewniej daje się odczytać przez
    eSata.

    Może mógłbyś sprawdzić tym programem który zapodał "tg":
    http://hddscan.com/
    Do odczytania wystarczy tylko wybrać dysk w oknie aplikacji i
    nacisnąć "S.M.A.R.T.". Najbardziej przydałby się odczyt tych
    wymienionych wyżej czterech parametrów (- reallocated sectors

  • 9. Data: 2009-01-29 18:55:58
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Netx wrote:

    > Połączenie USB czy eSata? Bo najpewniej daje się odczytać przez
    > eSata.

    FW na laptopie.

    http://prac.us.edu.pl/~rsswf/tiber/wdc/wdc.htm

    --
    tbr

  • 10. Data: 2009-01-29 22:04:44
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnie jak sprawdzać dysk zewnętrzny używany do kopii zapasowej?
    > Kopię całościową robie raz na miesiąc, a na bieżąco kopiuje projekty na

    My Book bez problemu pokazuje temperature w Everescie 4.50.1330

    --
    doom3